Με ανάπτυξη 3,6% έκλεισε η περυσινή χρονιά για τον τουρισμό στις ευρωπαϊκές πόλεις σύμφωνα με έκθεση της European Cities Marketing (ECM). Τα στοιχεία δείχνουν ότι η εσωτερική τουριστική αγορά (εντός Ευρώπης) ήταν εκείνη που υποβοήθησε την ανάπτυξη με +6% έναντι +2,3% της διεθνούς αγοράς. Ταυτόχρονα, συνεχίστηκε η μείωση του μεριδίου της Ιταλίας, της Ρωσίας και της Ιαπωνίας ως αγορές-πηγές ενώ η ανάπτυξη από την κινεζική αγορά σταθεροποιήθηκε στο +2,2%.
Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων από τον εσωτερικό τουρισμό είχε αύξηση (6%) μεγαλύτερη από τον αριθμό των διανυκτερεύσεων από διεθνείς επισκέπτες (2,3%). Η ανάλυση προέρχεται από στοιχεία από 62 εκ των 121 πόλεων της Ευρώπης, αντιπροσωπεύοντας 389,9 εκατ. διανυκτερεύσεις.
Οι 10 κορυφαίες πόλεις σε αριθμό διανυκτερεύσεων παρέμειναν και το 2016 οι ίδιες σε σχέση με το 2015, με το Λονδίνο (+7,3%), το Παρίσι (-9,5%) και το Βερολίνο (+2,7%) να βρίσκονται στις 3 πρώτες θέσεις της κατάταξης. Μόνη εξαίρεση το Άμστερνταμ, το οποίο αντικατέστησε τη Στοκχόλμη στην κατάταξη των 10.
Η Βαρκελώνη (+8,5%), το Άμστερνταμ (+6,6%) και η Μαδρίτη (+6,4%) είχαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, εξαιρουμένου του Λονδίνου.
Δείτε την κατάταξη με τον αριθμό διανυκτερεύσεων από ξένους τουρίστες...
Οι βασικές αγορές-πηγές ήταν οι ΗΠΑ (11%), η Γερμανία (9%) και το Ην. Βασίλειο (9%), αντιπροσωπεύοντας το 30% των αγορών-πηγών για τις ευρωπαϊκές πόλεις.
Όμως, η Κίνα παρουσίασε σταθερή ανάπτυξη, ενώ Ιταλία (-4,3%), Ιαπωνία (-11,8%) και Ρωσία (-12,4%) συνέχισαν μειωτικά, αντιπροσωπεύοντας το 9% του συνόλου των ξένων αγορών στην Ευρώπη.