Sete Intelligence: Το προφίλ των τουριστών το 2015-2016

27-02-18 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Περίπου 1 στους 3 τουρίστες, που ήρθαν στη χώρα μας το 2015 και 2016, κατέλυσε σε ξενοδοχείο 4 αστέρων, ενώ η πλειονότητα των τουριστών είχαν ανώτερο εισοδηματικό και μορφωτικό επίπεδο. Το στοιχείο αυτό αναδεικνύεται στη μελέτη του SETE Intelligence με τίτλο “Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού  για Διακοπές στην Ελλάδα, 2015-2016 ”.

Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία της IPKInternational, εταιρίας με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών. Η ΙΡΚ International είναι ο μοναδικός οργανισμός παγκοσμίως που ειδικεύεται στην εκπόνηση τέτοιων ερευνών με ενιαίο ερωτηματολόγιο σε 60 χώρες σε όλον τον κόσμο, καλύπτοντας –πρακτικά- το σύνολο των χωρών από τις οποίες προέρχεται ο διεθνής τουρισμός. Στις 60 χώρες δεν περιλαμβάνονται η Κύπρος, η Αλβανία και η Π.Γ.Δ.Μ που ποτελούν σημαντικές αγορές για την Ελλάδα. Τα ερωτηματολόγια αυτά συμπληρώνονται από 500.000 ερωτώμενους, δημιουργώντας έτσι μια μοναδική βάση δεδομένων για άντληση στοιχείων τουριστικής αγοράς.

Τα συμπεράσματα της έρευνας:

Κόσμος

Ευρώπη

 Οι Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2015 ανήλθαν σε 17,6 εκ. ενώ το 2016 παρουσίασαν αύξηση της τάξης του +8,0% σε σχεδόν 19,0 εκ. Η πλειονότητα των τουριστών ήταν γυναίκες (53,5% το 2015 και 51,8% το 2016) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (57,4% το 2015 και 68,4% το 2016) για διακοπές (89,4% το 2015 και 90,0% το 2016) Ήλιος & Θάλασσα (68,3% το 2015 και 74,9% το 2016). Οι Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (56,8% το 2015 και 57,1% το 2016) και μορφωτικό επίπεδο (60,4% το 2015 και 60,8% το 2016), ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 35-64 ετών (61,9% το 2015 και 63,3%το 2016). Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσαν σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (69,7% το 2015 και 67,1% το 2016) με επικρατούσα κατηγορία τα 4* (30,3% το 2015 και 30,2% το 2016).

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (90,3% το 2015 και 92,1% το 2016) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να είναι το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν οι ιστοσελίδες καταλύματος (37,7% το 2015 και 48,5% το 2016) και προορισμού (33,0% το 2015 και 41,3% το 2016) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (65,5% το 2015 και 96,0% το 2016). Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν πολύ μικρό (2,0% το 2015 και 3,0% το 2016).

Μη Ευρωπαίοι

Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2015 ανήλθαν σε 2,1 εκ. ενώ το 2016 παρουσίασαν μείωση της τάξης του -6,5% σε 2,0 εκ. Η πλειονότητα των τουριστών ήταν γυναίκες για το 2015 (60,5%) και άνδρες για το 2016 (50,5%) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (74,5% το 2015 και 63,0% το 2016) για διακοπές (77,7% το 2015 και 77,9% το 2016) Περιηγητικού τουρισμού (33,9% το 2015 και 38,1% το 2016).

Οι Μη Ευρωπαίοι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (57,4% το 2015 και 66,5% το 2016) και μορφωτικό επίπεδο (80,5% το 2015 και 77,6% το 2016) ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 25-44 ετών για το 2015 (60,9%) και 35-64 ετών για το 2016 (69,0%). Η πλειονότητα των Μη Ευρωπαίων κατέλυσε για το 2015 σε πλοίο/σκάφος/κρουαζιέρα/yacht (21,4%) ενώ το 2016 σε 4* ξενοδοχεία (26,1%).

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (97,0% το 2015 και 98,2% το 2016) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν για το 2015 οι ιστοσελίδες προορισμού (37,7%) και τα Λοιπά (36,3%) ενώ για το 2016 οι ιστοσελίδες προορισμού (49,9%) και καταλύματος (40,1%) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειονότητα των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (81,2% το 2015 και 99,1% το 2016). Τέλος, το ποσοστό των Μη Ευρωπαίων που επέλεξε να κάνει κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού δεν είναι διαθέσιμο.

 Σύγκριση Ευρωπαίοι – Μη Ευρωπαίοι

Οι Ευρωπαίοι και Μη Ευρωπαίοι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εμφάνισαν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους αλλά και μεταξύ των ετών:

• Ενώ για το 2015 η πλειονότητα των Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων τουριστών ήταν γυναίκες (53,5% και 60,5% αντίστοιχα) για το 2016 η εικόνα αλλάζει με την πλειοψηφία των Ευρωπαίων να εξακακολουθούν να είναι γυναίκες (αν και μειούμενο 51,8%) ενώ για τους Μη Ευρωπαίους άνδρες (50,5%).

• Οι Μη Ευρωπαίοι που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2015 ήταν νεότερης ηλικίας σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (15- 34 ετών, 41,7% έναντι 25,3%) ενώ το 2016 δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις.

• Το επίπεδο εκπαίδευσης των Μη Ευρωπαίων ήταν υψηλότερο και για τα δύο έτη σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (80,5%/77,6% έναντι 60,4%/60,8%). Αναφορικά με το οικογενειακό εισόδημα το 2015 δεν παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων σε αντίθεση με το 2016 όπου οι Μη Ευρωπαίοι εμφάνισαν υψηλότερο Ανώτερο οικογενειακό εισόδημα σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (66,5% έναντι 57,2%).

• Η πλειονότητα των Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων και για τα δύο έτη, επισκέφθηκαν την Ελλάδα για την πραγματοποίηση των διακοπών τους (89,4%/90,0% και 77,7%/77,8% αντίστοιχα). Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των Μη Ευρωπαίων που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους ήταν αισθητά μικρότερο.

• Οι Μη Ευρωπαίοι για το 2015 προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ελλάδα τον Περιηγητικό τουρισμό (33,9%) και το City Break (20,5%) ενώ για το 2016 τον Περιηγητικό τουρισμό (38,1%) και τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (20,0%) σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που προτίμησαν τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (68,3%/74,9% αντίστοιχα) και τον Περιηγητικό τουρισμό (14,1%/8,9% αντίστοιχα).

• Το επίπεδο εκπαίδευσης των Μη Ευρωπαίων ήταν υψηλότερο και για τα δύο έτη σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (80,5%/77,6% έναντι 60,4%/60,8%). Αναφορικά με το οικογενειακό εισόδημα το 2015 δεν παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων σε αντίθεση με το 2016 όπου οι Μη Ευρωπαίοι εμφάνισαν υψηλότερο Ανώτερο οικογενειακό εισόδημα σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους (66,5% έναντι 57,2%).

• Η πλειονότητα των Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων και για τα δύο έτη, επισκέφθηκαν την Ελλάδα για την πραγματοποίηση των διακοπών τους (89,4%/90,0% και 77,7%/77,8% αντίστοιχα). Παρ’ όλα αυτά το ποσοστό των Μη Ευρωπαίων που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους ήταν αισθητά μικρότερο.

• Οι Μη Ευρωπαίοι για το 2015 προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ελλάδα τον Περιηγητικό τουρισμό (33,9%) και το City Break (20,5%) ενώ για το 2016 τον Περιηγητικό τουρισμό (38,1%) και τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (20,0%) σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους που προτίμησαν τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (68,3%/74,9% αντίστοιχα) και τον Περιηγητικό τουρισμό (14,1%/8,9% αντίστοιχα).

• Αξιοσημείωτη, ήταν η χαμηλή σημασία που είχαν οι διακοπές Ήλιος & Θάλασσα και για τα δύο έτη για τους Μη Ευρωπαίους που επισκέφθηκαν την Ελλάδα (20,4% και 20,0% αντίστοιχα έναντι 68,3% και 74,9% για τους Ευρωπαίους).

• Οι Μη Ευρωπαίοι κατέλυσαν σε μικρότερο ποσοστό από τους Ευρωπαίους σε ξενοδοχεία και για τα δύο έτη (52,2%/65,2% έναντι 69,7%/67,1% αντίστοιχα). Στις επιμέρους κατηγορίες οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό τα 4* (30,3% και 30,2%) και τα 3* ξενοδοχεία (24,2% και 22,0%) ενώ οι Μη Ευρωπαίοι το σκάφος/πλοίο/κρουαζιέρα/yacht (21,4% και 17,7%), τα 5* ξενοδοχεία (18,4%) για το 2015 και τα 4* (26,1%) για το 2016.

• Οι Μη Ευρωπαίοι για το 2015 επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό το ταξίδι στην Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (74,5% έναντι 57,4%) ενώ η εικόνα αντιστρέφεται το 2016 (Ευρωπαίοι 68,4%, Μη Ευρωπαίοι 63,0%).

• Οι Μη Ευρωπαίοι για το 2015 επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό το κατάλυμα τους μέσω πλατφόρμων διαμοιρασμού (17,6% έναντι 8,0%) ενώ το 2016 η εικόνα αντιστρέφεται (Ευρωπαίοι 10,7%, Μη Ευρωπαίοι 4,2%).

• Αναφορικά με το Μέσο ενημέρωσης, μεγάλη ήταν η σημασία του ταξιδιωτικού πρακτορείου και για τα δύο έτη για τους Μη Ευρωπαίους τουρίστες (51,7%/42,1% έναντι 40,8%/38,0%). Στα κανάλια κράτησης δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Μη Ευρωπαίων.

• Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι Μη Ευρωπαίοι έλαβαν ενημέρωση από περισσότερες πηγές για την επιλογή του προορισμού τους σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους.

ΗΠΑ

Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2015 ανήλθαν σε 796 χιλ. (38% των Μη Ευρωπαίων) ενώ το 2016 παρουσίασαν αύξηση της τάξης του +3,3% σε σχεδόν 822 χιλ. (42,0% των Μη Ευρωπαίων). Η πλειονότητα των τουριστών ήταν άνδρες (52,6% το 2015 και 53,2% το 2016) που επισκέφθηκαν την Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (62,5% το 2015 και 56,5% το 2016) για διακοπές (83,7% το 2015 και 84,7% το 2016) Κρουαζιέρας (34,5% το 2015 και 34,7% το 2016). Οι τουρίστες είχαν ανώτερο εισοδηματικό (67,3% το 2015 και 67,4% το 2016) και μορφωτικό επίπεδο (71,3% το 2015 και 77,7% το 2016) ενώ η ηλικία τους εντοπίζεται κυρίως στις ηλικίες 35-64 ετών (67,1% το 2015 και 70,5% το 2016). Η πλειονότητα των τουριστών κατέλυσε σε ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών (57,4% το 2015 και 57,0% το 2016), με επικρατούσα κατηγορία τα 5* (40,5% το 2015 και 36,1% το 2016).

Οι τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα είχαν προχωρήσει σε προκράτηση (99,7% το 2015 και 100,0% το 2016) των διακοπών τους με τις δημοφιλέστερες πηγές ενημέρωσης και κανάλια κράτησης να ήταν το Internet και το ταξιδιωτικό πρακτορείο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για ενημέρωση μέσω Internet εμφάνισαν για το 2015 οι ιστοσελίδες προορισμού (41,6%) και αξιολόγησης (36,0%) και για το 2016 οι ιστοσελίδες προορισμού (55,7%) και καταλύματος (31,9%) ενώ η κράτηση έγινε στην πλειονότητα των περιπτώσεων μέσω προσωπικού υπολογιστή (64,0% το 2015 και 100,0% το 2016). Τέλος, το ποσοστό των τουριστών που έκανε κράτηση μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν πολύ μικρό (< 0,5% το 2015 και 1,0% το 2016).

 Σύγκριση ΗΠΑ – Λοιπές Μη Ευρωπαικές

Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ και τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εμφάνισαν διαφοροποιήσεις στα επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά τους αλλά και μεταξύ των ετών:

• Η πλειονότητα των τουριστών από τις ΗΠΑ και για τα δύο έτη ήταν άνδρες (52,6% και 53,2% αντίστοιχα), ενώ για τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες γυναίκες (69,6% και 51,7% αντίστοιχα).

• Οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2015 ήταν νεότερης ηλικίας σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (15-34 ετών, 55,0% έναντι 22,7%), ενώ το 2016 δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις.

• Το επίπεδο εκπαίδευσης για το 2015 των τουριστών από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες ήταν υψηλότερο σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (86,9% έναντι 71,3%), ενώ το 2016 δεν παρατηρούνται μεγάλες αποκλίσεις. Αναφορικά με το οικογενειακό εισόδημα το 2015, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ εμφάνισαν υψηλότερο ποσοστό στην Ανώτερη εισοδηματική τάξη σε σύγκριση με τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους (67,3% έναντι 51,3%), ενώ για το 2016 δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις.

• Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους σε υψηλότερο βαθμό σε σύγκριση με τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους (83,7%/84,7% έναντι 74,0%/73,0%).

• Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ και για τα δύο έτη, προτίμησαν για τις διακοπές τους στην Ελλάδα την Κρουαζιέρα (34,5% και 34,7% αντίστοιχα) και τον Περιηγητικό τουρισμό (33,6% και 34,5% αντίστοιχα), ενώ οι τουρίστες από τις Λοιπές Μη Ευρωπαϊκές Χώρες τον Περιηγητικό τουρισμό (34,1% και 41,1% αντίστοιχα) και για το 2015 το City Break(27,2%) ενώ για το 2016 τις διακοπές Ήλιος & Θάλασσα (25,4%)

• Αξιοσημείωτη, ήταν η μεγάλη σημασία που είχε η Κρουαζιέρα και για τα δύο έτη για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ που επισκέφθηκαν την Ελλάδα (34,5% και 34,7% αντίστοιχα έναντι 0,8% και 2,3% για τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους).

• Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ για το 2015 φαίνεται ότι προτίμησαν σε υψηλότερο βαθμό τα ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών για την διαμονή τους σε σύγκριση με τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους (57,4% έναντι 48,5%) ενώ για το 2016 η εικόνα αυτή αντιστρέφεται (Λοιποί Μη Ευρωπαίοι 72,0%, ΗΠΑ 57,0%). Στις επιμέρους κατηγορίες, οι τουρίστες από τις ΗΠΑ προτίμησαν και για τα δύο έτη την διαμονή τους σε πλοίο/σκάφος/κρουαζιέρα/yacht (39,0% και 34,9% αντίστοιχα) και τα 5* ξενοδοχεία (40,5% και 36,1% αντίστοιχα), ενώ οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι τα 4* (21,6% και 34,6% αντίστοιχα) και τα 3* ξενοδοχεία (23,5% και 22,6% αντίστοιχα).

• Οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό το ταξίδι στην Ελλάδα με τον/την σύντροφό τους (82,8%/68,4% έναντι 62,5%/56,5%).

• Οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι και για τα δύο έτη επέλεξαν σε υψηλότερο βαθμό το κατάλυμα τους μέσω πλατφόρμων διαμοιρασμού (39,5%/6,4% έναντι 1,1%/2,7%).

• Αναφορικά με το Μέσο ενημέρωσης, μεγάλη ήταν η σημασία και για τα δύο έτη του Internet για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (86,6%/91,9% έναντι 76,7%/87,4%) και του ταξιδιωτικού πρακτορείου από τους Λοιπούς Μη Ευρωπαίους (55,3%/52,4% έναντι 46,4%/44,3%). Στα κανάλια κράτησης δεν παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των τουριστών από τις ΗΠΑ και των Λοιπών Μη Ευρωπαίων.

• Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι Λοιποί Μη Ευρωπαίοι για το 2015 έλαβαν ενημέρωση από περισσότερες πηγές για την επιλογή του προορισμού τους σε σύγκριση με τους τουρίστες από τις ΗΠΑ.

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google