Έλενα Κουντουρά / συνέντευξη στο Tornos News: Στρατηγικός σχεδιασμός 4ετίας, με όραμα η Ελλάδα να αναδειχθεί σε έναν από τους 5 κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως

31-12-15 | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή μας διαμορφώνουν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό, με επιπτώσεις και στον τουρισμό της Ανατολικής Μεσογείου. Η αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά σε συνέντευξή της στο Tornos News, σπεύδει να υπογραμμίσει ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου για τη νέα χρονιά δεν έχουν ευκαιριακό χαρακτήρα και δεν στοχεύουν σε προσωρινά οφέλη, που τυχόν θα προκύψουν από την ανακοπή του τουριστικού ρεύματος σε ανταγωνίστριες χώρες. Η σταθερότητα σε συνθήκες ειρήνης και οι συνεργασίες στην ευρύτερη περιοχή, λέει, ωφελεί περισσότερο τον ελληνικό τουρισμό.

Στη συνέντευξή της η κυρία Κουντουρά αποκαλύπτει ότι:

** Η καμπάνια του 2016 θα αναδεικνύει την Ελλάδα  ως έναν παγκόσμιο  ελκυστικό  προορισμό,θα ενισχύει την εικόνα της ως ασφαλή προορισμό, και θα τονίζει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα ως προορισμό τεσσάρων εποχών.

** Η καμπάνια θα υλοποιηθεί με άξονες την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και την ανάδειξη νέων, άγνωστων μέχρι σήμερα στο εξωτερικό προορισμών, ώστε να καταστούν ευρέως δημοφιλείς στη διεθνή αγορά. 

** Η Ρωσική αγορά αποτελεί στρατηγική επιλογή για τον ελληνικό τουρισμό. Γι αυτό, οι επικοινωνιακές και επιχειρησιακές δράσεις θα έχουν μακροπρόθεσμη στόχευση. Στο πλαίσιο του αφιερωματικού έτους Ελλάδας- Ρωσίας το 2016 θα δοθεί η ευκαιρία για αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των Ρώσων τουριστών για την Ελλάδα.

** Θεσμικά, διαμορφώνεται νέο πλαίσιο για την ανάπτυξη του εναλλακτικών και θεματικών μορφών τουρισμού. Μάλιστα, στο υπουργείο θα διαμορφωθεί αυτοτελής Διεύθυνση εναλλακτικού τουρισμού.

 ** "Όραμά μας", καταλήγει, " είναι μέσα από το τετραετές στρατηγικό σχέδιο που εφαρμόζουμε να καθιερώσουμε την Ελλάδα ως έναν από τους πέντε  κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς. Ο στόχος αυτός, με την συνεργασία και συμπόρευση του τουριστικού κόσμου της χώρας στην εθνική αυτή προσπάθεια, θεωρούμε ότι είναι απολύτως εφικτός". 

 Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη:

 -Κυρία υπουργέ, ο ελληνικός τουρισμός κατέγραψε το 2015 νέο ρεκόρ σε αφίξεις και έσοδα, συνεχίζοντας μια συνεχή τριετία ανάπτυξης. Η νέα χρονιά έρχεται με πολλές γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή μας, αλλά και τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι, που διαμορφώνουν νέα δεδομένα στη διακίνηση τουριστών. Εκτιμάτε ότι ο ελληνικός τουρισμός θα βγει ωφελημένος από αυτές τις εξελίξεις;

- Ο διεθνής προβληματισμός για τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή και η διαφαινόμενη στο εξωτερικό τάση μετάθεσης των κρατήσεων για τις αρχές του 2016 αποτρέπουν σε αυτή τη χρονική στιγμή ασφαλείς εκτιμήσεις σχετικά με το βαθμό στον οποίον θα επηρεαστεί τελικά η ροή τουριστών από και προς συγκεκριμένες αγορές και περιοχές.

Σε επίπεδο σχεδιασμού για τη νέα χρονιά,  παρά και τα πρώτα θετικά μηνύματα για την Ελλάδα, παραμένουμε σε επαγρύπνηση εξετάζοντας τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται συνεχώς, δεδομένου ότι ο τουρισμός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ένας ευαίσθητος τομέας,  διαρκώς επηρεαζόμενος από τις διεθνείς εξελίξεις.

Οι  δράσεις μας δεν έχουν ευκαιριακό χαρακτήρα και δεν στοχεύουν σε προσωρινά οφέλη που τυχόν προκύπτουν από  την  ανακοπή του τουριστικού ρεύματος προς γειτονικές και  ανταγωνίστριες χώρες. Η σταθερότητα σε συνθήκες ειρήνης και συνεργασίας στην ευρύτερη περιοχή ωφελεί πολύ περισσότερο τον τουρισμό στην Ανατολική Μεσόγειο και επομένως και τον ελληνικό τουρισμό.   Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υποβαθμίζουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε άμεσα και διαρκώς την διεισδυτικότητά μας σε όλες τις αγορές- στόχους και έτσι να αντλήσουμε τουρίστες που και φέτος και τις επόμενες χρονιές θα επιλέξουν συνειδητά την Ελλάδα ως την πρώτη τους προτίμηση και όχι ως εναλλακτική λύση. 

- Ποια θα είναι η φιλοσοφία της καμπάνιας, που θα αναπτύξει ο ΕΟΤ το 2016 στις διεθνείς αγορές;

- Χτίζουμε πάνω στα αποτελέσματα της τουριστικής πολιτικής που εφαρμόσαμε εντατικά μέσα στη χρονιά  και στην επιτυχία του 2015, ως έτος-ρεκόρ στις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, και συνεχίζουμε με στόχο την ποσοτική και ποιοτική αύξηση των μεγεθών αυτών. 

Η καμπάνια του 2016 αναδεικνύει την Ελλάδα  ως έναν παγκόσμιο  ελκυστικό  προορισμό, ενισχύει την εικόνα της ως ασφαλή προορισμό, και τονίζει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα ως προορισμό τεσσάρων εποχών.

Δίνουμε μέσα από την καμπάνια έμφαση στις  άπειρες επιλογές και τις ξεχωριστές εμπειρίες που μπορούν να ζήσουν οι επισκέπτες μας, γιατί είμαστε ένα μοναδικό σύμπλεγμα νήσων στη Μεσόγειο, διαθέτουμε μία εκπληκτική ενδοχώρα και ως προορισμός μπορούμε να ικανοποιήσουμε ακόμη και τους πιο απαιτητικούς επισκέπτες. 

Η καμπάνια θα υλοποιηθεί με άξονες την επέκταση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού και την ανάδειξη νέων, άγνωστων μέχρι σήμερα στο εξωτερικό προορισμών, που επιδιώκουμε να καταστούν ευρέως δημοφιλείς στη διεθνή αγορά. 

- Υπάρχουν πολλές προσδοκίες για αυξημένη προσέλκυση Ρώσων τουριστών το 2016, μετά τα συμβάντα σε Τουρκία και Αίγυπτο. Θα υπάρξει από τον ΕΟΤ ειδική καμπάνια στη Ρωσία; Θα μπορέσουν οι Προξενικές Αρχές της χώρας μας να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση για ταξίδια Ρώσων στη χώρα μας;

- H Ρωσία είναι αγορά προτεραιότητας για τον ελληνικό τουρισμό και μπορεί με τις κατάλληλες ενέργειες να αποτελέσει σε μακροπρόθεσμη βάση μία σταθερή και ισχυρή δεξαμενή άντλησης επισκεπτών.  Οι Ρώσοι έχουν αποδείξει ότι αγαπούν την Ελλάδα και τον Ελληνικό λαό, τον πολιτισμό και την ιστορία μας, το θρησκευτικό μας πλούτο.

Το  2016, εκτιμούμε ότι θα αναθερμανθεί το ενδιαφέρον των Ρώσων τουριστών και στο πλαίσιο του αφιερωματικού έτους Ελλάδας- Ρωσίας προχωρούμε σε σύσφιξη και των τουριστικών σχέσεων, μέσα και από τις πολλαπλές διμερείς πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις που έχουμε προγραμματίσει σε όλη την Ελλάδα.

Η ενίσχυση της παρουσίας μας στη Ρωσική αγορά με επικοινωνιακές και επιχειρησιακές δράσεις αποτελεί στρατηγική μας επιλογή. Παράλληλα  ενισχύουμε τη συνεργασία  μας με Ρώσους tour operators και κλείνουμε συμφωνίες για  να ενισχυθεί η τουριστική ροή προς τη χώρα μας το 2016. 

Η διευκόλυνση των διαδικασιών εισόδου στη χώρα μας είναι φυσικά ένα θέμα που μας απασχολεί ιδιαίτερα και ήδη από κοινού με το υπουργείο Εξωτερικών, επεξεργαζόμαστε όλους τους δυνατούς τρόπους που θα καταστήσουν εφικτή την ταχύτερη έκδοση της νέας βιομετρικής βίζας από τις  εκτός  Σένγκεν χώρες, που είναι και αγορές- στόχοι.

Ποιές νομοθετικές παρεμβάσεις έρχονται

- Ποιες νομοθετικές παρεμβάσεις στον τουρισμό επεξεργάζεστε και πότε αναμένεται η κατάθεσή τους στη Βουλή;

Σχεδιάζουμε και θα προωθήσουμε  άμεσα μέσα στο 2016  νομοθετικές παρεμβάσεις για τα χιονοδρομικά κέντρα και τις ιαματικές πηγές, καθορίζοντας έτσι  το πλαίσιο λειτουργίας των αντίστοιχων τουριστικών υποδομών. Οι δύο αυτές ρυθμίσεις προστίθενται στις πρόσφατες  παρεμβάσεις που προηγήθηκαν στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 για τον καθορισμό των λειτουργικών προδιαγραφών και θέματα αδειοδοτήσεων των ορειβατικών καταφυγίων και των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων (κάμπινγκ).

Παράλληλα διαμορφώνουμε το  νέο πλαίσιο για την ανάπτυξη του εναλλακτικών και θεματικών μορφών τουρισμού στη χώρα, και σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε σχετικές ρυθμίσεις.

Προτεραιότητά μας μέσα στη χρονιά είναι να προχωρήσουμε σε αλλαγές-τομές στην τουριστική εκπαίδευση. Σχεδιάζουμε ένα νέο και ολοκληρωμένο πλαίσιο που θα έρθει να αποκαταστήσει μακροχρόνια προβλήματα και  ελλείψεις  του παρελθόντος, και θα αναβαθμίσει και θα εξειδικεύσει τα προγράμματα εκπαίδευσης του τουριστικού δυναμικού της χώρας, που είναι και το πλέον αντιπροσωπευτικό πρόσωπο του ελληνικού τουρισμού. Ταυτόχρονα, ετοιμάζουμε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα δίνουν λύσεις σε εκκρεμότητες και σε ανάγκες διαφόρων κλάδων της τουριστικής αγοράς. Οι παραπάνω νομοθετικές ρυθμίσεις καθώς και επιπλέον παρεμβάσεις -ανακοινώσιμες στην ώρα τους- θα κατατεθούν σταδιακά μέσα στη χρονιά.

Ο 12μηνος τουρισμός στην πράξη

- Πώς θα στηρίξετε την προσπάθεια για 12μηνο τουρισμό, που επί χρόνια μένει στα λόγια..

- Καθορίζεται ήδη όπως προανέφερα το νέο πλαίσιο ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού στην Ελλάδα, που εκτιμούμε ότι θα δώσει σημαντική ώθηση στην προσέλκυση επισκεπτών και τις τέσσερις εποχές και τους δώδεκα μήνες του χρόνου. Σε αυτήν την κατεύθυνση, εντάσσεται και η απόφασή μας για το σχηματισμό αυτοτελούς διεύθυνσης εναλλακτικού τουρισμού στο υπουργείο με αντικείμενο την προώθηση σε βραχυ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα των θεματικών μορφών και ειδικότερα  του πολιτιστικού τουρισμού, του θρησκευτικού,  του ιατρικού, του ιαματικού, του  τουρισμό υπαίθρου, της γαστρονομίας και της μεσογειακής διατροφής, του συνεδριακού, του θαλάσσιου, του αθλητικού και προπονητικού, του χειμερινού, του τουρισμού πολυτελείας και φυσικά του  city break. 

Προχωρούμε ήδη σε συμφωνίες με tour operators του εξωτερικού για την επιμήκυνση της περιόδου και διαφημίζουμε χειμερινά  πακέτα, πακέτα τουρισμού πόλεως στα ελληνικά αστικά κέντρα αλλά και προγράμματα εναλλακτικών μορφών τουρισμού τεσσάρων εποχών  σε δημοφιλείς και ανερχόμενους εγχώριους προορισμούς στα νησιά και στην ενδοχώρα.

Σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τις τοπικές κοινωνίες διαμορφώνουμε εξειδικευμένα προϊόντα και σύνθετα τουριστικά πακέτα, που μέσω του ΕΟΤ και του προγράμματος προώθησης, προβολής και μάρκετινγκ,  θα απευθύνονται κατά περίπτωση σε αγορές-στόχους από όπου και εκτιμούμε ότι θα έχουμε τη μέγιστη ανταπόκριση. 

Όραμά μας είναι μέσα από το τετραετές στρατηγικό σχέδιο που εφαρμόζουμε να καθιερώσουμε την Ελλάδα ως έναν από τους πέντε  κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς. Ο στόχος αυτός, με την  συνεργασία και συμπόρευση του τουριστικού κόσμου της χώρας στην εθνική αυτή προσπάθεια, θεωρούμε ότι είναι απολύτως εφικτός. 

 

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων