Αεροδρόμιο Τριόδου Μεσσήνης, μία ελπιδοφόρα προοπτική που καθυστερεί- Γράφει η Αντωνία Μπούζα-Κωνσταντέλου*

18-12-15 | ΑΠΟΨΗ

Από τον Ιούνιο τ.ε. με δημόσια επιστολή μου προς το δήμαρχο Μεσσήνης, εξέφρασα την πεποίθησή μου για τη μεγάλη προοπτική του παλιού αεροδρομίου που έχει παραχωρηθεί στο Δήμο Μεσσήνης για άλλη χρήση, αν αξιοποιηθεί ως αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας,  κάτι που θα δώσει επιπλέον τουριστική προοπτική σε όλη την Πελοπόννησο και φυσικά στη Μεσσηνία και το Δήμο Μεσσήνης.

Αμιγώς  τέτοιο αεροδρόμιο για την εξυπηρέτηση δηλαδή ιδιωτικών αεροσκαφών με δυνατότητα στάθμευσης και φύλαξης στην Ελλάδα δεν υπάρχει.

Στην Ιταλία στην περιοχή BOLZANO υπάρχει παρόμοιο αεροδρόμιο και φυσικά είναι πόλος έλξης των πολλών ιδιοκτητών τέτοιων αεροσκαφών, που αναζητούν να κάνουν τις διακοπές τους ανά την υφήλιο, αφού πρώτα εξασφαλίσουν συνθήκες ασφαλούς πλοήγησης , φύλαξης κλπ παροχών.

Επειδή οι ευκαιρίες είναι ευκαιρίες μόνο  όταν τις εκμεταλλευόμαστε άμεσα κι όχι όταν συρθούν στο χρόνο, επαναφέρω δημοσίως την πρότασή μου και αναμένω από το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, να μην χάσει άλλο χρόνο.

Η από 6μήνου  επιστολή μου 

Πρότασή μου προς τη Δημοτική Αρχή Μεσσήνης, για αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Τριόδου 

Ένα επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα του Δήμου Μεσσήνης που μπορεί να ενισχύσει το τουριστικό προφίλ του Δήμου,  είναι  και το αεροδρόμιο της Τριόδου .

Το υπάρχον στην περιοχή μας αεροδρόμιο Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος , με τη σωστή αναπτυξιακή στόχευση και επιμονή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αρχίζει και καταγράφεται στα αεροδρόμια με την αλματώδη αύξηση δρομολογίων και διεθνούς ενδιαφέροντος , με προσεγγίσεις μεγάλων αεροπορικών  εταιριών και άλλων χαμηλού κόστους από όλη την Ευρώπη.

Ο Δήμος Μεσσήνης, είχε αιτηθεί στο παρελθόν  από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, την παραχώρηση έναντι αντιτίμου του αεροδρομίου της Τριόδου για τη δημιουργία ενός ακόμη κέντρου μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Πελοπόννησο (υπάρχει παρόμοιο κέντρο στην Τρίπολη), ενώ ένα τμήμα του, είχε παραχωρηθεί δωρεάν στην Αερολέσχη Καλαμάτας για να συνεχίσουν τις δράσεις τους, σχετικά με τον αεραθλητισμό . 

Θεωρώ ότι μετά από αρκετά χρόνια απραξίας και ύστερα από τις θετικές εξελίξεις στον τουριστικό τομέα και της ανόδου του αεροδρομίου Καλαμάτας, διαφοροποιούνται πλέον οι συσχετισμοί  που αφορούν τις μετακινήσεις επιβατών επ΄ ωφελεία όλης της Πελοποννήσου. 

Δυστυχώς συγχρόνως ,άλλαξαν και τα δεδομένα της οικονομικής κατάστασης της πατρίδας μας και η πολυδάπανη ουτοπική πλέον στόχευση του Δήμου Μεσσήνης, για τη δημιουργία κέντρου μηχανοκίνητου αθλητισμού, είμαι πεπεισμένη πως θα πρέπει να επαναξιολογηθεί βάσει των σημερινών δυσμενών οικονομικών συνθηκών.

Θέτω ως πρόταση στο Δήμο Μεσσήνης με το δεδομένο της ύπαρξης όλων των αναγκαίων υποδομών για ασφαλείς πτήσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, να εκμεταλλευτεί το αεροδρόμιο της Τριόδου, ως αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας και  μαζί με το Ελληνικό Τμήμα της A.O.P.A Hellas να το καταστήσει μέσω διεθνών διαδικασιών πιστοποίησης, κέντρο της Γενικής Αεροπορίας και της Διεθνούς Α.Ο.Ρ.Α.

Αυτό δεν απαιτεί κάποιες δαπανηρές παρεμβάσεις , παρά ελάχιστο κόστος μπροστά στα μεγάλα οφέλη  της περιοχής, αφού θα αποκτήσει πλέον μεγάλη δυναμική, ως βάση της Γενικής Αεροπορίας και τις αφίξεις  πληθώρας ιδιόκτητων αεροσκαφών, από όλον τον κόσμο.

Σήμερα στην Ελλάδα οι ανάγκες της  Πανελλήνιας και Διεθνούς Α.Ο.Ρ.Α., φιλοξενούνται στο αεροδρόμιο των Μεγάρων .

Η Γενική Αεροπορία και το Ελληνικό Τμήμα της Α.Ο.Ρ.Α. σε συνεργασία με το Διεθνές Τμήμα, διοργανώνουν, αγώνες αεροράλι, συναντήσεις, εκδρομές και γενικά διευκολύνσεις στους ασχολούμενους με τον αεραθλητισμό  αλλά  και στις απλές πτήσεις της Γενικής Αεροπορίας από όλον τον κόσμο, που επιθυμούν να έχουν κάποιον τέτοιο χώρο  που θα πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας αλλά θα έχει και τη δυνατότητα στάθμευσης .

Αυτό θα είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα για τη Μεσσηνία και τον τουρισμό της αλλά και όλης της Πελοποννήσου, ενώ θα φέρει στο  Δήμο Μεσσήνης πολλά έσοδα, διαφήμιση, επισκέπτες και διεθνή αναγνωρισιμότητα.

Με αυτές τις σκέψεις που δημόσια καταθέτω κι ελπίζω να αξιολογηθούν  με μοναδικό κριτήριο την ανάπτυξη του τόπου μας, ευελπιστώ να ακολουθηθεί η προσφορότερη, οικονομικότερη και αποδοτικότερη λύση αξιοποίησης  του σημαντικού συγκριτικού πλεονεκτήματος που έχει στα χέρια του ο Δήμος Μεσσήνης  δηλαδή του ανεκμετάλλευτου αεροδρομίου.

Καλαμάτα 11 Ιουνίου 2015 

* Η κυρία Αντωνία Μπούζα-Κωνσταντέλου είναι Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, Εντεταλμένη Σύμβουλος Τουρισμού
 

διαβάστε ακόμα

Γιατί η ΕΕ αγοράζει ακόμα ρωσικό αέριο;
Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες