Gfk: Οι Γερμανοί δαπανούν το 5% της αγοραστικής δύναμης σε ταξίδια

10-03-17 | ΑΓΟΡΕΣ

To 5% της αγοραστικής δύναμής τους δαπανούν σε ταξίδια οι Γερμανοί, με τη μέση δαπάνη να ανέρχεται σε 1.020 ευρώ κατ’ άτομο το 2017, ξεπερνώντας ακόμη και τις δαπάνες για αγορά αυτοκινήτου (835 ευρώ κατ’ άτομο το 2016). Η αγοραστική δύναμη των Γερμανών αποτιμάται σε 22.239 ευρώ ανά άτομο.

Σύμφωνα με την πρώτη έρευνα Αγοραστικής Δύναμης στις Διακοπές που διενήργησε η GfK σε 19.000 νοικοκυριά της Γερμανίας (προσμετρά ιδιωτικά ταξίδια για τα οποία έχει γίνει εκ των προτέρων κράτηση και περιλαμβάνουν τουλάχιστον μια διανυκτέρευση) και παρουσιάστηκε στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, η κρουαζιέρα είναι ιδιαίτερα δημοφιλές είδος διακοπών για τους κατοίκους της Β. Γερμανίας, ενώ τα σύντομα ταξίδια με έμφαση στις δραστηριότητες και την ευεξία είναι πρώτη προτίμηση διακοπών για ταξιδιώτες από τη Ν. Γερμανία.

Από τους 5 τύπους διακοπών που μελετά η έρευνα, οι διακοπές στη Μεσόγειο αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν δυνητικό έξοδο, το οποίο ανέρχεται σε 161 ευρώ ανά άτομο, και ακολουθούν οι κρουαζιέρες (60 ευρώ), τα city break (57 ευρώ), οι διακοπές σε μακρινούς προορισμούς παραλίας (40 ευρώ) και τα ταξίδια με έμφαση στον αθλητισμό, την ευεξία και τις δραστηριότητες (34 ευρώ).

Η υπολοιπόμενη αγοραστική δυναμη στα ταξίδια κατευθύνεται σε άλλους τύπους διακοπών όπως οι ξεναγήσεις, τα κάμπινγκ, οι διακοπές στην εξοχή και οι διακοπές στο εσωτερικό.

Η έρευνα εντόπισε σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τύπο των διακοπών που προτιμάται από Γερμανούς από διαφορετικές περιφέρειες και από αστικά και μη αστικά κέντρα της χώρας. Έτσι, οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών μπορούν να διαμορφώσουν αντίστοιχες στρατηγικές μάρκετινγκ, δήλωσε ο επικεφαλής ταξιδίων και logistics της GfK Γερμανίας, Dörte Nordbeck.

Οι κορυφαίες 30 περιοχές της Γερμανίας όσον αφορά την κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη για διακοπές είναι αποκλειστικά πόλεις, κάτι που δείχνει ότι είναι πιο μεγάλη η πιθανότητα για ταξίδια σε όσους κατοικούν σε αστικά κέντρα.

Οι Γερμανοί από την πόλη Ρέγκενσμπουργκ έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για ταξίδια σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες πόλεις, και ακολουθούν οι κάτοικοι του Βερολίνου και του Μονάχου.

To Nτίσελντορφ είναι η μέκκα των Γερμανών που λατρεύουν τις διακοπές παραλίας στη Μεσόγειο. Οι κάτοικοί του δαπανούν 28% περισσότερα σε σχέση με το μέσο εθνικό όρο σε αυτού του είδους τα ταξίδια. Ακολουθούν οι κάτοικοι του Ντόρτμουντ και το Έσσεν.

Οι κάτοικοι της Ρηνανίας είναι οι πραγματικοί λάτρεις των διακοπών παραλίας. Από τις 30 κορυφαίες περιοχές της Γερμανίας με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν αγοραστική δυναμη για διακοπές παραλίας στη Μεσόγειο, οι 21 ανήκουν στο ομόσπονδο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας.

Στο top30 ανήκουν ακόμα οι πόλεις Μπράουνσβαϊγκ, Μπρεμερχάφεν, Κίελο, Αμβούργο, Βερολίνο και Λειψία.

Αυτό το είδος διακοπών λατρεύουν ομάδες Γερμανών καταναλωτών με μεσαία εισοδήματα και οικογένειες με παιδιά, γιατί προσφέρει ένα καλό μείγμα ποικιλίας, οικειότητας και προσιτής τιμής. Συνεπώς, οι περιοχές που έχουν μεγάλο μερίδιο σε αυτές τις ομάδες καταναλωτών, έχουν μεγάλες προοπτικές όσον αφορά στα ταξίδια αυτά.

Οι προοπτικές για κρουαζιέρα είναι σημαντικά άνω του μέσου όρου στη Β. και Α. Γερμανία, οι οποίες σε γενικές γραμμές είναι περιοχές με κατοίκους χαμηλότερων εισοδημάτων. Αυτές έχουν υψηλότερα ποσοστά μεγαλύτερων σε ηλικία κατοίκων, οι οποίοι προτιμούν ιδιαίτερα την κρουαζιέρα. Οι πληθυσμιακές ομάδες με υψηλότερα εισοδήματα των περιοχών αυτών, ισχυροποιούν τις προοπτικές για κρουαζιέρα άνω του εθνικού μέσου όρου.

H αγοραστική δύναμη για κρουαζιέρες στους κατοίκους του Βερολίνου είναι μεγαλύτερη κατά 46% σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο, ενώ το πιο πλούσιο Μόναχο βρίσκεται στο +5%. Στο επίσης πλούσιο Μπάντεν-Μπάντεν η αγοραστική δύναμη για διακοπές κρουαζιέρα είναι 10% κάτω του μέσου εθνικού όρου.

Eπιπλέον, οι κάτοικοι των ΒΑ περιοχών της Γερμανίας έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη για κρουαζιέρες επειδή, εκτός από τους παραπάνω λόγους, τα βασικά λιμάνια αναχώρησης βρίσκονται σε κοντινές περιοχές, όπως το Αμβούργο, το Κίελο και το Ρόστοκ.

Με την ίδια λογική, οι αυξημένες προτιμήσεις σε διακοπές ευεξίας, περιπέτειας και δραστηριοτήτων που παρουσιάζουν οι νότιες περιοχές της Γερμανίας οφείλεται στην εγγύτητά τους με τις Άλπεις, οι οποίες προσφέρουν δυνατότητες για ποικιλία χειμερινών σπορ και πεζοπορία.

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»