Η κλιματική αλλαγή ανησυχεί το 44% των Ελλήνων ξενοδόχων

02-07-25 | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έντονες ανησυχίες εκφράζουν οι Ευρωπαίοι – και Έλληνες – ξενοδόχοι σχετικά με τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κλιματική αλλαγή στις επιχειρήσεις τους τα επόμενα χρόνια.

Όπως προκύπτει από έρευνα των Statista και Booking.com με τίτλο «The Titans of Travel», που αξιοποιεί και στοιχεία από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταλυμάτων (2024), το 41% των Ευρωπαίων ξενοδόχων πιστεύουν ότι η κλιματική αλλαγή θα έχει ισχυρό ή πολύ ισχυρό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους μέσα στην ερχόμενη τριετία. 

Ενισχυμένα ποσοστά διαπιστώνονται κυρίως στη Νότια Ευρώπη, στην Ολλανδία και τις Σκανδιναβικές χώρες οι οποίες απειλούνται όλο και περισσότερο από ακραία καιρικά φαινόμενα όπως ξηρασία και πυρκαγιές.

Το ποσοστό των ξενοδόχων στην Ελλάδα που ανησυχεί για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ανέρχεται σε 44%, με τις ανησυχίες να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στους ξενοδόχους της Πορτογαλίας (59%), της Σουηδίας (46%), της Ισπανίας (45%), της Ιταλίας (44%), της Ολλανδίας (43%), του Ην. Βασιλείου (39%), της Ελβετίας (38%), της Γαλλίας (37%), της Αυστρίας (30%) και της Γερμανίας (24%).

Ενώ ορισμένοι ξενοδόχοι παραμένουν επιφυλακτικοί, με το 24% να αμφιβάλλει για τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στις επιχειρήσεις τους, η συνολική τάση υποδηλώνει μια αυξανόμενη αναγνώριση της ανάγκης να ληφθούν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της. Τα ξενοδοχεία, ωθούμενα από την επιθυμία βελτίωσης των αντιλήψεων των επισκεπτών, επίτευξης μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης κόστους και προσέλκυσης ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα, στην πλειονότητά τους δήλωσαν την πρόθεσή τους να επενδύσουν σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας κατά το επόμενο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 45% των επιχειρήσεων σχεδιάζουν να διαθέσουν περίπου το ένα τέταρτο των επενδύσεών τους σε αυτήν την προτεραιότητα, ενώ περίπου το ένα τρίτο των ξενοδόχων δήλωσαν ότι θα επενδύσουν ελάχιστα έως καθόλου.

Πάνω από τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων ξενοδόχων αναφέρουν τη μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους ως κύριο κίνητρό τους για επενδύσεις στη βιωσιμότητα, δεδομένης της απότομης αύξησης του κόστους ενέργειας. Επιπλέον, το 62% στοχεύει στη βελτίωση της αντίληψης και της φήμης των επισκεπτών, ενώ το 48% παρακινείται από την επιθυμία να αποκτήσει πιστοποιήσεις βιωσιμότητας. 

 

διαβάστε ακόμα

A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι