Πώς ο τουρκικός τουρισμός θα φτάσει τα 70 εκατ. αφίξεις και τα 70 δισ.δολ. έσοδα μέχρι το 2023

12-03-19 | ΑΓΟΡΕΣ

Ένα συγκροτημένο σχέδιο που περιλαμβάνει από ισχυρά κίνητρα για την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων έως διάχυση των τουριστικών οφελών έχει καταρτίσει η Τουρκία με στόχο οι αφίξεις ξένων επισκεπτών έως το 2023 να φθάσουν σε 70 εκατ. και τα τουριστικά έσοδα σε 70 δισ. δολ.

Στο πλαίσιο αυτό ο σχεδιασμός του υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας περιλαμβάνει την ανάπτυξη των τουριστικών δυνατοτήτων και των 81 περιφερειών της. Σκοπός της Τουρκίας είναι να προσελκύει το 2023 επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου φθάνοντας τη μέση δαπάνη ανά ταξίδι στα 1.000 δολάρια.  

Επιγραμματικά σημεία του σχεδίου παρουσιάστηκε σε δημοσιογράφους από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Mehmet Nuri Ersoy στο πλαίσιο της 53ης Διεθνή Έκθεση Τουρισμού (ITB) που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο της Γερμανίας. Για τη φετινή χρονιά η Τουρκία έχει θέσει ως στόχο να αναρριχηθεί από την 8η θέση στην παγκόσμια αγορά τουρισμού που ήταν το 2018 στην 6η θέση προσελκύοντας έως 53 εκατ. τουρίστες. Επίσης, από τη Γερμανία οι αφίξεις εκτιμάται ότι θα φθάσουν στον αριθμό ρεκόρ των 5,6 εκατ. Σημειώνεται ότι το 2017 είχαν επισκεφθεί την Τουρκία 3,5 εκατ. Γερμανοί τουρίστες και το 2018 4,5 εκατ. τουρίστες.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τούρκος υπουργός, δεν ξεχνάμε ότι «οι Γερμανοί είναι αυτοί που ξεκίνησαν την ανάπτυξη του τουρισμού στη Τουρκία γι΄ αυτό και έχουν μία πολύ μεγάλη θέση στην καρδιά των Τούρκων».  Όπως ανέφερε ο υπουργός οι προκρατήσεις από τη γερμανική αγορά για τη Τουρκία φέτος παρουσιάζουν αύξηση αυτή τη στιγμή της τάξης του 58%.

Η Τουρκία πέραν του μοντέλου ήλιου-θάλασσας θα προωθήσει ακόμη πιο δυναμικά στις διεθνείς αγορές τουριστικά προϊόντα όπως είναι ο θρησκευτικός τουρισμός, ο πολιτισμός, ο τουρισμός πόλεων, ο τουρισμός περιπέτειας, και η γαστρονομία. Ειδική έμφαση θα δοθεί στο τρίπτυχο: τεχνολογία, ποιότητα και βιωσιμότητα.

Στη νέα στρατηγική της η Τουρκία για να αυξήσει τους τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου εντάσσεται ένα πρωτόκολλο που συντάχθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας το οποίο θα εφαρμοστεί από φέτος. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 76 σχολές τουρισμού σε επαγγελματικά γυμνάσια στην Τουρκία. Αυτές οι επαγγελματικές σχολές τουρισμού θα μεταφερθούν στο κολέγιο ενώ θα γίνουν και αλλαγές στα προγράμματα σπουδών με πρόβλεψη για 3 γλώσσες. Από τις 15 Απριλίου έως τις 15 Οκτωβρίου θα γίνεται πρακτική εκπαίδευση στα ξενοδοχεία. Έτσι θα δημιουργηθεί εκπαιδευμένο προσωπικό το οποίο θα αξιοποιηθεί από τα ξενοδοχεία. 

Το δεύτερο ζήτημα αφορά στην ενίσχυση του ρόλου της  Turkish Airlines – με την οποία έχει υπογραφεί σχετικό πρωτόκολλο - για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών από τον Απρίλιο από τη Γερμανία, τη Βρετανία, τη Ρωσία, όπως και από χώρες του Κόλπου σε δημοφιλείς τουρκικούς προορισμούς.  Το τρίτο ζήτημα σχετίζεται με τη βιωσιμότητα και την επίτευξη του στόχου των 12 μηνών με κατανομή επενδύσεων που σχετίζονται με γήπεδα γκολφ, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α.

Τους επόμενους μήνες θα δημιουργηθεί στην Τουρκία ένα Ταμείο Ανάπτυξης του Τουρισμού το οποίο θα έχει διασφαλισμένα έσοδα που προκύπτουν από την τουριστική δραστηριότητα. Το Ταμείο θα το διαχειρίζεται η ιδιωτική αγορά του τουρισμού. Θα έχει ως αντικείμενο τη προώθηση της Τουρκίας στις διεθνείς αγορές αλλά και την ανάπτυξη γενικότερα του τουρισμού σε όλη τη χώρα με την αξιοποίηση του 30% των κεφαλαίων του για επενδύσεις.

 

διαβάστε ακόμα

Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές