ΚΕΠΕ: Ανάκαμψη της οικονομίας στο γ' τουριστικό τρίμηνο - Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να προσθέσει μοναδικές εμπειρίες

01-03-21 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

"Εφιαλτικό" για την ελληνική οικονομία θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2021 με προβλεπόμενη ύφεση 10,4%, όμως, το δεύτερο τρίμηνο θα εμφανιστεί ανάπτυξη της τάξης του 3% και θα κορυφωθεί η ανάπτυξη στο τρίτο (τουριστικό) τρίμηνο, που πιθανότατα θα εξουδετερώσει τις όποιες αρνητικές εξελίξεις του πρώτου τριμήνου.

Την εκτίμηση αυτή διατυπώνει το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), στο τετραμηνιαίο περιοδικό του "Οικονομικές Εξελίξεις", που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο και επικεντρώνεται στο τρίτο κύμα επέλασης της πανδημίας, που δοκιμάζει τις αντοχές της κοινωνίας και της οικονομίας.

Ακριβώς, λόγω αυτής της εκτίμησης, στην ανάλυση υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για τον τουρισμό, στο οποίο υπογραμμίζεται ότι η κυβέρνηση πρέπει να διορθώσει κάποιες χρόνιες στρεβλώσεις και να ενισχύσει στη χώρα μας κάποιες διεθνώς αναδυόμενες τάσεις.

Κατ' αρχήν επισημαίνεται ότι για την επανεκκίνηση των αφίξεων θα πρέπει μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, να έχουν εμβολιαστεί πάρα πολλοί άνθρωποι όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και αλλού. Μόνο έτσι θα αρχίσει να δημιουργείται κάποια ανοσία στον κορωνοϊό. Το κλίμα θα βελτιωθεί αισθητά και οι μετακινήσεις θα ομαλοποιηθούν.

Στη συνέχεια αναφέρεται:

"Τότε λοιπόν, θα περιμένουμε στην Ελλάδα την επιστροφή των επισκεπτών μας. Δεν θα δούμε βέβαια τους τεράστιους αριθμούς που είχαμε δει το 2019, δηλαδή 31,4 εκατ. τουρίστες που δαπάνησαν γύρω στα 18 δισ. ευρώ. Όμως θα έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τη δυναμική αύξηση των τουριστικών αφίξεων. Εδώ όμως είναι που πρέπει η κυβέρνηση να δει τα πράγματα πιο προσεκτικά, έτσι ώστε να διορθώσει κάποιες χρόνιες στρεβλώσεις και να ενισχύσει στη χώρα μας κάποιες διεθνώς αναδυόμενες τάσεις.

Πρώτα-πρώτα να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν, πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα (που αναμφισβήτητα είναι και θα παραμείνουν συγκριτικά πλεονεκτήματα) με την ιστορία, τις παραδόσεις, την κουλτούρα, τη φύση και τις τοπικές μας συνήθειες. Να δώσουμε δηλαδή στον τουρίστα, που έρχεται από το εξωτερικό, τη δυνατότητα να ζήσει με ασφάλεια και υγεία μοναδικές εμπειρίες που θα τις μεταφέρει στον τόπο του και για τις οποίες θα γίνει ο καλύτερος «πρεσβευτής» της χώρας μας. Ο τουρίστας του καλοκαιριού 2021 δεν θα είναι ίδιος με τον τουρίστα του καλοκαιριού 2019.

Η κυβέρνηση οφείλει, μέσω του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης, να φροντίσει για τις βασικές και ψηφιακές υποδομές αλλά και για τις υποδομές υγείας και ασφάλειας και να δώσει κίνητρα για την προσφορά μοναδικών εμπειριών. Εάν το κάνει αυτό, θα καταφέρει να αναστρέψει στρεβλώσεις δεκαετιών όπου, για παράδειγμα, οι διανυκτερεύσεις των τουριστών και τα τουριστικά έσοδα είχαν μια συγκέντρωση πάνω από 80% σε πέντε μόνο περιφέρειες της χώρας (Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία, Αττική και Ιόνια νησιά) και αφορούσαν τέσσερις μόνο μήνες, από Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο.
Δυστυχώς, όλα τα προηγούμενα χρόνια η τουριστική στρατηγική της Ελλάδας ήταν αποσπασματική, ουσιαστικά δεν υπήρχε, επισημαίνεται στην ανάλυση του ΚΕΠΕ. "Είναι ευκαιρία, στη μετά κορωνοϊό εποχή να διαμορφώσουμε μια νέα στρατηγική που θα βασίζεται στην ανθεκτικότητα, στη μακροχρόνια βιωσιμότητα, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στις συνέργειες με τις τοπικές κοινωνίες, έτσι ώστε να ενισχυθεί η τοπική εφοδιαστική αλυσίδα του τουρισμού", καταλήγει το κεφάλαιο περί τουρισμού της ανάλυσης. 

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές
Ε.Ξ. Ρόδου | Αίτημα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας στη Ρόδο