Στον… Παρθενώνα και το Ναό του Ποσειδώνα παρέλασαν τα μοντέλα του Καρλ Λάγκερφελντ, στην τελευταία επίδειξη μόδας του μεγάλου μόδιστρου της Chanel η οποία αποτίει φόρο τιμής στην αρχαία Ελλάδα.
Μόνο οι Δωρικοί στύλοι των αρχαιοελληνικών αρχιτεκτονικών αριστουργημάτων, ανάμεσα στους οποίους παρέλασαν τα μοντέλα, ήταν σκηνικό το οποίο παραπέμπει με τρανταχτό τρόπο στην Ελλάδα, όπως επιθυμούσε ο διάσημος σχεδιαστής μόδας και στήθηκε ειδικά για την επίδειξη στο Grand Palais του Παρισιού, όταν οι προσπάθειες για εξεύρεση του κατάλληλου σημείου στην Ελλάδα απέβησαν άκαρπες.
Ο Καρλ Λάγκερφελντ επέλεξε το σκηνικό της αρχαίας Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, για να προχωρήσουμε στο μέλλον χρειάζεται να γυρίσουμε στο παρελθόν. H χώρα μας φαντάζει ως ιδανική επιλογή για την παρουσίαση της νέας κολεξιόν του σχεδιαστή καθώς αποτελεί τη γενέτειρα της Δημοκρατίας και, όπως είναι άλλωστε γνωστό, ο ίδιος συνηθίζει να μετατρέπει τις περιοχές όπου γίνονται οι επιδείξεις σε κοσμικό γεγονός για διασήμους, κάτι για το οποίο η Ελλάδα φημίζεται.
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο ίδιος, στην επίδειξη αυτή δεν επιδιώχθηκε η μόδα να μιμηθεί την πραγματικότητα. «Δεν είχε καμία σχέση με μια χώρα. Η πραγματικότητα δεν με ενδιαφέρει. Χρησιμοποιώ ο,τι μου αρέσει. Η Ελλάδα μού είναι μια ιδέα», τόνισε.
H επίκληση στην Ελλάδα εξυπηρετεί και έναν άλλο σκοπό για τον μόδιστρο: Να μεταδώσει ότι είναι απόλυτα υλοποιήσιμη η επιθυμία για απόδραση σε κάποιον εξωτικό προορισμό, σε ένα μυστηριακό νησί με μια βαλίτσα γεμάτη από φορέματα Chanel.
Τα ρούχα επίσης θύμιζαν αρχαία Ελλάδα, αντλώντας θέματα από την αρχαιοελληνική μυθολογία και το στυλ τους συνδύαζε το τουριστικό σικ. Τα παπούτσια μάλιστα ήταν ψηλά σανδάλια που ταιριάζουν σε κάθε εμφάνιση.
Μετά την επίδειξη ο σχεδιαστής μίλησε για την έμπνευσή του, "Τα κριτήρια της ομορφιάς στην αρχαία, και μετέπειτα στην κλασική Ελλάδα εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα. Ποτέ δεν υπήρξαν πιο όμορφες αναπαραστάσεις γυναικών ή πιο όμορφες κολώνες. Μάλιστα και ολόκληρη η Αναγέννηση, βασίστηκε στην αρχαιότητα. Στην πραγματικότητα αφορά τη νιότη του κόσμου με όλη της τη δύναμη και την ικανότητά της να είναι πάντα απρόβλεπτη".