Σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για τις διακοπές φέτος, σύμφωνα με έρευνα της τράπεζας National Westminster Bank (NatWest).
Η έρευνα Retail and Leisure Outlook 2024, σε δείγμα 2.000 Βρετανών, έδειξε ότι οι διακοπές θεωρούνται όλο και περισσότερο «αναγκαιότητα», παρά «πολυτέλεια».
Τα βασικά ευρήματα:
Οι προσεγγίσεις για την εξοικονόμηση χρημάτων περιλαμβάνουν μικρότερα ταξίδια, επιλογή μικρότερων πτήσεων ή ταξίδι εσωτερικού αντί για ταξίδι στο εξωτερικό.
Οι καταναλωτές αποδέχονται περισσότερο τη δυναμική τιμολόγηση για τα ξενοδοχεία και τα αεροπορικά εισιτήρια και λιγότερο οποιαδήποτε άλλη κατηγορία δαπανών.
Το στέλεχος της τράπεζας David Scott δήλωσε: «Η ταξιδιωτική βιομηχανία θα ενθουσιαστεί όταν ακούσει ότι το ένα πέμπτο των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες για τις διακοπές του φέτος. Αυτό δείχνει πόσο πολύ εκτιμούν οι Βρετανοί τα ταξίδια και την εξερεύνηση, ακόμη και σε περιόδους υψηλής οικονομικής πίεσης».
Ο Richard Lim, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Retail Economics, που επιμελήθηκε την έρευνα, δήλωσε: «Οι διακοπές έχουν γίνει ένας κρίσιμος, σχεδόν αδιαπραγμάτευτος τομέας δαπανών για τα νοικοκυριά.
«Οι καταναλωτές είναι πλέον απρόθυμοι να περικόψουν τις διακοπές, ακόμη και όταν τα προσωπικά οικονομικά τους υφίστανται πίεση από τα αυξημένα επιτόκια και την ακρίβεια. Αντίθετα, τα νοικοκυριά σκέπτονται πιο έξυπνα, επιλέγοντας ταξίδια εκτός αιχμής και φθηνότερους προορισμούς μικρών αποστάσεων, ενώ αναζητούν προσφορές της τελευταίας στιγμής".
Βεβαίως, οι συμπιεσμένοι προϋπολογισμοί ωθούν τα νοικοκυριά αναπόφευκτα σε περικοπές άλλων δαπανών, πρωτίστως στον τομέα της κατοικίας.