Στρατηγικός ενεργειακός εταίρος η Ελλάδα για τις ΗΠΑ

09-07-19 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι ΗΠΑ θεωρούν την Ελλάδα στρατηγικό και αξιόπιστο εταίρο, μακροπρόθεσμα, στον τομέα ενέργειας σε βάση αμοιβαίου ενδιαφέροντος, λαμβανομένου υπόψη του ενδιαφέροντος της για ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποίηση ενεργειακών πόρων στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

Εταιρείες από τις ΗΠΑ και οι αξιωματούχοι στην Ουάσινγκτον αναγνωρίζουν, επίσης, τις τεράστιες δυνατότητες της Ελλάδας ως πύλης προς την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και ως κόμβου για το εμπόριο  και τις μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με εκπεφρασμένο ενδιαφέρον Αμερικανών για τη Βόρεια Ελλάδα ειδικότερα, όπως για την ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Ενδιαφέρον υπάρχει επίσης από αμφότερες πλευρές για ανάπτυξη συνεργασίας σε διάφορους τομείς ενεργειακών τεχνολογιών, όπως αναφορικά με μείωση περιεχόμενου θείου ναυτιλιακών καυσίμων, καθαρότερη χρήση άνθρακα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενεργειακή αποδοτικότητα ηλεκτροπαραγωγής, ηλεκτροδότησης, ψηφιοποίηση ενεργειακών συστημάτων και κυβερνοασφάλεια, πράσινα συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με  στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας αμερικανικής αρχής Η.Π.Α. (U.S.A. International Τrade Commission – I.T.C.), η αξία των ελληνικών εξαγωγών αγαθών στις Η.Π.Α. κατέγραψε το 2018 εντυπωσιακή άνοδο κατά 27,5%, σε σχέση με το 2017, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ. Ειδικότερα, η αξία των εξαγωγών μας, κατά το 2018, ανήλθε στα 1.603,4 εκατ. δολ., έναντι 1.257,1 εκατ. δολ. το 2017.  Βάσει των αμερικανικών στοιχείων, άνοδο 9% κατέγραψε και η πορεία των αμερικανικών εξαγωγών προς τη χώρα μας, με την αξία τους να ανέρχεται στα 1.047,7 εκατ. δολ. για το 2018, έναντι 960,7 εκατ. δολ. για το 2017. 

Αναφορικά με την συνολική αξία του διμερούς εμπορίου, σύμφωνα με την U.S.A.-I.T.C. το 2018 ανήλθε σε 2.651,1 εκατ. δολ., παρουσιάζοντας έτσι άνοδο 19,5% σε σχέση με το 2017 (2.217,8 εκ. δολ.).  Οι ελληνικές εξαγωγές των 20 σημαντικότερων προϊόντων στις ΗΠΑ, οι οποίες καλύπτουν περίπου το 80% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διασπορά τους σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες/κλάδους προϊόντων που είναι οι εξής: α) Τρόφιμα/Ποτά, β) Βιομηχανικά προϊόντα (προϊόντα χαλκού, σιδήρου, αλουμινίου, χημικά, πλαστικά κλπ), γ) Δομικά υλικά και Πετρελαιοειδή.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη