"Lockdown" στο τζίρο βλέπει το 66,7% των επιχειρήσεων φέτος λόγω κορωνοϊού

01-04-20 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 94,17% των εταιρειών έχουν ήδη επηρεαστεί από τον Covid-19, με το 56,67% αυτών να αναμένουν φέτος σημαντικά μειωμένο τζίρο και το 10% μικρές απώλειες (66,67% σε σύνολο), λόγω της μειωμένης ζήτησης αγαθών και υπηρεσιών, της αβεβαιότητας σχετικά με τις μελλοντικές συνεργασίες και επενδύσεις, των ταξιδιωτικών περιορισμών και της έλλειψης ρευστότητας.

Τα ανωτέρω συμπεράσματα προέκυψαν από έρευνα, που διενήργησε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο την περασμένη εβδομάδα στα μέλη του, σχετικά με τις πρώτες επιπτώσεις στην αγορά από την κρίση του κορωνοϊού. Ενδιαφέρον αποτέλεσμα της έρευνας ήταν και η στροφή που έκανε το 79,17% των εταιρειών προς την τηλεργασία.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας: 

- Το 94,17% των επιχειρήσεων ήδη επηρεάζονται από τον Covid-19.

- Το 56,67% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι οι πωλήσεις τους κατά το 2020 θα παρουσιάσουν σημαντική πτώση, το 10% ότι θα καταγράψουν μικρές απώλειες, το 5,83% ότι δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις στα έσοδα, ενώ το 27,5% δήλωσε ότι στην παρούσα φάση δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε εκτίμηση.

- Σχετικά με τους λόγους, για τους οποίους θα υπάρξει πτώση των πωλήσεων κατά τις προσεχείς εβδομάδες, το 70% των ερωτηθέντων, ανέφεραν τη μειωμένη ζήτηση των προϊόντων/υπηρεσιών τους, το 47,50% την αβεβαιότητα σχετικά με τις μελλοντικές συνεργασίες ή/και επενδύσεις, το 34,17% τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, το 33,33% την έλλειψη ρευστότητας, το 31,67% την ακύρωση εκθέσεων και εκδηλώσεων διεθνώς, το 16,67% τις ελλείψεις αγαθών και υπηρεσιών, το 14,17% τις αναρρωτικές άδειες και το 11,67% τις αλλαγές που έχουν υπάρξει στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ το 12,5% δήλωσε ότι επί τους παρόντος δεν είναι δυνατή μια ανάλογη εκτίμηση.

- Στην ερώτηση, τι μέτρα προστασίας έχουν λάβει για τους εργαζόμενους έναντι του Covid-19, το 79,17% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εφάρμοσαν το μοντέλο του home office, το 75,83% ότι μείωσαν τα ταξίδια και τις μετακινήσεις, το 61,67% ότι προμηθεύτηκαν φάρμακα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, το 53,33% ότι προσάρμοσαν στις νέες ανάγκες τις ροές εργασίας, το 52,50% ότι ακύρωσαν τη συμμετοχή σε διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις και διοργανώσεις, το 48,33% ότι χρησιμοποίησαν ένα εσωτερικό δίκτυο επικοινωνίας και το 38,33% ότι εφάρμοσαν ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση κρούσματος στην εταιρεία.

- Σε ό,τι αφορά το πώς ο Covid-19 επηρέασε τις λειτουργίες των εταιρειών, το 77,50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι υπήρξαν γενικότερα θέματα με την καθημερινή λειτουργία, το 52,50% ανέφεραν το marketing και τις πωλήσεις, το 31,67% τις μεταφορές και τα logistics, το 25% την παραγωγή, ενώ άλλους λόγους επικαλέστηκε  το 5,83% των συμμετεχόντων στην έρευνα.

- Στην ερώτηση, κατά πόσο άλλαξαν οι ετήσιοι στόχοι των εταιρειών, το 37,50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν μειώσει αισθητά τους στόχους τους, το 21,67% ότι προέβησαν σε περιορισμένες αναπροσαρμογές, το 39,17% ότι δεν προχώρησαν σε καμία αναπροσαρμογή και το 1,5% ότι επαναπροσδιόρισαν ανοδικά τους στόχους.

Σχολιάζοντας τα ανωτέρω, ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, τόνισε ότι «η αγορά ήδη “νοσεί βαριά” από τον κορωνοϊό. Χρήζει άμεσης “θεραπείας”, ώστε να προληφθούν τα χειρότερα. Το lockdown, που σωστά αποφάσισε η κυβέρνηση για την προστασία του κοινού έναντι του Covid-19, προκαλεί ανυπολόγιστες βλάβες στην αγορά, που θα πρέπει και να αξιολογηθούν ορθά, αλλά και να αντιμετωπιστούν άμεσα, για την αποφυγή τυχόν τραγικών “επιπλοκών” στην οικονομία. Τα μέτρα των συναρμόδιων υπουργείων κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως θα πρέπει να αποκτήσουν έναν γενικότερο χαρακτήρα, προβλέποντας, ταυτόχρονα, την επόμενη μέρα, το τι θα συμβεί στην αγορά δηλαδή μετά την άρση του lockdown».

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι