Κάθε κρίση μια ευκαιρία - Πάνω απ’ όλα ο άνθρωπος- Γράφει ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου (*)

20-03-20 | ΑΠΟΨΗ

2000 χρόνια πριν, ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Μάρκος Αυρήλιος (121-180 μ.Χ.) είχε πει «η τέχνη της ζωής μοιάζει περισσότερο με πάλη παρά με χορό, με την έννοια ότι πρέπει να είσαι έτοιμος και ακλόνητος σ’ αυτά που συμβαίνουν απροειδοποίητα». Και δυστυχώς ή ευτυχώς σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε ως εργαζόμενοι και επιχειρηματίες, πρέπει να φανούμε «καλλιτέχνες» της ζωής. Πριν και πάνω από όλα όμως, είμαστε άνθρωποι και η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπαίνει σε κίνδυνο, ούτε καν στο ζύγι της απώλειας κέρδους ή θέσης εργασίας. 

Τα τελευταία δέκα χρόνια, περάσαμε από συμπληγάδες, παλέψαμε για μια ισορροπία επιβίωσης η οποία κατακτήθηκε και τώρα δείχνει να κλονίζεται ξανά, ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και των μεταφορών (κρουαζιέρα, αερομεταφορές). Ωστόσο, κάθε κρίση νομοτελειακά κρύβει και μια ευκαιρία. Η κρίση γίνεται αυτόματα η αιτία που σε κινητοποιεί να λάβεις αποφάσεις και να μεταρρυθμίσεις πρώτα τον εαυτό σου και έπειτα την επιχείρηση σου. Έχουμε υποχρέωση και καθήκον να γίνουμε αποτελεσματικότεροι. Κάθε μέρα πλέον, συνειδητοποιούμε πως η επιχειρηματικότητα είναι συνυφασμένη και αλληλένδετη με την κοινωνία. Όταν υποφέρει η μία, υποφέρει αυτόματα και η άλλη.

Η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας του κλάδου, ήταν το αναγκαίο κακό και αναμφίβολα θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες όσο κι αν τα οικονομικά μέτρα της Πολιτείας απαλύνουν μέρος του «πόνου» που έχει προκληθεί. Για να επουλωθούν οι πληγές θα χρειαστεί χρόνος, υπομονή και σίγουρα ένα οργανωμένο σχέδιο «ανάνηψης» και ανάκαμψης, ώστε ο «ασθενής» να σταθεί στα πόδια του ακόμα πιο δυνατός από πριν.

Ο χρόνος αυτός που παρέχεται όμως μέχρι την επανεκκίνηση, ας μην μείνει «νεκρός» και ανεκμετάλλευτος από επιχειρήσεις και ιδιώτες. Είναι εδώ η ευκαιρία που δίνεται να γίνει ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. Είναι η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί. Είναι η ευκαιρία που δεν πρέπει να περάσει ανεκμετάλλευτη από κανέναν. 

Σίγουρα, καμία επιχείρηση δεν έχει ανοσία στην κρίση. Ωστόσο ο τρόπος αντίδρασης μιας επιχείρησης σε μια κρίση που θα εκδηλωθεί, μπορεί να κάνει την διαφορά. 

Οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν:

Η επένδυση στη γνώση για τους ιδιώτες, ίσως να είναι ο καλύτερος τρόπος αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου τους. Οπλιζόμαστε με γνώση για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που συναντάμε. Οι προκλήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας στην αγορά εργασίας κι όχι μόνο εκεί, είναι ολοένα και περισσότερες, ολοένα και πιο απαιτητικές. Δίνουμε βάση στην εξειδίκευση και μεγαλύτερη ακόμα στην απόκτηση σφαιρικής γνώσης σε διάφορους τομείς που σχετίζονται με το αντικείμενο εργασίας περισσότερο ή λιγότερο. Τα εφόδια πλέον μπορούμε να τα αποκτήσουμε πιο εύκολα γύρω μας. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και κατάρτιση προσφέρεται από εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς και είναι στο χέρι μας να την κατακτήσουμε. 

Όπως έλεγε ο αρχαίος Έλληνας τραγικός ποιητής, Ευριπίδης (480-406 π.Χ.): «Αεί τι καινόν ημέρα παιδεύεται» - «Κάθε καινούργια μέρα φέρνει ένα καινούργιο μάθημα».

(*) Ο κ.Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Αειφόρου Τουριστικής Ανάπτυξης & Μάρκετινγκ, Chinese Tourism Expert

διαβάστε ακόμα

Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες