Δύο ιστορίες με ταξιτζήδες

23-02-18 | ΑΠΟΨΗ

Διαβάζω στα ξένα πρακτορεία ειδήσεων ότι στη γειτονική Τουρκία ένας ταξιτζής κατηγορείται ότι έκανε βόλτες με το ταξί του έναν Σαουδάραβα τουρίστα σε όλη την Κωνσταντινούπολη πριν τον πάει στο αεροδρόμιο, ενώ το ταξίμετρο έγραφε. Ο τουρίστας, εκτός του ότι κλήθηκε να πληρώσει ένα εξωφρενικά μεγάλο ποσό για την κούρσα, έχασε και το αεροπλάνο, με αποτέλεσμα να καταθέσει μήνυση στον ταξιτζή, ο οποίος πλέον αντιμετωπίζει ποινή κάθειρξης έως και 10 ετών.

Στον αντίποδα, λίγες εβδομάδες πριν, διάβαζα για έναν Έλληνα ταξιτζή στην Αθήνα, που μέσα στο αυτοκίνητό του έχει κάθε λογής ροφήματα και λιχουδιές που προσφέρει δωρεάν στους πελάτες του, στις πρωινές κούρσες κερνάει τυρόπιτα για πρωινό ενώ στους τουρίστες προσφέρεται να τους κάνει δωρεάν βόλτα στο Λυκαβηττό. 

Δεν επισημαίνω τις δύο ειδήσεις για να δώσω εθνικιστική χροιά στα δύο περιστατικά. Υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες σε όλες τις χώρες του κόσμου. Και στην Ελλάδα και στην Τουρκία. 

Τα επισημαίνω γιατί στην εποχή του διαδικτύου, τα κακά νέα ταξιδεύουν γρήγορα και παντού. Και τέτοιου είδους κακά νέα έχουν πολύ μεγαλύτερες αρνητικές επιπτώσεις από ένα παράλογα αυξημένο κόμιστρο ή μια χαμένη πτήση. 

Ο τουρισμός είναι ένας κατεξοχήν κλάδος παροχής υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση του πελάτη οφείλει να είναι άριστη προκειμένου να είναι ευχαριστημένος. Και οι πελάτες είναι πλέον συνειδητοποιημένοι αλλά και… «ψυλλιασμένοι». Ευτυχώς έχει περάσει προ πολλού η εποχή της κουτοπονηριάς, όταν μπορούσε κάποιος εύκολα να ξεγελάσει τον αδαή αλλοδαπό, αποσπώντας του ποσά μεγαλύτερα από αυτά που άξιζε η προσφερόμενη υπηρεσία. 

Οι ταξιτζήδες είναι μέρος του τουριστικού κλάδου. Είναι αυτοί που θα παραλάβουν τον τουρίστα μόλις φτάσει στο αεροδρόμιο ή το λιμάνι και είναι αυτοί που τελευταίοι θα τον αποχαιρετίσουν πριν αναχωρήσει για το σπίτι του. Είναι αυτοί που θα τον διευκολύνουν να κινηθεί εντός του προορισμού, που μπορούν να τον κάνουν να απολαύσει τις διαδρομές και ενδεχομένως να λάβει και χρήσιμες πληροφορίες.

Ομολογουμένως τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται μια άνοδος στην ποιότητα όλου του κλάδου των ταξί: οι οδηγοί είναι πιο ευγενικοί, πιο εξυπηρετικοί, πολλοί περισσότεροι μιλούν αγγλικά και τα αυτοκίνητά τους είναι καθαρά και περιποιημένα. Κάτι η κρίση, κάτι ο ανταγωνισμός από τις πλατφόρμες μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων, κάτι που διάφορα ειδεχθή περιστατικά έγιναν «βούκινο», κάτι που πολλοί νέοι μπήκαν στο επάγγελμα… η βελτίωση της εικόνας μόνο καλό αποτέλεσμα μπορεί να έχει. 

 

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια