Tour Operators: Πλησιάζει ο «αποχαιρετισμός» στην μπροσούρα

12-07-16 | ΑΠΟΨΗ

Όποιος δεν έχει ξεφυλλίσει μπροσούρα tour operator και δεν έχει κουβαλήσει μπροσούρες στις αποσκευές του επιστρέφοντας από κάποια διεθνή έκθεση ή επαγγελματική επίσκεψη, ακόμα και αν χρειάστηκε να πληρώσει υπέρβαρο, δεν έχει βιώσει πραγματικά μία από τις σημαντικότερες “ιεροτελεστίες” της πεμπτουσίας του τουρισμού.

Διαβάζοντας χθες ένα σχετικό ρεπορτάζ, διαπιστώνει κανείς ότι το τέλος της μπροσούρας όπως την μάθαμε και την ξέραμε δεκαετίες τώρα, είναι πια κοντά. Το βασικό και κυριότερο “εργαλείο” των tour operators, αυτό με το οποίο τουρίστες σε όλον τον κόσμο διάλεγαν τα, αθροιστικά, δισεκατομμύρια ταξίδια διακοπών τους, σταδιακά αποσύρεται από τα ράφια και τα γραφεία αφήνοντας χώρο σε νέες μεθόδους πωλήσεων, με πάσης φύσεως και μεγέθους οθόνες, διαδραστικές εφαρμογές και «έξυπνα» προγράμματα.

Σε αντίθεση με άλλου είδους ενημερωτικά έντυπα, όπως οι οδηγοί και οι χάρτες, που παραμένουν ισχυροί και δημοφιλείς στις προτιμήσεις των τουριστών, παρά την επέλαση των ψηφιακών εφαρμογών και μέσων.

Οι μεγάλοι tour operators, αρχής γενομένης από τον TUI, έχουν ήδη δρομολογήσει την απόσυρση των έντυπων μπροσούρων, μέχρι το 2020 και ήδη, εκπαιδεύουν σχετικά το προσωπικό τους στα νέα δεδομένα.

Πιτσιρικάδες αλλά και μεγαλύτεροι, ηλικιακά, στο τουριστικό ρεπορτάζ, περιμέναμε την έκδοση των καταλόγων των tour operators, συνήθως προς το τέλος κάθε τουριστικής περιόδου, για να δούμε τι «παίζει» για την επόμενη περίοδο, τόσο από πλευράς τιμών και πακέτων, όσο και από πλευράς αριθμού και κατηγοριών συνεργαζόμενων ξενοδοχείων και προορισμών.

Ακόμα, σήμερα, οι μπροσούρες των τουριστικών οργανισμών, αποτελούν πολύτιμη πηγή πληροφοριών και «οδηγό» τάσεων, όχι μόνον για τους δημοσιογράφους αλλά και για πολλούς επαγγελματίες, ανά τον κόσμο. Πόσα ξενοδοχεία έχουν π.χ. για Ελλάδα, σε ποιους προορισμούς, σε τι τιμές, τι περιλαμβάνουν τα πακέτα, όλα αυτά συνθέτουν ουσιαστικά στην αποτύπωση σε μία «βίβλο» της στρατηγικής και του χάρτη συνεργασιών και επιλογών των μεγάλων παικτών της διεθνούς αγοράς.

Η μπροσούρα, εκτός απο κορωνίδα των δικτύων διανομής και θεμέλιο των πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά τουρισμού αναψυχής για δεκαετίες ολόκληρες, είναι και το απαύγασμα της μακράς και σύνθετης διαδικασίας που ξεκινάει αρκετούς μήνες προ της εκτυπωσής της, από τις αρχικές συζητήσεις για συνεργασία, τη διαπραγμάτευση των συμβολαίων και τις οριστικές συμφωνίες μεταξύ των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων και των τουριστικών οργανισμών. Από τις βιτρίνες των καταστημάτων των tour operators και των συνεργαζόμενων τουριστικών γραφείων μέχρι τα ενδότερα, μέχρι την επαφή και την ενημέρωση του πελάτη και την κράτηση ή την πώληση.

Βεβαίως, η μπροσούρα, πάντα θα υπάρχει, τουλάχιστον για πολλά χρόνια ακόμα. Μπορεί να προσφέρεται σε μία πιο ελκυστική ή διαδραστική ψηφιακή μορφή ή σε κάποια άλλη εκδοχή, προφανώς downloadable, όπως λέμε και σε άπταιστα ελληνικά, αλλά όχι σε αυτό το βαρύ, τυπωμένο έντυπο που ξεχείλιζε διακοπές, επιλογές, πληροφορίες και προσδοκίες...

Τα ίδια τα στελέχη του TUI, διατείνονται ότι δεν είναι θέμα κόστους – φανταστείτε το κόστος εκατομμυρίων εκτυπωμένων μπροσούρων, εκατοντάδων σελίδων κάθε μία, κάθε χρόνο... – αλλά θέμα προτιμήσεων και εμπειρίας του πελάτη.

Πιθανόν. Αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο είναι πως νωρίτερα ή αργότερα, το παράδειγμα του TUI θα ακολυθήσουν και άλλοι tour operators, αν δεν το έχουν δρομολογήσει, ήδη.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα και όλες οι άλλες τουριστικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στις μπροσούρες, πρωτίστως τα καταλύματα αλλά και τα τουριστικά γραφεία.

Δεν είναι εύκολο και δεν υπάρχει και ιδιαίτερη άνεση χρόνου. Το ψηφιακό περιβάλλον, στο οποίο, όπως ξέρουμε, δεν μπορείς να ξεφυλλίζεις με την ησυχία σου, αλλά θα σε οδηγεί σε μία διαδικασία να “τικάρεις” κουτάκια με κριτήρια και φίλτρα, για να δεις αυτά που σε ενδιαφέρουν, προϋποθέτει μελέτη, προτεοιμασία και πολύ καλή οργάνωση πληροφορίας από πλευράς προσφοράς.

Φαντάζομαι ότι το επόμενο διάστημα, οι ίδιοι οι tour operators θα ξεκινήσουν μία διαδικασία ενημέρωσης και τεχνικής υποστήριξης στους συνεργάτες τους, για τα νέα «κόλπα»και τα νέα εργαλεία.

Όπως και αν το δει κανείς, πάντως, οδεύουμε σταδιακά προς ένα «τέλος εποχής» μάλλον κομβικό για την τουριστική αγορά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το tour operating. 

Η συνέχεια στις... οθόνες μας.    

 

διαβάστε ακόμα

«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google
Ανοίγει την 1η Μαΐου το νέο πολυτελές Amyth of Mykonos | Super Paradise
Ο νέος γενικός διευθυντής του Eliamos Villas Hotel & Spa στην Κεφαλονιά