Γερμανικός τουρισμός: Αυτό είναι το προφίλ των τουριστών- πόσα ξοδεύουν στην Ελλάδα

10-03-17 | ΑΓΟΡΕΣ

Στα 1.261 ευρώ κατά μέσο όρο ανήλθε το κόστος ενός ταξιδιού στην Ελλάδα για τους Γερμανούς τουρίστες το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιδρύματος BAT-STIFTUNG FÜR ZUKUNFTSFRAGEN, ενώ η μέση ημερήσια δαπάνη ανήλθε σε 97 € ανά άτομο. Στην Ελλάδα, εξάλλου, η αγοραστική δύναμη του Ευρώ για τους Γερμανούς αντιστοιχεί με 1,21 Ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύονται στην έκθεση του ΕΟΤ Γερμανίας, που ετοιμάζεται κάθε χρόνο για την ενημέρωση των Ελλήνων εκθετών στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου.

Οι Γερμανοί δαπάνησαν το 2016 για τις διακοπές τους κατά μέσο όρο 1.166 Ευρώ, το μεγαλύτερο, μέχρι τώρα, ποσό. Σημειώνεται ότι στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο οι δαπάνες μετακίνησης και διαμονής, αλλά και οι δαπάνες στον τόπο διακοπών όπως πχ. εκδρομές, εισιτήρια, εστιατόρια, προμήθειες, αναμνηστικά δώρα και φιλοδωρήματα, ακόμα και το παγωτό στην παραλία.

Το ίδρυμα BAT-STIFTUNG FÜR ZUKUNFTSFRAGEN αναφέρει μια ακόμη διαφοροποίηση στο ύψος των δαπανών, το οποίο αυξάνει ανάλογα με την ηλικία:

 Ηλικία 14-34 ετών, η δαπάνη ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ήτοι 78 ευρώ ανά ημέρα

 Ηλικία 35-54 ετών, η δαπάνη ανέρχεται σε 1.194 ευρώ ήτοι 92 ευρώ ανά ημέρα

 Ηλικία άνω των 55 ετών, η δαπάνη ανέρχεται σε 1.264 ευρώ ήτοι 98 ευρώ ανά ημέρα.

Διαφοροποίηση στις δαπάνες του ταξιδιού διαπιστώνεται επίσης ανάλογα με τον προορισμό. Ένα ταξίδι στην Ευρώπη κοστίζει κατά μέσο όρο 1.171 ευρώ και είναι 40% πιο ακριβό από

ένα αντίστοιχο ταξίδι στη Γερμανία (831 ευρώ). Ένα ταξίδι διακοπών σε μακρινό προορισμό είναι δυόμισι φορές πιο ακριβό (2.144 ευρώ), από ένα ταξίδι διακοπών στη Γερμανία.

Η αγοραστική δύναμη του Ευρώ

Στην Πολωνία οι Γερμανοί τουρίστες απολαμβάνουν σχεδόν τα διπλάσια αγαθά από την πατρίδα τους καθόσον η αγοραστική δύναμη του Ευρώ αντιστοιχεί με 1,91 Ευρώ, όπως επίσης και στην Ουγγαρία και στο μακρινό Μεξικό, όπου η αγοραστική δύναμη του Ευρώ ισοδυναμεί με 1,78 και 1,73 Ευρώ αντίστοιχα. Στην Ιταλία, το επίπεδο των τιμών είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τη Γερμανία. Ελαφρώς πιο ακριβές είναι οι διακοπές στην Αυστρία. Το ίδιο ισχύει και για τη Γαλλία, όπου το Ευρώ για τους Γερμανούς έχει μικρότερη αξία από την πατρίδα τους. Ακριβές συνεχίζουν παραδοσιακά να είναι οι διακοπές στις σκανδιναβικές χώρες. Η Ελβετία, επίσης εξακολουθεί να παραμένει ένας ακριβός τουριστικός προορισμός.

Στην Ελλάδα, όπως προαναφέρθηκε, η αγοραστική δύναμη του Ευρώ για τους Γερμανούς αντιστοιχεί με 1,21 Ευρώ.

Περιγραφή Γερμανών τουριστών

Οι διακοπές για τους Γερμανούς είναι η αγορά ενός ονείρου, είναι οι ωραιότερες μέρες του χρόνου και με το ταξίδι αυτό, επιθυμούν να υλοποιήσουν πολλές επιθυμίες καθώς επίσης πολλά και διάφορα είδη διακοπών. Η «Αναψυχή», με ποσοστό 75% , είναι για τους Γερμανούς, ο κυριότερος λόγος πραγματοποίησης ταξιδιού διακοπών και ακολουθούν, «Επαγγελματικοί λόγοι» με ποσοστό 30%, «Επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς» 10%, «Ειδικά γεγονότα-συναυλίες-αγώνες-εκθέσεις» 10% και διάφοροι άλλοι λόγοι 5%.

Οι Γερμανοί αποφασίζουν και αρχίζουν να προγραμματίζουν έγκαιρα τις διακοπές τους, «κλείνουν» δε το ταξίδι τους σχετικά έγκαιρα αν και όχι πλέον τόσο νωρίς όπως πριν από 15 χρόνια. Οι οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας πραγματοποιούν το κύριο ταξίδι διακοπών το καλοκαίρι κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των σχολείων.

Ο κύριος όγκος των σχολικών διακοπών είναι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Το φθινόπωρο και το Πάσχα, οι Γερμανοί πραγματοποιούν, ως επί το πλείστον, μικρότερης διάρκειας ταξίδια. 

Η μεγαλύτερη γιορτή στη Γερμανία είναι τα Χριστούγεννα και συνηθίζεται να γιορτάζεται οικογενειακώς ή ακόμα και να συνδέεται με χειμερινές διακοπές στα χιόνια.

Έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας της Γερμανίας έδειξε, ότι τρεις (3) μήνες πριν από την ημέρα ταξιδιού η πλειονότητα των Γερμανών, σχεδόν 80%, έχει ήδη κλείσει το ταξίδι διακοπών.

Αναλυτικά, ποσοστό 24,9% των Γερμανών αρχίζει να συλλέγει πληροφορίες για τις διακοπές (12) δώδεκα μήνες πριν από το ταξίδι, στο χρονικό αυτό σημείο, μόνο το 19,3% των Γερμανών έχει λάβει ήδη την οριστική απόφαση για το ταξίδι διακοπών.

Εννέα (9) μήνες πριν από την έναρξη των διακοπών το ποσοστό των Γερμανών, που έχει αρχίσει να σχεδιάζει τις διακοπές του, ανέρχεται σε 43% και ήδη στο χρονικό αυτό διάστημα αυξάνει και το ποσοστό των Γερμανών που έχει ήδη οριστικοποιήσει το ταξίδι του σε 36,1%.

Έξι (6) μήνες πριν από τις διακοπές το 64,7%, των Γερμανών έχει λάβει την τελική απόφαση, τρεις (3) μήνες πριν από το ταξίδι διακοπών τελική απόφαση έχει λάβει ήδη το 79,7% των Γερμανών και τέλος, ένα μέχρι δύο (1-2) μήνες πριν την ημέρα του ταξιδιού το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 91,4%

Τουριστικοί προορισμοί στο εξωτερικό
Η Ισπανία ήταν και παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός των Γερμανών στο εξωτερικό. ακολουθεί η Ιταλία, η οποία σημείωσε το 2016 μικρή μείωση του ποσοστού της από 8,8%
το 2015 σε 8,2% το 2016. Η Τουρκία συνεχίζει να καταγράφει απώλειες, το 2016 το μερίδιο της στην τουριστική αγορά της Γερμανίας ανήλθε σε 5,6% έναντι ποσοστού 6% το 2015.
Η Γαλλία επίσης κατέγραψε σημαντική απώλεια μεριδίου αγοράς από 3,5% το 2015 σε 2,6% το 2016.
Για τέταρτη συνεχή χρονιά, αύξηση σημείωσε ο αριθμός των Γερμανών που πραγματοποίησαν το κύριο ταξίδι διακοπών τους στην Ελλάδα. Το ποσοστό της Ελλάδας ανήλθε σε 3,5% το 2016 έναντι ποσοστού 3,0% το 2015.
 
Διακοπές 2017: Προορισμοί και είδη ταξιδίου
Σκέψεις για το ταξίδι των διακοπών κάνουν ήδη στην αρχή του έτους 2017 τέσσερις από τους πέντε Γερμανούς (ποσοστό 79%). Εάν κάποιος υλοποιήσει πραγματικά το ταξίδι, είναι πρωτίστως ζήτημα των δυνατοτήτων του (επαρκής χρόνος και χρήμα) και της επιθυμίας (διάθεση για διακοπές).
Οι δείκτες αυτοί είναι ενδεικτικοί και αποτελούν τη βάση για τη μελλοντική ζήτηση ταξιδιών διακοπών.
Η ταξιδιωτική διάθεση των Γερμανών το 2017 ανέρχεται σε 56% (το προηγούμενο έτος: 53%).
Επίσης, ποσοστό 57% των Γερμανών βρίσκει ικανοποιητική την οικονομική του κατάστασηκαι ποσοστό 61% βρίσκει ότι έχει αρκετό χρόνο διαθέσιμο.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν την προοπτική για μια σταθερή ζήτηση διακοπών το 2017 (αριθμός των ατόμων που θα ταξιδέψουν).
Περιθώριο ανάπτυξης υπάρχει τόσο στον αριθμό των τουριστών όσο και στις ταξιδιωτικές δαπάνες. Η έρευνα του ινστιτούτου FUR δείχνει ότι ποσοστό 23% των Γερμανών θέλει να πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια από το προηγούμενο έτος, 13% λιγότερα, ενώ ποσοστό 28% θέλει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια και ποσοστό 14% λιγότερα σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.
Ως τουρίστες, οι Γερμανοί είναι πολύ αξιόπιστοι, ακόμη και στην περιέργειά τους:
Ποσοστό 41% σχεδιάζει φέτος να επισκεφθεί έναν καινούργιο προορισμό. Σχεδόν το ίδιο ποσοστό με πέρυσι (42%).
Η πρόθεση αυτή συχνά μετατρέπεται σε πράξη.
Περίπου το 35% του συνόλου των ταξιδιών διακοπών / αναψυχής οδηγεί σε έναν άγνωστο τουριστικό προορισμό, τον οποίο ο ταξιδιώτης δεν έχει ακόμη επισκεφτεί.
Το ενδιαφέρον όμως για ένα νέο είδος διακοπών δεν είναι τόσο υψηλό, καθόσον το 2017 ποσοστό μόνο 14% ενδιαφέρεται να υλοποιήσει ένα νέο είδος του ταξιδιού αναψυχής.
Το ενδιαφέρον για τους τουριστικούς προορισμούς είναι σχεδόν ταυτόσημο με τα προηγούμενα χρόνια: Ποσοστό 30% περίπου των Γερμανών προτίθεται να ταξιδέψει για διακοπές εντός της Γερμανίας.
Τα ταξίδια αναψυχής στην ίδια τους τη χώρα καταλαμβάνουν την πρώτη θέση. Ακολουθούν η Ισπανία η Ιταλία και η Αυστρία. Παράλληλα υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η τάση για σχετικές μετατοπίσεις τουριστών το 2016 προς τη δυτική Μεσόγειο θα παραμείνει και το 2017.
Η τουριστική αγορά δεν αναμένεται να σημειώσει σημαντική αύξηση για το τρέχον έτος, με τη ζήτηση βέβαια να παραμένει σταθερή σε υψηλό επίπεδο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των προορισμών διακοπών και των τουριστικών οργανισμών.
Οι διάφορες κρίσεις, που ίσως υπάρξουν και την τρέχουσα χρονιά είναι δυνατόν να έχουν επιρροή στην υπάρχουσα θετική εικόνα, κρίνεται όμως, ότι η επιρροή αυτή θα είναι περιορισμένη.
Η ασφάλεια αποτελεί και φέτος το βασικό κριτήριο επιλογής των προορισμών θερινών διακοπών για τους Γερμανούς τουρίστες, γι αυτό και η Ελλάδα μαζί με την Ισπανία και την Πορτογαλία παίρνουν το προβάδισμα στις πρώτες κρατήσεις για τη θερινή περίοδο, παράλληλα δε οι τουριστικοί οργανισμοί έχουν προνοήσει να αυξήσουν τη δυναμικότητα αεροπορικών θέσεων και ξενοδοχειακών κλινών σε αυτούς τους προορισμούς.
 
 Προοπτικές για το 2017
Στους τουριστικούς οργανισμούς της Γερμανίας υπάρχουν ήδη οι πρώτες εκτιμήσεις για την πορεία της τουριστικής κίνησης το 2017.
Το ευχάριστο της φετινής χρονιάς είναι, ότι οι Γερμανοί αποφασίζουν και οριστικοποιούν τις διακοπές τους και πάλι νωρίτερα. Ήδη η ζήτηση ταξιδιών για τη θερινή περίοδο του 2017, υπερβαίνει τη ζήτηση της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του προηγούμενου έτους.
Οι Γερμανοί που για μία οποιοδήποτε αιτία δεν πραγματοποίησαν ταξίδι διακοπών το προηγούμενο έτος, σπεύδουν να κλείσουν έγκαιρα φέτος τις διακοπές τους.
Από την καλή έναρξη της τουριστικής χρονιάς ωφελούνται κυρίως οι κλασικοί τουριστικοί προορισμοί στη Μεσόγειο. Αν και η Ισπανία παραμένει ο πρώτος τουριστικός προορισμός των Γερμανών, η Ελλάδα, από τη μέχρι τώρα πορεία των πωλήσεων, βρίσκεται μεταξύ των φαβορί της φετινής χρονιάς.
Θετικές είναι προοπτικές και για τα ταξίδια μακρινών προορισμών. Με την αύξηση της ταξιδιωτικής εμπειρία των Γερμανών, αυξάνει και η επιθυμία για όλο και πιο μακρινές χώρες. Οι καλλίτερες και οικονομικότερες αεροπορικές συνδέσεις τονώνουν περαιτέρω τη ζήτηση για τους μακρινούς προορισμούς

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια