Στην εποχή των ρομπότ, τα ελληνικά ξενοδοχεία παλεύουν ακόμα με το wi-fi

03-04-18 | ΑΠΟΨΗ

Διαβάζουμε συνεχώς για την είσοδο των νέων τεχνολογιών στη βιομηχανία της φιλοξενίας. Artificial Intelligence, Augmented and Virtual Reality, Building Management Systems, Room Controllers, και ένα σωρό ακόμα άγνωστες λέξεις που προκαλούν αμηχανία στον παλιό, καλό ξενοδόχο, που είχε μάθει να δουλεύει με τη λογική ότι η εξυπηρέτηση του πελάτη περνά μέσα από τους πρόθυμους και χαμογελαστούς εργαζόμενους. 

Αν και στο εξωτερικό, η είσοδος των νέων τεχνολογιών σε κάποια –λίγα προς το παρόν- ξενοδοχεία αρχίζει να μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, όπου ρομπότ αντικαθιστούν ανθρώπους σε διάφορες θέσεις εργασίας, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των ξενοδοχείων φροντίζουν να εξοπλίζονται με πρωτοποριακές εφαρμογές, ξεκινώντας κατ’ αρχήν από τη back-office λειτουργία και καταλήγωντας σε αυτά που τελικά βλέπει ο πελάτης, αυτό που λέμε front-office. 

Δυστυχώς στην Ελλάδα, ο ρυθμός ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών είναι πολύ μικρός. Για την ακρίβεια, εκτός από κάποια ελάχιστα παραδείγματα σε city hotels, στα resort είναι σχεδόν ανύπαρκτος. 

Κι όμως πολλοί ξενοδόχοι έχουν συνειδητοποιήσει την αξία των νέων τεχνολογιών, τόσο σε ό,τι αφορά την ομαλή και αποδοτική λειτουργία της μονάδας τους όσο και σε ό,τι αφορά την άνεση και την εμπειρία του πελάτη. 

Μια επίσκεψη στις εμπορικές εκθέσεις της σεζόν μάλιστα, κάνει περισσότερο από σαφές ότι η πληροφόρηση αλλά και η προσφορά ανάλογων υπηρεσιών από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις είναι κάτι παραπάνω από επαρκής. 

Ούτε μπορεί να είναι θέμα έλλειψης επενδυτικών κεφαλαίων, από τη στιγμή που βλέπουμε συνεχώς ανακοινώσεις νέων επενδύσεων στην τουριστική βιομηχανία της χώρας μας. 

Τότε, τις –ή τι- πταίει;

Μιλώντας με ξενοδόχο της επαρχίας, που εδώ και χρόνια αναβαθμίζει σταδιακά τη μονάδα του ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες, μου εξομολογείται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. 

Αφενός τα εξειδικευμένα στελέχη IT εκτός Αθηνών είναι δυσεύρετα. Άρα, τόσο η εγκατάσταση νέων τεχνολογιών όσο και η συντήρηση αλλά και η εξέλιξή τους, είναι ένα κρίσιμο σημείο που πρέπει να συνυπολογιστεί πριν την ανάλογη επένδυση. 

Αφετέρου, οι πάροχοι υπηρεσιών internet στην Ελλάδα βρίσκονται 10ετίες πίσω από ό,τι σε άλλες χώρες, μιλώντας με όρους υποδομών. Η εγκατάσταση οπτικών ινών βρίσκεται ακόμα στην αρχή της, την ώρα που οι εφαρμογές, τα προγράμματα, τα συστήματα έχουν αυξημένες απαιτήσεις. 

Έτσι οι ταχύτητες των δικτύων είναι χαμηλές ενώ οι τιμές, πάντα σε σύγκριση με το εξωτερικό, είναι πιο ακριβές. 

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τη μικρή εξοικείωση του ξενοδόχου με όλα αυτά τα ακατανόητα συστήματα, τότε γίνεται αντιληπτό ότι δύσκολα παίρνεται η απόφαση για τέτοιου είδους επενδύσεις. 

Κι όμως η πορεία προς την τεχνολογική αναβάθμιση είναι μονόδρομος για τη βιομηχανία της φιλοξενίας και όσοι αποφασίσουν να κάνουν το βήμα προς τα εκεί γρήγορα, μόνο κερδισμένοι μπορούν να βγουν. 

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour