Πιθανή θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου μέχρι το 2020

28-01-19 | ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Το υπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου προετοιμάζει το έδαφος για την επαναφορά της θαλάσσιας σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου, η οποία έχει διακοπεί εδώ και χρόνια, με χρονικό ορίζοντα το 2020, εάν αυτό καταστεί εφικτό.

Η υφυπουργός Νατάσα Πιλίδη ενημέρωση στο ευρωκοινοβούλιο την Παρασκευή οτι το κυπριακό υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία προετοιμασίας έρευνας για πιθανούς τρόπους λειτουργίας της θαλάσσιας σύνδεσης.

Μιλώντας στην Επιτροπή Μεταφορών, η κ. Πιλίδη είπε οτι έπειτα από απόφαση που ελήφθη το Νοέμβριο, το υπουργείο εργάζεται εντατικά στο να επισπευθούν οι διαδικασίες, με την ελπίδα οτι η γραμμή θα αποκατασταθεί εάν όχι αυτό το καλοκαίρι, την επόμενη τουριστική σεζόν.

Το υπουργείο επεξεγράζεται τους όρους και τις προϋποθέσεις του αναδόχου της έρευνας, η οποία αναμένεται να ετοιμασθεί τις επόμενες ημέρες. Ο ανάδοχος θα έχει προσθεσμία 10 εβδομάδων ώστε να την ολοκληρώσει.

Η έρευνα θα εξετάσει πολλαπλά σενάρια που αφορούν την οικονομική βιωσιμότητα της θαλάσσιας σύνδεσης, το κόστος των ναύλων σε σχέση με το κόστος των αερομεταφορών, τη σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά ή ελληνικών νησιών, την προοπτική προσέλκυσης τουριστικών ροών στην Κύπρο και την πιθανότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους.

Θα παρουσιασθεί στο ευρωκοινοβούλιο, και θα ζητηθεί η χρηματοδότηση της σύνδεσης όπως έχει γίνει σε άλλες περιπτώσεις, παρότι ποτέ στο παρελθόν για διεθνή σύνδεση.

Εάν η ΕΕ αρνηθεί να χρηματοδοτήσει τη σύνδεση, υπάρχει η επιλογή άμεσης κρατικής χρηματοδότησης. Σε αυτή την περίπτωση, όπως είπε η κ. Πιλίδη, θα χρειαστεί η έγκριση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής καθώς οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν κρατική χρηματοδότηση ιδιωτικών πρότζεκτ.

Αναφερόμενη σε παλαιότερες έρευνες για το κόστος της θαλάσσιας σύνδεσης, είπε οτι το πρότζεκτ θα χρειάζεται 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Ωστόσο διευκρίνισε οτι τα δεδομένα μπορεί να έχουν αλλάξει σε σχέση με την πιο πρόσφατη έρευνα.

Τα υπουργεία Ναυτιλίας Ελλάδας και Κύπρου βρίσκονται σε επικοινωνία με Έλληνες ιδιοκτήτες πλοίων και καταγράφεται ενδιαφέρον για τη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ των 2 χωρών, δήλωσε η κ. Πιλίδη.

Ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Σάββας Περδίος τόνισε οτι το πρότζεκτ θα πρέπει να σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσελκύει τουρίστες που μένουν στην Κύπρο πάνω από μερικές ώρες. Όπως είπε, η Σαντορίνη προσελκύει 6 εκατ. τουρίστες ετησίως μέσω θαλάσσιων μεταφορών, όμως οι περισσότεροι μένουν στο νησί μόνο για λίγες ώρες.

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ