Η μετάλλαξη "Όμικρον" προκαλεί αλλαγές σε διεθνή προγράμματα κρουαζιέρας

01-12-21 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Αναπροσαρμογή και ακυρώσεις δρομολογίων σε κρουαζιέρες για τις αρχές του 2022 προκαλεί η μετάλλαξη του ιού «Ο», σύμφωνα με στοιχεία, που καταθέτει σε ανάλυσή του για τον κλάδο της κρουαζιέρας ο κ.Θεόδωρος Κόντες, τέως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Σημειώνει σχετικά ο κ.Κόντες:

Με μεγάλη έκπληξη προσφάτως ενημερωθήκαμε για τη νέα multi μετάλλαξη του ιού «Ο», η οποία μετάλλαξη ξεκίνησε από την Αφρική και σε μηδενικό χρόνο έχει ήδη εντοπισθεί στην Ευρώπη, στην Ασία, την Αμερική, Αυστραλία, κλπ. 

Το ανησυχητικό είναι ότι οι επιστήμονες χρειάζονται κάποιο χρονικό διάστημα για να μελετήσουν αυτή τη νέα μετάλλαξη και να προχωρήσουν σε εφαρμογή τακτικών που θα ελέγξει την νέα κατάσταση.

Σωστή βέβαια η άμεση διαχείριση των ταξιδιών από συγκεκριμένους προορισμούς.

Συγκεκριμένα παραδείγματα ήδη ανακοινώθηκαν:

"Όλα αυτά που αναφέραμε", υπογραμμίζει ο κ.Κόντες, είναι γεγονότα σε εξέλιξη με άγνωστη την τελική έκβαση μέχρι αυτή την στιγμή.

Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα ελεγχθούν και θα επιλυθούν όλες αυτές οι επιπτώσεις και θα συνεχισθούν απρόσκοπτα τα αναπτυξιακά πλάνα συμπεριλαμβανομένης βέβαια και της επαναδραστηριοποίησης του κλάδου της Κρουαζιέρας με πλήρη επιστροφή μέσα στα επόμενα δύο έτη.

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ σε πρόσφατη δήλωσή του στηρίζει πλήρως την παγκόσμια υγιεινή τακτική συμπεριλαμβανομένων των εμβολιασμών με τη στήριξη πάντα των αναπτυγμένων κοινωνιών για να τερματιστεί πλήρως και με ασφάλεια η εν λόγω πανδημία το συντομότερο".

Απολογισμός της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2021

Σχετικά με το πώς κινήθηκε η κρουαζιέρα στη χώρα μας το 2021 ο κ.Κόντες σημειώνει:

Μόλις τελείωσε η τουριστική περίοδος στη χώρα μας και σύντομα με το τέλος του φετινού έτους, θα έχουμε τα τελικά αποτελέσματα για το 2021 σε προσεγγίσεις πλοίων και σε αριθμό επισκεπτών. 

Τα αποτελέσματα που αναμένουμε θα είναι ενθαρρυντικά και πιστεύομε ότι έχουν ξεπεράσει τις προβλέψεις, μια που η Ελλάδα ήταν ίσως η πρώτη χώρα που άνοιξε τα σύνορά της για την Κρουαζιέρα και αρκετά νωρίς, υποδεχόμενη ικανοποιητικό αριθμό κρουαζιεροπλοίων σε πολλούς προορισμούς της χώρας.
Βέβαια η πλήρης εφαρμογή πρωτοκόλλων υγιεινής την περίοδο της πανδημίας από εταιρείες, πλοία, προορισμούς, ήταν κάτι που βοήθησε να έχουμε μια ασφαλή περίοδο στον θαλάσσιο τουρισμό.

Φυσικά υπήρξαν ολιγάριθμα κρούσματα σε πλοία, αλλά με την εφαρμογή των μέτρων και την απομόνωση των κρουσμάτων αποφεύχθηκαν δυσάρεστες καταστάσεις. 

Όλοι γνωρίζουμε ότι το έτος 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την Κρουαζιέρα με ένα μέσο όρο λειτουργίας 15-18% σε σύγκριση με το 2019 , ενώ παγκοσμίως το έτος 2021 με την επανεκκίνηση του κλάδου περιμένουμε περίπου 25% περαιτέρω αύξηση και ίσως μέχρι 30%. Έτσι λοιπόν, ελπίζουμε ότι θα έχουμε ήδη φθάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, σε ποσοστό δραστηριοποίησης κρουαζιεροπλοίων περίπου 50% παγκοσμίως.

Στον Ελλαδικό χώρο αναμένομε περίπου 2180 προσεγγίσεις και 1,85 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις  για 2020-2021, έναντι 247 προσεγγίσεων και 267,000 επιβατοαφίξεων του έτους 2020. 
Βέβαια οι προβλέψεις για το 2022 φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξες, ειδικά στους κύριους προορισμούς που συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάκολο, κλπ. 
Η αρχική πρόβλεψη λοιπόν για το έτος 2022, μας οδηγεί στο να ελπίζουμε ότι θα επιφέρει μια περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 30% συγκριτικά με το 2021, πλησιάζοντας τις 2840 προσεγγίσεις και 2,8 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις. 
Από την άλλη, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται για το έτος 2024, ίσως και το 2025.

Παρακολουθώντας καθημερινά τα γεγονότα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις συνεχείς μεταλλάξεις που αντιμετωπίζομε, κάτι που επιφέρει συνεχείς περιορισμούς στις μετακινήσεις και γενικότερα στην ανάπτυξη, τονίζει ο κ.Κόντες, έχουμε πάντα τις αμφιβολίες μας για τους στόχους που επιδιώκουμε.

Βάσει λοιπόν των καθημερινών εξελίξεων της πανδημίας, καθώς επίσης και των εισηγήσεων της επιτροπής Λοιμοξιολόγων, είναι βέβαιο ότι επιβάλλεται να εφαρμόζονται οι ακόλουθες τακτικές για να συντομεύσομε την ανοσία που αναμένουμε:

Αυτές είναι όπως γνωρίζομε οι βασικότερες εφαρμογές για το πλήρες και ασφαλές come-back στην επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη της κοινωνίας. 
Αυτό βέβαια, όπως προαναφέραμε, είναι κάτι που πρέπει να εφαρμοσθεί παγκοσμίως για πλήρη απαλλαγή από την πανδημία και επαναφορά στην κανονικότητα.

Με την ελπίδα ότι τα προαναφερόμενα θα εφαρμοσθούν σταδιακά, καταλήγει ο κ.Κόντες, έχουν γίνει οι ανάλογες προβλέψεις για την πλήρη επανεκκίνηση του κλάδου της Κρουαζιέρας που τόσο πολύ καταδικάσθηκε από την πανδημία. 

διαβάστε ακόμα

Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός