«Ανησυχητικός» είναι ο αριθμός των αποζημιώσεων που ζητούν οι Βρετανοί ταξιδιώτες από ταξιδιωτικές εταιρίες για περιπτώσεις παθήσεων του γαστρεντερικού κατά τη διάρκεια των διακοπών, σύμφωνα με ανακοίνωση της ένωσης βρετανών τουριστικών πρακτόρων, ΑΒΤΑ, η οποία ζητεί την παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να λυθεί το ζήτημα.
Από την πλευρά τους, το πρόβλημα επισημαίνουν και επίσημοι κύκλοι του βρετανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.
Αποδεικτικό υλικό που συνέλλεξε η ΑΒΤΑ δείχνει ότι μετά τις μεταρρυθμίσεις στον αστικό κώδικα το 2012, έχει αυξηθεί η δραστηριότητα των εταιριών μάνατζμεντ στο κομμάτι των ταξιδίων. Οι μεταρρυθμίσεις περιλάμβαναν μέτρα τα οποία στόχευαν στον περιορισμό των δόλιων αποζημιώσεων για σωματική βλάβη, εξαιρώντας όμως περιστατικά που συνέβαιναν στο εξωτερικό.
Αυτή η εξέλιξη έδωσε χώρο για άνθιση ειδικών εταιριών με brand που αλιεύουν «δουλειές» από τα social media και το διαδίκτυο.
Η ABTA συγκέντρωσε σχετικά δεδομένα καθώς τα μέλη της ανέφεραν δραματική αύξηση των αξιώσεων για αποζημίωση φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης, η αύξηση των κρουσμάτων ασθένειας στο γαστρεντερικό δεν αντιστοιχεί με τα επίπεδα καταγεγραμμένων παθήσεων στα resort.
Μόνο την περασμένη εβδομάδα, μια ομάδα ισπανών ξενοδόχων ανέφερε τεράστια αύξηση στον αριθμό των αιτημάτων για αποζημίωση από βρετανούς τουρίστες για υποτιθέμενες παθήσεις. Όπως αναφέρουν, συχνά δεν υπάρχει απόδειξη για να στηρίξει τα αιτήματα αποζημιώσεων, που ανέρχονται σε περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ.
Κατηγορούν δε τις εταιρίες που ασχολούνται με την αξίωση αποζημιώσεων του Ην. Βασιλείου, οι οποίες βάζουν στο στόχαστρο τουρίστες μέσω επιθετικών διαφημίσεων ώστε να τους ενθαρρύνουν να προβούν σε αξιώσεις αποζημίωσης.
Η ΑΒΤΑ καλεί τη βρετανική κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα.