Θετικές κρίνονται οι προοπτικές για τον τουρισμό το 2023 βάσει των πρόδρομων δεικτών, οι οποίοι αποτυπώνουν σταδιακή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αυξημένη διάθεση για ταξίδια διεθνώς (παρά τη συσταλτική επίδραση του πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα), σημειώνουν οι αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας στη σειρά μελετών συγκυρίας με τίτλο "Τάσεις του επιχειρείν, Τουρισμός (1ο τρίμηνο 2023)" της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ.
Σε αυτό το περιβάλλον, τονίζεται στην ανάλυση, η Ελλάδα κατακτάει υψηλές θέσεις στην προσέλκυση του τουριστικού ενδιαφέροντος, με τις πρώιμες κρατήσεις (early bookings) να εμφανίζονται υψηλότερες κατά 70% σε σχέση με το 2022, ενώ 11% υψηλότερα κινούνται οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τις πρώτες εβδομάδες Μαρτίου, αποτελώντας σηματωρό επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Με την επιφύλαξη της αβεβαιότητας που δημιουργεί η γεωπολιτική κατάσταση και η επιβάρυνση των ελληνικών ξενοδοχείων από υψηλό ενεργειακό κόστος και ελλείψεις εργατικού δυναμικού), η φετινή τουριστική περίοδος ξεκινάει νωρίς και φαίνεται να έχει τα εχέγγυα να ξεπεράσει το ομολογουμένως δυνατό 2022.
Ως προς την περασμένη χρονιά, οι αναλυτές επισημαίνουν:
Οι τουριστικές εισπράξεις ανέβασαν ταχύτητα το φθινόπωρο του 2022, με αναπλήρωση της τάξης του 90% του 2019 τόσο σε αφίξεις όσο και σε αποπληθωρισμένες εισπράξεις. Ιδιαίτερα ευνοημένα από τη δυναμική αυτή ήταν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σημειώνοντας πωλήσεις 24% υψηλότερες έναντι του φθινοπώρου 2019 (+9% σε σταθερές τιμές), με τους ξένους τουρίστες να αποτελούν την αιχμή του δόρατος. Συγκεκριμένα, ο ξενοδοχειακός κλάδος στην Ελλάδα βελτίωσε μια σειρά δεικτών του:
Εστιάζοντας στις επιδόσεις ανά προέλευση και προορισμό διαπιστώνουμε ότι: