Έρευνα: Τα ταξίδια πόλης ξεπέρασαν τις διακοπές ήλιου και θάλασσας παγκοσμίως!

26-09-18 | ΑΓΟΡΕΣ

Τα ταξίδια πόλης είναι η πιο έντονα αναπτυσσόμενη κατηγορία διακοπών στον εξερχόμενο τουρισμό παγκοσμίως. Μάλιστα, την τελευταία 10ετία τα ταξίδια σε πόλεις παγκοσμίως αυξήθηκαν τέσσερις φορές περισσότερο από τη συνολική αγορά διακοπών Sun & Beach, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις μελέτης της World Travel Monitor από την IPK International, την οποία ανέθεσε η έκθεση ITB του Βερολίνου.

Τα city trips αποτελούν ένα σαφές Success Story, τονίζεται στη μελέτη. Από το 2007, οι διεθνείς εξορμήσεις σε πόλεις έχουν τριπλασιάσει τον όγκο τους, φθάνοντας τα 190 εκατομμύρια το 2017. Αυτή η επίδοση έχει ως αποτέλεσμα τα city breaks να είναι η νούμερο 1 μορφή διακοπών στον κόσμο για πρώτη φορά, ξεπερνώντας τις διακοπές του ήλιου και της θάλασσας, που ήταν ο κυρίαρχος τύπος διακοπών εδώ και χρόνια. Η έντονη αύξηση των city breaks υποστηρίχθηκε από τις φτηνές πτήσεις και την άνθηση νέων τύπων διαμονής όπως η τουριστική μίσθωση σπιτιών.

Η μεγαλύτερη αύξηση στα ταξίδια πόλης καταγράφεται σε ταξιδιώτες από την Ασία / Ειρηνικό και τη Νότια Αμερική, όπου ο αριθμός των διακοπών στην πόλη έχει πολλαπλασιαστεί κατά περίπου 4 έως 5 φορές τα τελευταία 10 χρόνια. Στην Ασία / Ειρηνικό, τα ταξίδια σε πόλη έχουν ξεπεράσει τις τουριστικές διακοπές ως τον πιο προτιμώμενο τύπο διακοπών. Η ισχυρή ανάπτυξη από την Ασία / Ειρηνικό πυροδοτείται ιδιαίτερα από την αύξηση των city breaks των Κινέζων, Κορεατών και Γιαπωνέζων, που πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια πόλης, κυρίως στην περιοχή της Ασίας.

Τα ταξίδια πόλης από τους Ευρωπαίους υπερδιπλασιάστηκαν από το 2007, σύμφωνα με τα στοιχεία του World Travel Monitor. Αυτός ο χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης σε σύγκριση με τις άλλες περιοχές, οφείλεται στον ήδη υψηλό όγκο των διεθνών ταξιδιών σε αστικές περιοχές που πραγματοποιούν οι Ευρωπαίοι. Αντίθετα, στη Βόρεια Αμερική τα ταξίδια πόλης αυξήθηκαν περισσότερο από την προηγούμενη δεκαετία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο πιο δημοφιλής προορισμός για διεθνή ταξίδια μέσα στο 2017 ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ισπανία. Μαζί, οι πέντε αυτοί προορισμοί έλαβαν περίπου το 35% όλων των διεθνών διακοπών σε πόλεις το 2017.

Οι Ευρωπαίοι προτιμούν κυρίως ευρωπαϊκες πόλεις (κατά 60%), περίπου το ένα τέταρτο πηγαίνει στην Ασία / Ειρηνικό, Νότια Αμερική, ενώ η Αφρική βρίσκεται στην πέμπτη θέση.

Το προφίλ των ταξιδιωτών πόλης

Οι ταξιδιώτες σε αστικά κέντρα ανήκουν κατά κύριο λόγο στις ομάδες νεαρής και μέσης ηλικίας. Ο μέσος ταξιδιώτης πόλης είναι 41 ετών, ανώτερης μόρφωσης (τα 2/3) και εισοδηματικού επιπέδου (το 50%). Το 2017, η μέση δαπάνη ανά άτομο και διανυκτέρευση σε ταξίδι σε ξένες πόλεις ήταν περίπου 170 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων όλων των εξόδων, όπως η μεταφορά, η διαμονή κλπ. Με ποσοστό περίπου 70%, τα αεροπορικά ταξίδια ήταν ο προτιμώμενος τύπος μεταφοράς για να φθάσουν στον προορισμό. Περίπου το 70% επιλέγει ξενοδοχείο στις πόλεις, ωστόσο, η μίσθωση σπιτιών κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Όσον αφορά τα κίνητρα της επίσκεψης, τα αξιοθέατα είναι το πρώτο. Η πλειονότητα θέλει επίσης να απολαύσει την ατμόσφαιρα της πόλης, να πάει για ψώνια και να βρει καλό φαγητό. Μερικοί  επιθυμούν να επισκεφθούν μουσεία και εκθέσεις.

Στο τέλος του έτους η ITB Berlin θα δημοσιεύσει περαιτέρω πληροφορίες για τον τουρισμό πόλης με βάση στοιχεία του 2018. Τα τελικά αποτελέσματα του World Travel Monitor για ολόκληρο το 2018, καθώς και οι τελευταίες προβλέψεις για το 2019, θα παρουσιαστούν από τον Rolf Freitag, Διευθύνοντα Σύμβουλο της IPK International, στην Ημέρα του Μέλλοντος της ITB κατά τη διάρκεια της έκθεσης τον Μάρτιο.

Το World Travel Monitor διαμορφώνεται με βάση ερωτηματολόγιο σε 500.000 ταξιδιώτες σε περισσότερες από 60 αγορές παγκοσμίως και διεξάγεται τακτικά για περισσότερα από 20 χρόνια. Αναγνωρίζεται ως η μεγαλύτερη συνεχής μελέτη για τα παγκόσμια ταξίδια.

 

 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι