Covid-19: Τι σχέση έχει το social distancing με τη business class και την περιφερειακή ανάπτυξη;

01-06-20 | ΑΠΟΨΗ

Γράφει ο Γιώργος Δρακόπουλος (*)

Στην εποχή του Covid-19, η έκφραση που επικράτησε είναι το "social distancing", ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για "physical distancing". 

Ποιο social distancing όταν η κοινωνική αλληλεγγύη είναι στα καλυτερά της; Το ζητούμενο ήταν και είναι, 1-2 μέτρα απόσταση μεταξύ ανθρώπων ή λιγότεροι άνθρωποι στον ίδιο χώρο  κάτι που έρχονται τώρα τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και επιβάλλουν: αποστάσεις σε τραπέζια,   ξαπλώστρες, ουρές, κενά καθίσματα σε τουριστικά λεωφορεία και γενικά, περισσότερο χώρο κατ' άτομο. Έμμεσα πλην σαφέστατα, πάμε σε business class upgrade, που είναι πολύ καλό για τους πελάτες (όμως, με τιμές economy, που είναι πολύ κακό για τις επιχειρήσεις!). 

Με άλλα λόγια, θα χρειασθεί αρκετός χρόνος μέχρι να επανέλθει η τουριστική ζήτηση στα προ Covid-19 επίπεδα. 

Μήπως λοιπόν είναι ευκαιρία να ασχοληθούμε σοβαρά με την αναβάθμιση του προϊόντος μας και να προσφέρουμε περισσότερο business class; 

Μήπως να πάμε και σε ένα "investment distancing", ώστε  η σημερινή υπερσυγκέντρωση της τουριστικής οικονομίας σε 5 Περιφέρειες, να κατανεμηθεί καλύτερα και στις 13 Περιφέρειες αν πραγματικά επιθυμούμε "ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη";

Μήπως ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε ένα σύνθετο δείκτη μέτρησης των επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού, ταυτόχρονα σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο;

Μήπως να ασχοληθούμε περισσότερο με την παραγωγή τουριστικής πολιτικής; όχι χαλαρά, αλλά σχολαστικά!

(*) Ο Γιώργος Δρακόπουλος είναι ιδρυτής & Δ/νων Σύμβουλος της TOURISM GENERIS 

 

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων