Όταν η αεροπορική προσπαθεί να μας δουλέψει…

07-03-18 | ΑΠΟΨΗ

Στη σύγχρονη πραγματικότητα, το να γνωρίζουμε με σαφήνεια τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, μας δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, αφού δύσκολα μπορεί κάποιος να μας κοροϊδέψει. Και φυσικά δεν ισχύει καθόλου η αντίληψη ότι οι μεγάλες εταιρείες δεν προσπαθούν να κάνουν… παγαποντιές. 

Τα δικαιώματα του ταξιδιώτη είναι πλέον θεσμοθετημένα, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε Ευρωπαϊκό και συχνά παγκόσμιο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό νόμο ΕC 261, οι αεροπορικοί επιβάτες δικαιούνται έως και 600€ αποζημίωση ανά άτομο σε περιπτώσεις καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων. Οι αεροπορικές εταιρείες ωστόσο απαλλάσσονται από αυτή την υποχρέωση σε «έκτακτες και ειδικές περιπτώσεις», όπως έκτακτες απεργίες, κακές καιρικές συνθήκες ή έκτακτο ιατρικό θέμα.

Κάποιες αεροπορικές εταιρείες όμως «βαφτίζουν» έκτακτα ακόμα και τα πιο απλά θέματα προκειμένου να αποφύγουν την αποζημίωση. Η εταιρεία Airhelp, που ασχολείται με τις αποζημιώσεις σε επιβάτες με προβληματικές πτήσεις, έχει καταγράψει μάλιστα και κάποιες πολύ περίεργες δικαιολογίες των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες όμως κατέρρευσαν στο δικαστήριο και οι επιβάτες τελικά αποζημιώθηκαν. 

Η δύναμη του ήλιου

«Το αεροπλάνο είναι παγωμένο και πρέπει να περιμένουμε να βγει ο ήλιος για να ξεπαγώσει», ανακοίνωσε στους επιβάτες η αεροπορική εταιρεία. Ένας επιβάτης όμως δεν πιάστηκε κορόιδο και πήγε το θέμα στο δικαστήριο, όπου και δικαιώθηκε.

Ιατρικό πρόβλημα

Στην Αγγλία, μία αεροπορική εταιρία δήλωσε ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε κάποιο ιατρικό πρόβλημα. Όταν η υπόθεση έφτασε στο δικαστήριο, το «έκτακτο» πρόβλημα ήταν η έλλειψη καθαριότητας της τουαλέτας. Ο πιλότος διέταξε να μην φύγει το αεροπλάνο μέχρι να βρεθεί η καθαρίστρια να καθαρίσει την τουαλέτα σωστά και έτσι η πτήση καθυστέρησε 45 λεπτά. 

Αόρατος επιβάτης

Μία περίεργη υπόθεση έλαβε χώρα και στη Γερμανία. Για να αποφύγει η αεροπορική εταιρία να πληρώσει αποζημίωση, υποστήριξε ότι ο πελάτης που ζητούσε αποζημίωση στην πραγματικότητα δεν υπήρχε! Φυσικά στο δικαστήριο αποδείχθηκε η ύπαρξή του και έτσι κέρδισε την αποζημίωση.

Συμπέρασμα: Ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι ο «έξυπνος» καταναλωτής.

 

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»