Γερμανικός τουρισμός | Περισσότερος τζίρος, λιγότεροι πελάτες - Είδος πολυτελείας τείνουν να γίνουν οι διακοπές

06-02-24 | ΑΓΟΡΕΣ

Oι διακοπές κινδυνεύουν να γίνουν αγαθό πολυτελείας, προειδοποιεί τους τελευταίους μήνες ο πρόεδρος της ένωσης ταξιδιωτικών πρακτόρων της Γερμανίας (DRV), Norbert Fiebig. 

Οι προειδοποιήσεις ξεκίνησαν όταν διαπιστώθηκε ότι ο τζίρος των πωλήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων το περασμένο καλοκαίρι αυξήθηκε κατά 12% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019 και ολόκληρο το τουριστικό έτος 2022/ 2023, σημειώθηκε αύξηση 7% σε σύγκριση με το 2018/2019. Όμως, ο αριθμός των παραθεριστών μειώθηκε κατά13% έναντι του 2019.

Σύμφωνα με τον Norbert Fiebig, σχεδόν ένας στους επτά Γερμανούς δεν μπορεί πλέον να αντέξει οικονομικά τις διακοπές. «Αυτό δεν πρέπει να γίνει τάση», τόνισε ο Πρόεδρος της DRV, επισημαίνοντας: Πρέπει όσοι έχουν ένα μέσο εισόδημα να μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές.

Οι λύσεις μπορούν να έρθουν από τα μέτρα πολιτικής κατά του πληθωρισμού και της ακρίβειας, αλλά και από την ταξιδιωτική βιομηχανία. "Πρέπει να είμαστε πολύ ευαίσθητοι στην αύξηση της τιμής", υπογραμμίζει ο κ.Fiebig, απευθυνόμενος στους συναδέλφους του.

Δεν μπορούν όλα τα νοικοκυριά να αντέξουν οικονομικά ένα οργανωμένο ταξίδι διακοπών

«Η έλλειψη κρατήσεων για όλες τις εποχές είναι μια σαφής ένδειξη ότι δεν αντέχουν οικονομικά όλα τα νοικοκυριά τις οργανωμένες διακοπές λόγω του αυξημένου κόστους ζωής», λέει η Alexandra Weigand, Διευθύντρια Πωλήσεων & Συμβουλευτικής στο TDA.

Ο τροχός της ακρίβειας συνεχίζει να γυρίζει: τα τρόφιμα, το κόστος ενέργειας, οι διακοπές – όλα γίνονται πιο ακριβά. Ο κόσμος εξακολουθεί να είναι πρόθυμος να ξοδέψει πολλά χρήματα για τις πιο όμορφες εβδομάδες του χρόνου, που είναι αυτές των διακοπών του. Όμως, το κόστος αυξάνεται συνέχεια την τελευταία 3ετία και ακόμα κι αν η επιθυμία του πολίτη για διακοπές είναι άπειρη, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για πτήσεις, ξενοδοχεία και all-inclusive διαμονές είναι πεπερασμένος. Γι αυτό, ο ταξιδιωτικός κλάδος στη Γερμανία αναρωτιέται πότε θα φτάσει το όριο αύξησης των τιμών.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου RTK Group, Hauke ​​​​Moll, τονίζει ότι οι συνεχείς αυξήσεις τιμών δεν μπορούν να οδηγήσουν σε επιτυχία. Δήλωσε:

«Σύμφωνα με τις τρέχουσες οικονομικές προβλέψεις, ο πληθωρισμός θα σταθεροποιηθεί γύρω στο 2,6% το 2024. Ωστόσο, ο κλάδος μας έκανε και πάλι πιο ακριβά τα ταξίδια διακοπών. Αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχία. Εάν οι πολίτες παρατηρήσουν ότι οι τιμές των ταξιδιών συνεχίζουν να αυξάνονται, μπορεί να γυρίσουν την πλάτη τους στις διακοπές ή να ταξιδεύουν μόνο κάθε δύο χρόνια».

Σημειώνεται ότι το RTK (Raiffeisen Tours Cooperation) έχει κάτω από την ομπρέλα του 3.300 ταξιδιωτικά γραφεία. Αποτελεί τη μεγαλύτερη συνεργασία ταξιδιωτικών πρακτορείων/γραφείων στην Ευρώπη, προσφέροντας στους εταίρους της, τουρ οπερέιτορ, το πλεονέκτημα ενός μεγάλου δικτύου συνεργατών.

Τα τρέχοντα στοιχεία από τον πάροχο υπηρεσιών δεδομένων Travel Data + Analytics (TDA) δείχνουν ότι αυτό το σενάριο είναι κάτι περισσότερο από ένα διανοητικό παιχνίδι: Παρά τις ισχυρές πωλήσεις, 14% λιγότεροι επισκέπτες έχουν κλείσει χειμερινές διακοπές σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τον κορωνοϊό.

Ο Markus Orth, επικεφαλής του Lufthansa City Center (LCC), αναφέρει σχετικά: "Τα ταξίδια για πολλές οικογένειες έγιναν ήδη ακριβά το περασμένο καλοκαίρι". Γι αυτό, το LCC προωθεί τις πρώιμες κρατήσεις, ώστε οι οικογένειες να βρουν εγκαίρως ελκυστικά πακέτα για το καλοκαίρι του 2024.

Όλο και λιγότερες οι κρατήσεις

Αξιοσημείωτο ότι το 2023 πολλοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί πέτυχαν το 100% του τζίρου του 2019 έχοντας το 80% της πελατείας.

Αυτό το χάσμα μεταξύ πωλήσεων και τζίρου γίνεται πραγματικό πρόβλημα. Ο Klaus Wilmsmeier από την TUI Travel Star σχολίασε:

«Ο αριθμός των ταξιδιωτών μειώνεται σε σύγκριση με το 2019. Με μια πρώτη ματιά, οι αυξημένες τιμές ταξιδιού και η συνακόλουθη αύξηση των πωλήσεων καλύπτουν αυτή την πραγματικότητα. Αυτή η τάση θα μπορούσε να συνεχιστεί.»

Ο ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου Guido Massar αναγνωρίζει ότι οι διακοπές δεν είναι πλέον προσιτές για όλους. «Αν και οι δουλειές μας πάνε τέλεια, υπάρχουν όλο και περισσότερα αιτήματα που δεν μπορούν να εκπληρωθούν και δεν μπορούν ή δεν θέλουν να υπερβούν έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό.» Ο κ.Massar ανησυχεί: «Δεν είμαι σίγουρος αν όλα θα συνεχίσουν να κυλούν ομαλά. Δεν θέλουμε απλώς να στείλουμε τους πελάτες πολυτελείας μας διακοπές, αλλά όλους τους πελάτες μας»

διαβάστε ακόμα

ΠΟΕΕΤ: Να αποσυρθεί η πλατφόρμα JOBmatch, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας
Cvent: Η Αθήνα 14ος καλύτερος MICE προορισμός στην Ευρώπη – 2 ξενοδοχεία της στα 50 καλύτερα για το 2024
Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Οινοτουρισμού | Προβολή των δρόμων του κρασιού
¨Αξέχαστη" για την ταξιδιωτική βιομηχανία των ΗΠΑ η εφετινή Ημέρα Μνήμης- οι δημοφιλείς πόλεις στο εξωτερικό
Ryanair: Διήμερη προσφορά για πτήσεις το Μάιο και τον Ιούνιο
Airtours: Αφαιρούνται τα brand Robinson, TUI Blue και Riu Palace – Έμφαση στα ξενοδοχεία 5 και 6 αστέρων
Tripadvisor: Έτσι θα ταξιδέψουν οι Αμερικανοί το καλοκαίρι του 2024 – Προετοιμασμένοι για υψηλές δαπάνες
Celestyal | Συνεργασία με το Άμπου Ντάμπι και τον Όμιλο AD Ports
Γερμανικός Τύπος | Το νέο περιζήτητο νησί στην Ελλάδα ονομάζεται Κάρπαθος
FedHATTA: Συνάντηση για την ενίσχυση των τουριστικών ροών από και προς την κινεζική Επαρχία Yantai