Η παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία έχει άμεση ανάγκη να ανακτήσει τον έλεγχο, καθότι η παρατεταμένη έμφαση που έχει δώσει στην εμπορική εκμετάλλευση των υφιστάμενων περιουσιακών της στοιχείων βαίνει σε βάρος της αναδιάρθρωσης της προσφοράς της, αφήνοντας έδαφος για την αναπλήρωση του χαμένου εδάφους από την οικονομία διαμοιρασμού.
Αυτό επισημαίνει σε πρόσφατο άρθρο του ο Georges Panayotis στο hospitality-on, πρόεδρος της MKG Consulting.
Όπως εξηγεί ο κ. Panayotis, σήμερα, οι ξενοδοχειακοί όμιλοι, δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στη διαχείριση των μονάδων τους, προσφέροντας τα δωμάτιά τους στις καλύτερες τιμές, και στο κλείσιμο των κενών που δημιουργούν οι γίγαντες των διαδικτυακών πωλήσεων στην εμπορική διανομή τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η αναδιάρθρωση που απαιτείται να καθυστερεί και το χαμένο έδαφος αυτό να κερδίζεται από τις νέες προσφορές της οικονομίας διαμοιρασμού.
Επομένως, επισημαίνει ο κ. Panayotis, υπάρχει άμεση ανάγκη για τη βιομηχανία να αλλάξει με γρήγορους ρυθμούς το περιβάλλον της ανακτώντας τον έλεγχο. Ο κλάδος χρειάζεται νέα προϊόντα εξαιτίας της ριζικής διαφοράς που παρατηρείται στην ταξιδιωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών της νέας γενιάς. Αυτοί, συγκρίνουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους με ιδιαίτερη ευελιξία που αποδεικνύεται ως ιδιαίτερα ανησυχητική για τα εμπορικά τμήματα των ξενοδοχείων. Η πολυτέλεια δεν έχει πια την ίδια μορφή, η πιστότητα έχει αποκτήσει νέο νόημα, η διασκέδαση απαιτείται και αυτό γίνεται φανερό τόσο στη χρήση κοινόχρηστων χώρων όσο και στην κοινόχρηστη χρήση δωματίων και λουτρών. Ζουν σε έναν κόσμο που είναι συνδεδεμενος σε μόνιμη βάση για τη διευκόλυνση της καθημερινής ζωής και έτσι είναι πιο δεκτικοί σε νέες προσεγγίσεις στο προσωπικό. Η άρνηση στη ρύπανση και η τάση για προστασία του περιβάλλοντος παρέχει κίνητρα σε μια αναζήτηση για εξαιρετικό value for money.
Όπως συμβαίνει και με την αυτοκινητοβιομηχανία, τα υβριδικά προϊόντα φαίνονται ως μια ενδιαφέρουν απάντηση, όμως χρειάζεται να ξεπεράσουν το εμβρυικό στάδιο των δικτύων μέσα στα οποία περιορίζονται.
Η οικογένεια των καταλυμάτων έχει μεγαλώσει. Νέα μέλη εισέρχονται σε αυτήν και επιδιώκουν να βρουν τη θέση τους. Εάν επιθυμούν να παίξουν στο μεγάλο πρωτάθλημα, μπορούν να πάρουν μαθήματα για τους τρόπους ενθαρρύνοντάς τα να αναπτυχθούν, ενισχύοντάς τα και, γιατί όχι, ενσωματώνοντάς τα εφόσον είναι εκείνα που διαθέτουν την καινοτόμα ματιά στην αγορά.
Τα καλά νέα, επισημαίνει ο κ. Panayotis, είναι ότι αυτή η αγορά δεν πρόκειται να καταρρεύσει. Η ανάγκη για ταξίδια παραμένει μια ισχυρή πραγματικότητα, που επιβεβαιώνεται από τη σταθερή ανάπτυξη στα διεθνή ταξίδια. Όμως, αυτό δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για την ανάπτυξη όλων των ειδών καταλύματος στις ίδιες ταχύτητες.
Κλείνοντας, αναφέρει: «σε οποιοδήποτε πρότζεκτ αναδιάρθρωσης, υπάρχουν ευπροσάρμοστοι νικητές αλλά και ανιαροί δεινόσαυροι. Σε ποια πλευρά θέλετε να παίξετε;», αναρωτιέται.