Έξι απλοί τρόποι για να προσεγγίσετε Κινέζους τουρίστες

24-12-18 | ΑΓΟΡΕΣ

Από το 2012 που η Κίνα διεκδίκησε την πρώτη θέση ως η μεγαλύτερη αγορά τουριστών μεταξύ των χωρών της Ασίας, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών αυξάνεται διαρκώς. Αν αναλογιστούμε ότι μόλις το 8,7% του πλυθησμού (ή 120 εκατομμύρια Κινέζοι) διαθέτουν διαβατήριο (έναντι 36% στις ΗΠΑ), οι αφίξεις κινέζων τουριστών παγκοσμίως αναμένεται να διπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι το 2017, τα διεθνή ταξίδια των Κινέζων τουριστών ξεπέρασαν τα 145 εκατομμύρια. Πρόκειται επίσης για τους ταξιδιώτες που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα, καθώς σύμφωνα με τον UNWTO τους αντιστοιχούν 285 δις. δολάρια ταξιδιωτικών δαπανών. 

Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον παγκόσμιο τουριστικό κλάδο, τα ξενοδοχεία και γενικά τη βιομηχανία φιλοξενίας, τα νούμερα αυτά είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. 

Αλλά τι βήματα μπορουν να κάνουν οι ξενοδόχοι και όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό προκειμένου να πάρουν ένα κομμάτι από τα εκατομμύρια Κινέζων τουριστών;

Βήμα ένα – Γίνετε γλωσσσικά ορατοί

Είναι σημαντικό για τους Κινέζους τουρίστες να μπορούν να περιηγθούν στο site σας στην γλώσσα τους, τα απλοποιημένα κινεζικά. Αυτό δεν μπορεί να γίνει μέσω αυτόματων συστημάτων μετάφρασης αφού το περιεχόμενο που έχει να κάνει με το marketing είναι γραμμένο με πολύ ιδιαίτερες εκφράσεις τις οποίες οι μεταφραστικές μηχανές δεν είναι σε θέση να αποδώσουν σωστά. Μόνο οι δίγλωσοι κειμενογράφοι μπορούν να προσφέρουν σε αυτόν που διαβάζει τα κείμενα την απαραίτητη συναισθηματική σύνδεση με την επιχείρησή σας. Και αυτό ισχύει όχι μόνο για τα κινέζικα αλλά και για οποιαδήποτε γλώσσα. 

Βήμα δύο – Το κινητό είναι το πρώτο μέσο

Πουθενά στον κόσμο οι καταναλωτές δεν είναι τόσο συνδεδεμένοι με το smartphones τους και τις εφαρμογές στα κινητά τους όσο οι Κινέζοι. Κάνουν τα πάντα μέσα από το κινητό τους: από τα καθημερινά τους ψώνια, την περιήγησή τους σε τοπικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης, την επικοινωνία τους μέσω ομαδικών συνομιλιών (chats), κ.λπ. Για παράδειγμα οι κινέζοι ταξιδιώτες ψάχνουν στα ειδησεογραφικά sites για υπερπόντιους προορισμούς, μπαίνουν σε sites με ξενοδοχεία, για το καιρό, κ.λπ., σε Κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ταξιδιωτικά φόρουμ μέσω των κινητών τους. Οι περισσότεροι προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online, όπως τη διαμονή, τα αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια, τοπικές εκδρομές και ό,τι άλλο πρέπει να αγοράσουν πριν το ταξίδι. Άλλες αγορές, όπως εισιτήρια εισόδου σε θεάματα, ενοικίαση αυτοκινήτου, κρατήσεις εστιατορίων γίνονται συνήθως κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Και πάλι τις κάνουν μέσω των εφαρμογών που είναι εγκατεστημένες στα κινητά τους. 

Βήμα τρία - Ξένα sites και εφαρμογές είναι μπλοκαρισμένες στην Κίνα

Η πλειοψηφία των sites και εφαρμογών που υπάρχουν στη Δύση, όπως το Google, το PayPal, το Facebook, το YouTube, το Twitter, το Instagram, το Pinterest είναι απαγορευμένα στην Κίνα. Στη θέση τους, υπάρχουν πάνω από 6 εκατομμύρια εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα τους, με 200 από αυτές να χρησιμοποιούνται σχεδόν καθημερινά από τους καταναλωτές. Μέσω αυτών, οι Κινέζοι περιηγούνται στο ίντερνετ, πραγματοποιούν online πληρωμές, στέλνουν μηνύματα, ανεβάζουν βίντεο, συνομιλούν στα κοινωνικά δίκτυα, κ.λπ.

Εν ολίγοις, δεν έχουν καμία ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε στη Δύση. 

Άρα, οι επιχειρήσεις τουρισμού που θέλουν να προσεγγίσουν Κινέζους τουρίστες θα πρέπει να «τρέξουν» τις διαδικτυακές τους καμπάνιες στις τοπικές εφαρμογές και τα websites. 

Βήμα τέσσερα – Οι Κινέζοι είναι «FIT»

«FIT» σημαίνει «Free, Independent Traveller» (Ελεύθερος, Ανεξάρτητος Ταξιδιώτης). Η τάση αυτή υποδεικνύει ότι οι Κινέζοι τουρίστες δεν ακολουθούν το στερεότυπο  των ομαδικών πακέτων εκδρομών αλλά προτιμούν πειρσσότερο αυθεντικά ταξίδια και εμπειρίες διακοπών. Αυτοί οι FIT προτιμούν να φτιάχνουν μόνοι τους τα ταξιδιωτικά τους πακέτα και δεν αγαπούν ιδιαίτερα τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα. Πρόκειται για ανθρώπους από τη μεσαία και την ανώτερη τάξη, με μέσο ετήσιο εισόδημα άνω των 35.000 δολαρίων. 

Άρα, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να περιέχουν στα websites τους περιεχόμενο για τα βασικά αξιοθέατα της περιοχής τους, όπως «μοναδικά μέρη να επισκεφθείτε, «τι να κάνετε», «ημερήσιες ή νυχτερινές περιηγήσεις», προκειμένου να προσελκύσουν αυτούς τους Κινέζους FIT.

Βήμα πέντε – Οι Κινέζοι προτιμούν εξατομικευμένα ταξίδια

Η ανάπτυξη της κινεικής οικονομίας προσφέρει υψηλότερα εισοδήματα σε πολλούς επαγγελματίες οι οποίοι απολαμβάνουν το εκλεπτυσμένο γούστο των εξατομικευμένων ταξιδιών. Προτιμούν τις εξατομικευμένες περιηγήσεις όπως επίσης και τις εμπειρίες που έχουν κάποιο ιδιαίτερο νόημα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Κινεζικής Ακαδημίας Τουρισμού και του Ctrip, οι κρατήσεις εξατομικευμένων ταξιδιών το πρώτο εξάμηνο του 2018 σημείωσαν άνοδο άνω του 300% σε ετήσια βάση. Αυτοί οι Κινέζοι ταξιδιώτες θέλουν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα, τη μοναδική αρχιτεκτονική αλλά και να επισκεφθούν μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. 

Έτσι οι τουριστικοί επιχειρηματίες για να μπορέσουν να προσελκύσουν αυτούς τους εξειδικευμένους ταξιδιώτες, είναι σημαντικό να περιλάβουν στα websites τους περιεχόμενο όπως σημεία ενδιαφέροντος, πολιτιστικά αξιοθέατα, αλλά και μοναδικές εμπειρίες φαγητού, διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Είναι επίσης σημαντικά να υπάρχουν πακέτα που συμπίπτουν με τις δημοφιλείς ημερομηνίες ταξιδιών των Κινέζων, όπως εθνικές εορτές. Οι προωθητικές ενέργειες θα πρέπει να ξεκινούν δύο ή τρεις μήνες πριν από κάθε εποχή υψηλής ζήτησης. 

Βήμα έξι - Ενσωμάτωση κινεζικών συστημάτων online πληρωμών

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σε Κινέζους ταξιδιώτες, το 65% κάνουν τις πληρωμές τους μέσω των κινητών τους συσκευών ενώ το 77% δήλωσε ότι ξοδεύει ακόμα περισσότερα όταν υπάρχουν διαθέσιμα συστήματα mobile πληρωμών. Είνα λοιπόν φρόνιμο να συμπεριληφθούν συστήματα online πληρωμένω, όπως τα Union Pay, Alipay ή Wechat Pay.

Επίσης οι Κινέζοι χρησιμοποιούν τα mobile wallets τους για να συναλλαγές με μετρητά, όπως στα ταξί, εστιατόρια, καταστήματα.

Συνοψίζοντας,

Οι τουριστικοί επιχειρηματίες που θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στην διαρκώς αυξανόμενη κινεζική αγορά, θα πρέπει να καταλάβουν ότι οφείλουν να είναι «γλωσσικά ορατοί», έχοντας περιεχόμενο στην κινεζική γλώσσα στο site τους καθώς και στρατηγική προώθησης online καμπάνιας στις εφαρμογές και τα κινεζικά websites. Επίσης θα πρέπει να υπάρχουν μπροσούρες και γενικά περιεχόμενα για σημεία ενδιαφέροντος. Μια καλή ιδέα είναι το ίδιο περιεχόμενο να είναι διαθέσιμο στο website της επιχείρησης και να είναι διαθέσιμο ως pdf που μπορεί κάποιος να «κατεβάσει» και να μοιραστεί αλλά και διαθέσιμο για εκτύπωση. 

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων