Πότε θα έρθει η Άνοιξη στην ξενοδοχειακή βιομηχανία;

21-10-15 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Την επίδραση των γεωπολιτικών ζητημάτων στην τουριστική οικονομία, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή ετοιμότητα να αναπροσαρμόζει το προσφερόμενο προϊόν της, εξετάζει σε άρθρο του ο πρόεδρος της MKG Consulting, Georges Panayotis.

Το κλασικό μοντέλο της δεκαετίας του 2000, που ευνοεί τη μετακίνηση τουριστών από τις Βόρειες χώρες στον ηλιόλουστο νότο, όπως η Αφρική και η Μεσόγειος, έχει διαταραχθεί από τις εξεγέρσεις στην Τυνησία και την Αίγυπτο, την ένταση στο Μαρόκο και τις συνέπειες των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή, εκτιμά ο κ. Panayotis.

Όπως εξηγεί, οι τουριστικές ροές έχουν γίνει χαοτικές και υπονομεύονται από γεγονότα που έχουν σηματοδοτήσει την τελευταία πενταετία. Ένας νέος χάρτης παραθαλάσσιων προορισμών διαμορφώνεται, με ασαφή και συνεχώς εναλλασσόμενα όρια. 

Η Κροατία, η Τουρκία και η Ελλάδα επωφελήθηκαν από τις νέες αφίξεις τουριστών που κυνηγούν τις προσφορές. Η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία έχουν επίσης βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τουρίστες που αναζητούν ξεκούραση και ήλιο, χωρίς να βρίσκονται πάντα σε θέση να ικανοποιήσουν αυτή τη νέα ζήτηση με το κατάλληλο προσφερόμενο προϊόν.

Ο κ. Panayotis αναφέρεται επίσης στην επίδραση που ασκούν τα Μέσα Ενημέρωσης που καταγράφουν τη μεταναστευτική κρίση, η οποία μετατρέπει τις παραλίες και τα παραθαλάσσια θέρετρα σε στρατόπεδα διέλευσης προσφυγικών πληθυσμών. 

Η Νότια Ευρώπη είναι πιο γνωστή για την εικόνα της ως Ριβιέρα που προορίζεται για ευκατάστατη πελατεία και δεν έχει καταφέρει να προσεγγίσει τις οικογένειες οι οποίες διαθέτουν πια περιορισμένο προϋπολογισμό διακοπών εξαιτίας της αβεβαιότητας στον τομέα της απασχόλησης και της κακής οικονομίας της Δύσης.

Ενώ η Γαλλία επιδιώκει να εφαρμόσει μια νέα στρατηγική στον τουρισμό, έχοντας τη στήριξη του υπουργείου διεθνών σχέσεων αλλά και του τομέα οικονομικής ανάπτυξης, θα ήταν σοφό, αναφέρει ο κ. Panayotis, το ενδιαφέρον να προσανατολιστεί σε νέα προϊόντα αναψυχής που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν οι χώρες μας. Παρότι κάτι τέτοιο μπορεί να αντιμετωπίζεται ως δευτερεύουσας σημασίας, τονίζει, εν όψει των προκλήσεων στον ενεργειακό τομέα για το μέλλον του COP 21 και τις βιαιότητες σε όλο τον κόσμο, δεν υπάρχει λόγος να αγνοεί κανείς τον εξορθολογισμό αυτού του κλάδου ο οποίος δημιουργεί θέσεις εργασίας, εισοδήματα, κινητικότητα και ανάπτυξη.

Ωστόσο, όπως τονίζει, δεν θα πρέπει να δώσουμε υπερβολική έμφαση στην ψηφιακή διανομή όταν πρώτη ανάγκη είναι να εξετάσουμε τα προϊόντα που πρέπει να βγουν στην αγορά. Τα μοντέλα υπάρχουν και έχουν ήδη επιδείξει τη συνάφεια τόσο στους νεαρής ηλικίας ανθρώπους όσο και στους υπόλοιπους πελάτες. Οι «υβριδικές» προσφορές τόσο στις πόλεις όσο και στις παράκτιες περιοχές, όπου οι γενιές, τα budget και οι προσδοκίες συγχωνεύονται, βρίσκονται ακόμα σε εργαστηριακό επίπεδο. 

Η στιγμή έχει έρθει για να φέρουμε την Άνοιξη στην τουριστική προσφορά, να ενθαρρύνουμε τις αναγκαίες επενδύσεις ώστε να περάσουμε από την φάση startup στη βιομηχανική εποχή χρησιμοποιώντας τους σωστούς μοχλούς, αναφέρει ο κ. Panayotis.

Η μετατροπή μπορεί να ξεκινήσει με νέους παίκτες, αν οι  υπάρχουσες ομάδες δεν χρησιμοποιήσουν τις δυνάμεις και τα δίκτυά τους για να εφαρμόσουν τα νέα κόνσεπτ. Είναι αλήθεια ότι τα ξενοδοχεία, οι τουριστικές κατοικίες και τα επιπλωμένα διαμερίσματα παραμένουν εγκλωβισμένα σε παρωχημένα οικονομικά μοντέλα που βασίζονται σε διοικητικά πρότυπα. Όμως οι διαφορές ανάμεσα σε κάθε κλάδο γίνονται όλο και πιο αδιάκριτες καθώς απευθύνονται σε πελάτες με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά που αναζητούν συνδυασμό καλής ποιότητας/ καλού value, προσαρμοσμένα στον προϋπολογισμό τους.

Παρά τις κλιματικές, κοινωνικές και πολιτικές αναταράξεις, το δικαίωμα στις διακοπές και στην ξεκούραση είναι έκδηλο, αναφέρει Panayotis. Η αγορά υφίσταται και αναπτύσσεται με την άφιξη νέας πελατείας στον εσωτερικό και εισερχόμενο τουρισμό. Όμως, προειδοποιεί, δεν πρέπει να χαθεί ένα σημείο, ο κίνδυνος είναι να βρεθούμε στη θέση των ξενοδοχείων πόλης, τα οποία απειλούνται από όλες τις μορφές καταλυμάτων που εντάσσονται στην οικονομία διαμοιρασμού. 

Πηγή: “Hospitality On

 ------

Ποιός είναι ο Georges Panayotis και η MKG

Georges Panayotis είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MKG GROUP και προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων τριών γενεών. Στην ηλικία των 18 ετών άφησε την Ελλάδα για να σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και να αποκτήσει το Μάστερ στο Μάνατζμεντ στο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris Dauphine. Αφού ανέπτυξε συγκεκριμένα εργαλεία μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, το 1986 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία, την MKG Conseil, τη σημερινή MKG Group.

Μέσα σε 20 χρόνια, η εταιρία έχει γίνει ηγέτης στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος. 

Ο Όμιλος MKG, με έδρα στη Γαλλία, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος, και έχει έντυπη και ηλεκτρονική παρουσία στα γαλλικά και στα αγγλικά:

Hospitality ON Web: http://mkg-group.com/en/our-events-and-the-press/hospitality-on-web

Hospitality ON Magazine: http://mkg-group.com/en/our-events-and-the-press/hospitality-on-magazine

Η εταιρεία συντέλεσε στην ανάπτυξη περισσότερων από 2.000 ξενοδοχείων στη Γαλλία και την Ευρώπη, διαθέτοντας γραφεία στο Παρίσι, την Κύπρο, το Λονδίνο και την Αθήνα.

Eίναι ιδρυτής των Βραβείων Worldwide Hospitality Awards και του Hotel Makers Forum, ενώ έχει συγγράψει άρθρα σε σχέση με ζητήματα Μάρκετινγκ και Operations των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι επίσης, σύμβουλος σε τηλεοπτικά κανάλια, όπως το Bloomberg, και σε ραδιοφωνικά δικτυα.

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο