Δωρεάν ξεναγήσεις με… απαίτηση φιλοδωρήματος - Σκληραίνει η στάση της Βρετανίας

06-04-17 | Με τα μάτια του ξεναγού

Mέτρα για να περιορισθεί το φαινόμενο των αδίστακτων τουρ οπερέιτορ και ανειδίκευτων οδηγών γκρουπ και ξεναγών οι οποίοι παραπλανητικά διαφημίζουν σε ανύποπτους τουρίστες ότι προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, ανακοίνωσε η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης του Ην. Βασιλείου (ASA).

Όπως καταγγέλλει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Ξεναγών (FEG), σε πολλές μεγάλες πόλεις, άτομα χωρίς σπουδές, χωρίς ασφάλιση και χωρίς να καταβάλλουν φόρο για τη δραστηριότητά τους διεξάγουν δωρεάν walking tours σε ανυποψίαστους επισκέπτες.

Όπως επισημαίνει η FEG, αυτές οι δήθεν δωρεάν ξεναγήσεις προσφέρονται από εταιρίες ή ιδιώτες σε όλο τον κόσμο και οι καταναλωτές που πέφτουν θύματά τους, λανθασμένα αντιλαμβάνονται ότι τα άτομα αυτά που τους ξεναγούν είναι καταρτισμένα και ότι πληρώνονται από οργανωτές ξεναγήσεων, κάτι που σχεδόν ποτέ δεν ισχύει.

Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης έχει δεχθεί σωρεία παραπόνων από επισκέπτες-καταναλωτές σχετικά με τις αποκαλούμενες δωρεάν ξεναγήσεις, κατά τις οποίες τα άτομα που διεξάγουν την ξενάγηση είχαν απαίτηση φιλοδωρήματος μετά το πέρας της διαδικασίας, παρά τη διαφημιστική παρουσίασή τους ως δωρεάν. Σύμφωνα με την Αρχή, οι τουρίστες αυτοί δέχονταν υπερβολικές πιέσεις να αφήσουν φιλοδώρημα.

Την περασμένη εβδομάδα, οι επιχειρήσεις αυτές και οι ερασιτέχνες ξεναγοί που δραστηριοποιούνται στο Ην. Βασίλειο κλήθηκαν να τερματίσουν τέτοιες πρακτικές και να συμμορφωθούν σε πιο αυστηρές οδηγίες από την Επιτροπή Διαφημιστικών Πρακτικών (CAP).

Σύμφωνα με την ASA, η διαφήμιση πρέπει να αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο ξεναγός θα έχει απαίτηση φιλοδωρήματος, εάν έτσι συμβαίνει. Θα πρέπει να ξεκαθαρίζεται ακόμα ότι οι πληρωμές αυτές είναι εντελώς προαιρετικές, και ότι τα χρήματα από τα φιλοδωρήματα δεν εισπράττονται εξολοκλήρου από το άτομο που ξεναγεί, εάν έτσι συμβαίνει.

Οι νέες οδηγίες της ASA θα ενισχύσουν την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών, η οποία με τη σειρά της θα αναβαθμίσει τη φήμη της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, δήλωσε η πρόεδρος της FEG, κυρία Έφη Καλαμπουκίδου, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι περισσότερες χώρες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του Ην. Βασιλείου στην προστασία των καταναλωτών, των προορισμών και των επαγγελματιών του τουρισμού.

Σχετικές προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του φαινομένου στους προορισμούς είχε αποστείλει ήδη από το 2009 η FEG, καθώς και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ξεναγών (WFTGA), στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις εθνικές αρχές και τους ευρωβουλευτές. Και οι 2 φορείς εκτιμούν ότι εγείρονται σοβαρά νομικά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπισθούν από τις σχετικές αρχές σε διεθνές, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ