Tην ανάγκη για συνεργασία όλων των δυνάμεων που άπτονται του τουρισμού γύρω από μια κοινή στρατηγική (destination marketing), με σκοπό τη δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων με προστιθέμενη αξία, ειδικά όσον αφορά τον τουρισμό πόλεων με αφορμή τη φιλοξενία μεγάλων διοργανώσεων σε αυτές, επισημαίνει σε πρόσφατο άρθρο του στο hospitality-on.com ο Georges Panayotis, πρόεδρος της MKG Consulting.
Όπως επισημαίνει ο κ. Panayotis, ο τουρισμός μετατρέπεται σε ένα ομαδικό σπορ, με κοινό στόχο στον ορίζοντα, (πρέπει να) διαθέτει καθοδηγητή, προπονητές, σπόνσορες και, πάνω απ όλα, τη διάθεση για από κοινού νίκη, παρότι κάθε παίκτης ελπίζει για μια αξιόλογη επίδοση ως αντάλλαγμα της δέσμευσής του.
Στις προετοιμασίες για τα επόμενα έτη, πρέπει να σπάσουμε ο,τι μας κρατούσε μακριά χθες, τονίζει.
Έτσι, οι προορισμοί, και ειδικά οι μεγάλες πόλεις, οι οποίες με αφορμή τη διοργάνωση μεγάλων γεγονότων, θα πρέπει να εκμεταλλευθούν τη δωρεάν δημοσιότητα, αλλά και να είναι σε θέση να τη διαχειρίζονται έξυπνα. Οι πόλεις συναντούν ευκαιρίες στο πεδίο της εργασίας, στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στην παρουσίαση μιας επιτυχημένης εικόνας.
«Όμως, πραγματικά επιθυμούν το καλύτερο οι προορισμοί και πρόκειται όντως για ομαδική προσπάθεια, τη στιγμή που παρουσιάζονται αντικρουόμενα μηνύματα;», αναρωτιέται ο κ. Panayotis.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις πόλεις επιτείνεται, και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην επικοινωνία. Το Destination marketing είναι ζωτικής σημασίας στη διαφοροποίηση και καθιέρωση της εικόνας του προορισμού. Αυτό περιλαμβάνει την ανάγκη για ένωση των λειτουργικών, πολιτικών και οικονομικών, δημόσιων και ιδιωτικών δυνάμεων και τη κατανομή ρόλων. Οι εκλεγμένοι άρχοντες έχουν καθήκον να δημιουργούν τη δυναμική, να κατανέμουν ρόλο στις τοπικές αρχές στο σχεδιασμό του πρότζεκτ, να θέτουν τις απαιτήσεις. Οι εταιρίες θα πρέπει να παίζουν έναν πολυσυλλεκτικό, ευρύτερο ρόλο παρά να είναι ελεύθερες και να αναπτύσσουν συνεργασίες στην υλοποίηση του πρότζεκτ με διαθέσιμα μέσα και επενδύσεις.
Αναφερόμενος στο παράδειγμα του Παρισιού, το οποίο θα φιλοξενήσει το UEFA Euro 2016, τονίζει ότι η επικοινωνία είναι αδύναμη και επισκιάζεται από συζητήσεις που στην καλύτερη περίπτωση επικεντρώνονται στο επίπεδο της ασφάλειας και την ανάγκη κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μετά και τα γεγονότα του Νοεμβρίου. Όμως, όπως εξηγεί, το θέμα της ασφάλειας αποτελεί κοινό τόπο στην καθημερινή ζωή στην πόλη και δεν χρειάζεται να ενισχυθεί περαιτέρω μια τέτοια ψύχωση. «Θα ήταν σα να πυροβολούσαμε τα πόδια μας πριν τον αγώνα», αναφέρει.
Ποιός είναι ο Georges Panayotis και η MKG
*Ο Georges Panayotis είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MKG GROUP και προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων τριών γενεών. Στην ηλικία των 18 ετών άφησε την Ελλάδα για να σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και να αποκτήσει το Μάστερ στο Μάνατζμεντ στο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris Dauphine. Αφού ανέπτυξε συγκεκριμένα εργαλεία μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, το 1986 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία, την MKG Conseil, τη σημερινή MKG Group.
Μέσα σε 20 χρόνια, η εταιρία έχει γίνει ηγέτης στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος.
Ο Όμιλος MKG, με έδρα στη Γαλλία, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος, και έχει έντυπη και ηλεκτρονική παρουσία στα γαλλικά και στα αγγλικά:
Η εταιρεία συντέλεσε στην ανάπτυξη περισσότερων από 2.000 ξενοδοχείων στη Γαλλία και την Ευρώπη, διαθέτοντας γραφεία στο Παρίσι, την Κύπρο, το Λονδίνο και την Αθήνα.
Eίναι ιδρυτής των Βραβείων Worldwide Hospitality Awards και του Hotel Makers Forum, ενώ έχει συγγράψει άρθρα σε σχέση με ζητήματα Μάρκετινγκ και Operations των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι επίσης, σύμβουλος σε τηλεοπτικά κανάλια, όπως το Bloomberg, και σε ραδιοφωνικά δικτυα.