Τουρισμός πολυτελείας: Πώς οι επιχειρήσεις θα προσεγγίσουν την αγορά

21-05-18 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Το 2016, η αξία της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας άγγιξε το € 1 τρισ. με μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του +4%. Μόλις μέσα σε 6 χρόνια (2010-2016), ο αριθμός των ατόμων με καθαρή υψηλή αξία (HNWI) αυξήθηκε +52%, ταυτόχρονα με την συνολική αύξηση της αξίας αυτών των ατόμων κατά +49%.

Οι μεταβολές αυτές επηρέασαν και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον τομέα της φιλοξενίας. Για παράδειγμα, η αγορά των πολυτελών ταξιδιών τα προηγούμενα χρόνια αυξανόταν με γρηγορότερο ρυθμό (+4,5%) από την συνολική αγορά (+4,25), ενώ οι μελλοντικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ακόμα υψηλότερο ποσοστό (+6,2%) σε σχέση με τη συνολική αγορά (+4,8%).

Λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές που προκύπτουν παγκοσμίως στις ανάγκες των καταναλωτών, στην αγοραστική τους δύναμη και την ενίσχυση σε υποδομές πολυτελούς φιλοξενίας, γίνεται αντιληπτό πως το τοπίο μετατοπίζεται ραγδαία. Οι αλλαγές στις συνήθειες του τρόπου ζωής, καθώς και η τεχνολογική και ψηφιακή εξέλιξη είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που τείνουν να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης του συγκεκριμένου κοινού.  

Με βάση τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης της Horwath HTL, την οποία παρουσιάζει στην Ελλάδα η Crowe SOL, στο πλαίσιο της δραστηριοποίησής της στον τομέα του HTL (Hotel, Tourism & Leisure), αυτό που έρχεται να προστεθεί ως βασικός παράγοντας επιλογής ενός ταξιδιού, για το κοινό πολυτελείας, είναι η έμπνευση και ο σκοπός. Δεν επιθυμούν απλώς να ζήσουν μια καλά οργανωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά μια εμπειρία που θα τους μετασχηματίσει, που θα μπορέσουν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να βρουν ένα βαθύτερο νόημα και ειλικρινείς ανθρώπινες σχέσεις. 

Τουρισμός πολυτελείας και στρατηγική

Για να μπορέσουν να κερδίσουν μερίδια από το συγκεκριμένο κοινό, οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να σχεδιάσουν την στρατηγική τους αναλύοντας πέντε βασικά σημεία:

-Σκοπός και βαθύτερο νόημα

-Προσωποποίηση υπηρεσιών

-Προσφορά βιωματικών εμπειριών

-Ισορροπημένη ψηφιακή αποτοξίνωση (συνδεδεμένη αποσύνδεση)

-Απρόσκοπτη εξυπηρέτηση πελατών.

Διαβάστε εδώ την μελέτη της Horwath HTL  

Ο Διευθυντής υπηρεσιών HTL, της Crowe SOL, κ.Ξενοφών Πετρόπουλος σχολιάζει σχετικά με την έρευνα:

Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την νοοτροπία των καταναλωτών πολυτελείας; 

Πρώτος βασικός παράγοντας είναι η αλλαγή στις συνήθειες του τρόπου ζωής. Η  συνειδητοποίηση της προσωπικής ευημερίας της συγκεκριμένης αγοράς, διαμορφώνει μια τάση που αν θα θέλαμε να της βάλουμε μια ταμπέλα, αυτή θα ήταν «η υγεία μου είναι η πραγματική πολυτέλεια μου».

Παράλληλα, καταγράφεται παγκοσμίως μια πολύ δυνατή τάση, η οποία βασίζεται τόσο στην συνειδητοποίηση ότι οι πελάτες αυτοί, επιθυμούν να ζουν ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, όσο και στο γεγονός ότι οφείλουν να φροντίζουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν. Σε αυτές τις αλλαγές προσθέτουμε και την ανάγκη τους να συνδεθούν συναισθηματικά με τον τόπο που βρίσκονται και την εμπειρία που λαμβάνουν. Τέλος, όσο περισσότερο οι ταξιδιώτες γίνονται απαιτητικοί, τόσο περισσότερο θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιλαμβάνονται και να καλύπτουν τις ανάγκες τους, ακόμα και αυτές που δεν έχουν κάνει γνωστές. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας τεχνικής νοημοσύνης, σύντομα θα επιτρέψει την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των πελατών. 

Δεύτερος βασικός παράγοντας είναι η ψηφιοποίηση. Ο κρίσιμος ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας στη σημερινή κοινωνία, προκαλεί το παράδοξο της συνδεδεμένης αποσύνδεσης. Προσπαθεί δηλαδή να ισορροπήσει και να συνδυάσει δύο αντίθετες έννοιες. Την εμμονή για ψηφιοποίηση σε οτιδήποτε και αν κάνουμε στη ζωή μας και την ανάγκη να απομονωθούμε από αυτή. Έχουμε λοιπόν από τη μία πλευρά μια κουλτούρα τεχνολογίας που απαιτεί ψηφιακές λύσεις τελευταίας τεχνολογίας και περιβάλλει ολοκληρωτικά τους πελάτες και από την άλλη μια ανάγκη για αποσύνδεση, που σε πολλές περιπτώσεις αν επιτευχθεί εκλαμβάνεται ως προνόμιο. 

Στο άμεσο μέλλον, θα αρχίσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερους χώρους χωρίς wi-fi ή χωρίς δίκτυο σε ξενοδοχεία, όπως επίσης και ξενοδοχεία που θα είναι πλήρως αποσυνδεδεμένα από την τεχνολογία. Η ισορροπία και η επιλογή μεταξύ των δύο εννοιών θα αρχίσει σύντομα να λαμβάνει στρατηγικό χαρακτήρα για τις τουριστικές επιχειρήσεις.   

Λίγα λόγια για την Crowe SOL

Η Crowe SOL, συμβουλευτικός βραχίονας της μεγαλύτερης ελεγκτικής εταιρείας της Ελλάδας ΣΟΛ Α.Ε. και μέλος τους διεθνούς δικτύου Crowe Horwath International, είναι μια από τις 10 μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες της χώρας και η μοναδική που έχει δημιουργήσει εξειδικευμένη ομάδα προσφοράς συμβουλευτικών υπηρεσιών για ξενοδοχεία, τουρισμό και αναψυχή (HTL). 

Οι υπηρεσίες καλύπτουν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ξενοδοχείων, συμπεριλαμβανομένων των μελετών σκοπιμότητας, την συμβουλευτική για τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, το due diligence, τις εξαγορές & συγχωνεύσεις, την εκπροσώπηση, τον οικονομικό έλεγχο, τον φορολογικό σχεδιασμό και τις αποτιμήσεις. Παράλληλα προσφέρει συμβουλευτική για την βελτίωση της λειτουργίας των μονάδων, τη δημιουργία νέων προϊόντων, τον σχεδιασμό marketing και πωλήσεων για νέες αγορές και στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης. 

Στον τομέα του τουρισμού και της αναψυχής, προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις, σε οργανισμούς του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, όσον αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και διαχείριση προορισμών και προϊόντων, στην ανάπτυξη και διοίκηση έργων και στην επιχειρησιακή ετοιμότητα.

 

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour