Πρωτοχρονιά στο σπίτι για τους περισσότερους Βρετανούς

29-12-22 | ΑΓΟΡΕΣ

Λονδίνο. Αδιαμφισβήτητα ένας από τους κορυφαίους χριστουγεννιάτικους προορισμούς. Περιμένει κάποιος λοιπόν να είναι ανοιχτά σχεδόν τα πάντα, με επιπλέον ξεχωριστές εορταστικές εκδηλώσεις. Παρόλα αυτά, αν περπατήσει σε στενά, σε περιοχές που βρίσκονται κοντά στο κέντρο αλλά ακόμα και στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους θα δει αρκετές παμπ και εστιατόρια να κλείνουν νωρίτερα και κάποια μαγαζάκια να γράφουν «Θα παραμείνουμε κλειστά μέχρι τις 3 Ιανουαρίου».

Σίγουρα μαγαζάτορες, Βρετανοί και τουρίστες θα ήθελαν μια διαφορετική αντιμετώπιση για αυτήν τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, η οποία είναι η πρώτη μετά την πανδημία, όμως η κατάσταση με το διαρκώς αυξανόμενο κόστος ζωής και τις απεργίες δεν τους το επιτρέπει.

Και έτσι ερχόμαστε σε αυτή την εικόνα: Κενά τραπέζια, άδειες καρέκλες και λιγότερες ώρες λειτουργίας παμπ και εστιατορίων. Αντίστοιχα βέβαια παρόμοια εικόνα επικρατεί και σε άλλες πόλεις της Αγγλίας, της Ουαλίας και της Σκωτίας.

Μία στις τρεις κρατήσεις ακυρώθηκαν

Η κατάσταση έρχεται να επιβεβαιωθεί από τα στοιχεία του UK Hospitality, του οργανισμού ο οποίος εκπροσωπεί 740 εταιρείες και πάνω από 100.000 μαγαζιά της Μεγάλης Βρετανίας: από παμπ και εστιατόρια μέχρι ξενοδοχεία και νυχτερινά κλαμπ.  Συγκεκριμένα, σχεδόν μία στις τρεις κρατήσεις σε μπυραρίες και εστιατόρια ακυρώθηκαν τον φετινό Δεκέμβριο ενώ ακόμα και για την ημέρα της Πρωτοχρονιάς είναι «αισθητά λιγότερες», δείχνοντας πως οι Βρετανοί δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν σπατάλες ούτε καν εκείνη την ημέρα. Και είναι αλήθεια πως το τελευταίο διάστημα το κόστος ζωής και οι απεργίες έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις συνήθειές τους, καθώς είτε δεν έχουν λεφτά να διαθέσουν είτε δεν έχουν τρόπο να μετακινηθούν λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού UK Hospitality Κέιτ Νίκολς δήλωσε μάλιστα στην Telegraph ότι «οι δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις αυτού του χρόνου έχουν κοστίσει στον κλάδο εστίασης σχεδόν 2,3 δισεκατομμύρια λίρες». Στο ίδιο μήκος κύματος ανησυχίας για την επιβίωση του κλάδου και ο οργανισμός British Beer and Pub Association. Τα λειτουργικά κόστη έχουν ανέβει σε όλα τα επίπεδα: από τους ενεργειακούς λογαριασμούς μίας μπυραρίας, μέχρι τους μισθούς των υπαλλήλων ακόμα και την τιμή αγοράς του βασικού προϊόντος τους, την μπίρα.  Έτσι εξέφρασαν τον φόβο ότι αυτόν τον χειμώνα το 86% των καταστημάτων είτε θα μειώσει τις εργασιακές ώρες λειτουργίας είτε θα κλείνει μία έως δύο ημέρες την εβδομάδα.

Πρωτοχρονιάτικη ατμόσφαιρα με αφρώδη οίνο στο σπίτι

Επιπλέον απόδειξη του ότι οι Βρετανοί επιλέγουν το σπίτι για τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς είναι και τα στοιχεία που έρχονται από μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Asda, το τρίτο σε μέγεθος στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέγραψε διπλάσιες πωλήσεις τύπων σαμπάνιας όπως το ποτό Buck’s Fizz σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι οι καταναλωτές του έχουν ήδη αγοράσει πάνω από 1 εκατομμύριο μπουκάλια Prosecco τον μήνα Δεκέμβριο.

Να επισημανθεί ότι την ώρα που ο κλάδος της εστίασης καταγράφει ήδη λιγότερα έσοδα για τον μήνα Δεκέμβριο και ζητά βοήθεια από την κυβέρνηση για την επιβίωσή του, οι μήνες Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου δεν προβλέπονται καλύτεροι, καθώς παραδοσιακά είναι μήνες που η αγορά κινείται στο 70% ή 80% της μέσης μηνιαίας κατανάλωσης.

Πηγή: DW

Ζωή Κατζαγιαννάκη

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια