PayPal - Ipsos | Έρευνα: Πώς μπορούν οι Έλληνες να αυξήσουν το διασυνοριακό τους εμπόριο

13-01-17 | ΜΕΛΕΤΕΣ / ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Για τους Έλληνες εμπόρους που ενδιαφέρονται να προσελκύσουν πελάτες εκτός συνόρων, το κλειδί της επιτυχίας είναι η ευκολία του καταναλωτή, στην οποία περιλαμβάνονται τα δωρεάν μεταφορικά (46%), ο ασφαλής τρόπος πληρωμής (44%) και η πώληση αγαθών που ενδέχεται να είναι δυσεύρετα σε τοπικό επίπεδο (40%). Το συμπέρασμα αυτό αναδεικνύει η τρίτη έκθεση διασυνοριακού εμπορίου, που δημοσίευσαν η PayPal και η Ipsos.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι βασικές αγορές για τους Έλληνες εμπόρους που πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για αύξηση του μεριδίου των διασυνοριακών πωλήσεων είναι τα Χριστούγεννα (αύξηση κατά 42%), οι εποχιακές εκπτώσεις (αύξηση κατά 40%) και το Πάσχα (14%), αφού οι διασυνοριακοί αγοραστές τείνουν να ψωνίζουν πιο συχνά αυτές τις περιόδους από ότι συνήθως.

Τι παρακινεί τους διεθνείς διασυνοριακούς e-shoppers και τι είναι αυτό που αναζητούν;

Οι διασυνοριακοί e-consumers από όλο τον κόσμο ενδιαφέρονται ακόμα για την εύρεση ελκυστικών προσφορών. Το 76% των ερωτηθέντων διασυνοριακών e-shoppers κατέταξε τις καλύτερες τιμές ως ένα λόγο για την πραγματοποίηση αγορών σε ιστοσελίδες από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς. Η πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στην χώρα τους ταξινομήθηκε επίσης ψηλά (65%) ως ένα κίνητρο για αγορές παγκοσμίως.

 Οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες για τις διασυνοριακές αγορές διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αξεσουάρ (το 46% των ερωτηθέντων διασυνοριακών αγοραστών από όλες τις χώρες έχει πραγματοποιήσει μια αγορά από το εξωτερικό σε αυτή την κατηγορία κατά τους τελευταίους 12 μήνες), τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (29%), οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (25%), η ψηφιακή ψυχαγωγία και τα εκπαιδευτικά αγαθά (24%), καθώς και τα παιχνίδια και χόμπι (23%).

 Παραδοσιακά, η χειμερινή περίοδος των εορτών αποτελεί μία από τις πιο ενεργές καταναλωτικές περιόδους. Μια νέα μελέτη δείχνει πως η περίοδος αυτή καθίσταται επίσης ιδιαίτερα σημαντική για online αγορές, και οι καταναλωτές πραγματοποιούν σχετικές αγορές όχι μόνο σε τοπικά αλλά και σε online καταστήματα του εξωτερικού. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε πως τα Χριστούγεννα είναι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος κατά την οποία το 38% των διασυνοριακών αγοραστών που ερωτήθηκε από όλο τον κόσμο διατείνεται πως πραγματοποιεί αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών περισσότερο από ότι συνήθως.  

 «Τελικά αυτό που έχει σημασία είναι η διαφάνεια και η αξιοπιστία του εμπόρου: παράγοντες όπως η περιγραφή ή τα μεταφορικά κόστη θα πρέπει να εντοπίζονται εύκολα και να είναι οικονομικά, από την πλευρά της εμπορικής ιστοσελίδας» - σχολιάζει ο Matt Komorowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. «Το διασυνοριακό εμπόριο δύναται να αναδειχθεί για τους εμπόρους σε μια πηγή ζωτικής σημασίας για την σταθερά αυξητική πορεία των εσόδων τους. Στην PayPal, επιθυμία μας είναι να βοηθάμε τους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε νέες διεθνείς αγοραστικές ευκαιρίες και για τον λόγο αυτόν παρέχουμε ενεργά στους Έλληνες εμπόρους εργαλεία και υπηρεσίες, όπως το Buyers and Sellers Protection και το PayPal Refunded Returns προκειμένου να τους βοηθήσουμε να διευρύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα στο εξωτερικό».

Προσελκύοντας τον πελάτη εκτός συνόρων

 Οι διεθνείς πωλήσεις αποτελούν μια ουσιώδη ευκαιρία για τους εμπόρους ανά τον κόσμο για την επέκταση της επιχείρησής τους – ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση της δυναμικής του e-commerce. Εντούτοις, υπάρχουν μερικές επιπρόσθετες προκλήσεις που επισημάνθηκαν στην πρόσφατη έκθεση:

Μεθοδολογία

Για λογαριασμό της PayPal, η Ipsos πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 800-2.000 (28.012 συνολικά) ενηλίκων (ηλικίας 18 ετών και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο σε καθεμία από τις 32 αυτές χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Ελλάδα, Ισραήλ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αίγυπτος, Νότια Αφρική, Νιγηρία, Βραζιλία, Μεξικό, Αργεντινή, Περού, Χιλή, ΗΠΑ, Καναδάς, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊλάνδη & Σιγκαπούρη). Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα το διάστημα 30 Αυγούστου-5 Οκτωβρίου 2016.

διαβάστε ακόμα

Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας