Τα οικολογικά διαμάντια ήρθαν να αντικαταστήσουν τα ματωμένα διαμάντια

02-02-20 | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ζήτημα της βιωσιμότητας αποτελεί πρόκληση για κάθε επιχειρηματικό τομέα. Δεν θα μπορούσε, συνεπώς, να αποτελεί εξαίρεση η αγορά των διαμαντιών. Καθώς τα αποθέματα του εδάφους του πλανήτη σε γαιάνθρακες διαρκώς φθίνουν ενώ παράλληλα η αλματώδης κλιματική αλλαγή επιβάλλει εναλλακτικούς τρόπους εξόρυξης με όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό κόστος, η στροφή προς την παραγωγή οικολογικών διαμαντιών φαντάζει ως ιδανική λύση για την βιωσιμότητα της εν λόγω αγοράς.

Η ισπανική εταιρία David Locco, που ιδρύθηκε το 2017, έχει ανταποκριθεί στον παραπάνω προβληματισμό και έχει ξεκινήσει την παραγωγή καθώς και την πώληση τεχνητών διαμαντιών, διατηρώντας τα κέντρο επιχειρήσεων της στην Μαδρίτη. Ένα οικολογικό διαμάντι δημιουργείται μέσω μίας ειδικής διαδικασίας επεξεργασίας του άνθρακα, που προσιδιάζει σε εκείνη που συμβαίνει με φυσικό τρόπο στο εσωτερικό του εδάφους. Έτσι, ασκώντας τεχνητά ανάλογες πιέσεις στον άνθρακα και μιμούμενοι τη φυσική διαδικασία, έχουμε ένα αποτέλεσμα, το οποίο οδηγεί σε προϊόν ανάλογης ποιότητας με το διαμάντι που είναι αποτέλεσμα εξόρυξης.

Τα θετικά της ανωτέρω διαδικασίας είναι αδιαμφησβήτητα τα ακόλουθα: μηδενική επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον, απομάκρυνση από την αγορά των ´´ματωμένων´´ διαμαντιών και του τρόπου παραγωγής τους, η χρονική αυτοδυναμία στην παραγωγή του προϊόντος και φυσικά η κατά 40% μειωμένη τιμή του σε σχέση με τα φυσικά διαμάντια. Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ ένα φυσικό διαμάντι χρειάζεται χιλιάδες χρόνια για να σμιλευτεί, το τεχνητό απαιτεί μόλις 40 με 50 ημέρες. Τα πλεονεκτήματα αυτά σε συνδυασμό με την ανάγκη για παραγωγή προϊόντων πολυτελείας συνυφασμένων με τις επιταγές της προστασίας του περιβάλλοντος, οδήγησαν την David Locco να κατέχει το 30% της συγκεκριμένης αγοράς στις Η.Π.Α καθώς επίσης και το 6% της ανάλογης αγοράς στην Ευρώπη, ευελπιστώντας, μάλιστα, να φτάσει σύντομα σε ανάλογα επίπεδα με εκείνα της Αμερικής.

Τα οικονομικά της ισπανικής εταιρίας δείχνουν επίσης το μέλλον του κλάδου, καθώς διαχειρίστηκε μισό εκατομμύριο ευρώ το 2018, περί τα 2 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ αναμένεται το ποσό αυτό να φτάσει τα 6 εκ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Επιπρόσθετα, το οικολογικό διαμάντι αναμένεται να εισέλθει και σε άλλες υποσχόμενες αγορές, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κίνα και η Νότια Κορέα. Πρόσφατα, επίσης η εταιρία ήρθε σε συμφωνία για τη διακόσμηση των πολυκαταστημάτων της El Corte Inglés, αναδεικνύοντας έτσι το πολύπλευρο ενδιαφέρον που υπάρχει για το προϊόν στο εμπόριο.

Εν κατακλείδι, παρά την όποια αντίδραση συναντούν οι οικολογικές εταιρίες από τους ανταγωνιστές τους όταν εισέρχονται σε μία αγορά, είναι προφανές ότι οι επιταγές της σύγχρονης κοινωνίας καθώς και οι αυξανόμενες επιτακτικές ανάγκες βιωσιμότητας σε πολλούς επιχειρηματικούς τομείς, καθιστούν αναγκαία την παραγωγή και διάθεση στην αγορά προϊόντων με ήπιο περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι