Τα 4 εκατ. αναμένεται να φθάσουν οι Γερμανοί επιβάτες κρουαζιέρας μέχρι το 2027, κερδίζοντας έδαφος από την αποδυνάμωση των παραδοσιακών διακοπών παραλίας, εκτιμούν ειδικοί του κλάδου.
Ήδη η κρουαζιέρα καταλαμβάνει μερίδιο 13% στην αγορά τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας.
Το 2016 οι Γερμανοί που έκαναν κρουαζιέρα θαλάσσης ξεπέρασαν το φράγμα των 2 εκατ., ιστορικό ρεκόρ για την εν λόγω αγορά, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 11%.
Τα έσοδα του κλάδου, εάν εξαιρέσουμε τις εν πλω πωλήσεις και εκδρομές, αυξήθηκαν κατά 18%, σε 3,4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα αγοράς των DRV και CLIA Europe.
Οι εκτιμήσεις για τα επόμενα χρόνια κάνουν λόγο για 3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας από τη Γερμανία το 2020, αύξηση δηλαδή 50% η οποία θα σωρεύεται με χαμηλή διψήφια ανάπτυξη μέσα στην ερχόμενη τετραετία.
Η υπεραισιόδοξη εκτίμηση για 4 εκατ. Γερμανούς τουρίστες κρουαζιέρας μέχρι το 2027 διατυπώθηκε από την διευθύνουσα σύμβουλο της TUI Cruises, Wybcke Meier, κάτι που σημαίνει ότι η αγορά θα διπλασιασθεί μέσα σε μια δεκαετία.
Σύμφωνα με έρευνα της TUI Cruises, μάλιστα, το 56% των Γερμανών δεν φαντάζονται ακόμη να κάνουν διακοπές κρουαζιέρας, όμως ήδη 4,6 εκατ. Γερμανοί κάνουν διακοπές σε κλαμπ ή τετράστερο ξενοδοχείο κάθε χρόνο. Η κ. Meier εκτιμά ότι στο μέλλον οι διακοπές στη ξηρά και οι κρουαζιέρες θα συμπληρώνουν η μία την άλλη.
Το μέλος ΔΣ της Ένωσης Ταξιδίων Γερμανίας (DRV), Oliver Wulf, αναγνώρισε την ανάγκη εισόδου των τουριστικών γραφείων στις πωλήσεις κρουαζιέρας, καθώς οι ίδιες οι εταιρίες κρουαζιέρας δε μπορούν να ικανοποιήσουν, όπως είπε, τη ζήτηση για απευθείας πωλήσεις.
Επί του παρόντος, ο ρυθμός επαναλαμβανόμενων τουριστών κρουαζιέρας βρίσκεται στο 40-50%. Αυτό σημαίνει, τόνισε, ότι κάθε δεύτερος επιβάτης κρουαζιέρας είναι νέος σε αυτόν τον τύπο διακοπών και τα τουριστικά γραφεία είναι το σωστό μέρος για να εντοπισθούν αυτοί.