Eurocontrol | Η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης παραμένει κάτω από το 2019

10-04-24 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη έχει ανακάμψει πιο αργά από ό,τι αναμενόταν στα τέλη του περασμένου έτους και η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 δεν αναμένεται πλέον μέχρι το 2026.

Η αναθεώρηση των προβλέψεων για την εναέρια κυκλοφορία την περίοδο 2024-30 γίνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol), μετά τους «μικρότερους από τον αναμενόμενο όγκους» κίνησης το 2023.

Η κίνηση στην Ευρώπη επέστρεψε στο 93% του επιπέδου του 2019 τη θερινή σεζόν (από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο) του περασμένου έτους και έφθασε στο 95% τον Οκτώβριο, αλλά στη συνέχεια μειώθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο στο 92%-93% καθώς οι αερομεταφορείς συνέχισαν με τα χειμερινά δρομολόγια πτήσεων.

Το Eurocontrol προέβλεπε η κίνηση να επιστρέψει στο 97% του επιπέδου του 2019 αυτόν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, αλλά αντίθετα κατέγραψε πτώση στο 90% τον Ιανουάριο και στο 91% τον Φεβρουάριο.

Τώρα το Eurocontrol προβλέπει ότι η κίνηση θα φτάσει το 96% του επιπέδου του 2019 φέτος και το 99% το 2025, ξεπερνώντας το προηγούμενο επίπεδο μόνο το 2026, αν και οι αριθμοί πτήσεων θα φτάσουν τα επίπεδα του 2019 το επόμενο καλοκαίρι.

Σε μια ενημέρωση τον Μάρτιο, το Eurocontrol σημείωσε ότι η κίνηση στα μέσα του μήνα έφτασε το 93% του επιπέδου του 2019. Παράλληλα, διαπιστώθηκε βελτίωση στην ακρίβεια των πτήσεων, με το ποσοστό των έγκαιρων αναχωρήσεων να αυξάνεται κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του ίδιου μήνα το 2019 και οι έγκαιρες αφίξεις να καταγράφουν αύξηση κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες.

Το Eurocontrol σημείωσε ότι οι μισές καθυστερήσεις στη διαδρομή στα μέσα Μαρτίου προκλήθηκαν από προβλήματα χωρητικότητας και προσωπικού, με τη Γαλλία να συμμετέχει στο πρόβλημα αυτό με 46% επί του συνόλου, η Ισπανία με 15%, η Ελβετία με 13%, η Πορτογαλία με 12%, η Γερμανία με 8% και το Ηνωμένο Βασίλειο μόλις με 3%.

Η πρόβλεψη του Eurocontrol για το 2030 προϋποθέτει κάποια «μείωση» της ζήτησης σε εσωτερικά δρομολόγια και «εξελισσόμενες ταξιδιωτικές συνήθειες που επηρεάζονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες», καθώς και περιορισμούς στη χωρητικότητα των αεροδρομίων και καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών «που ασκούν πίεση στην ανάπτυξη των πτήσεων».

Σημειώνει ότι περίπου το 1% της ζήτησης το 2030 «μπορεί να χαθεί λόγω χαμένης χωρητικότητας στα μεγάλα αεροδρόμια».

διαβάστε ακόμα

ΕΟΤ και SKY express: Συνεργασία για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στις ευρωπαϊκές αγορές
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση Arabian Travel Market
Στρατηγική συνεργασία Ομίλου Sani/Ikos με το Πανεπιστήμιο Cornell
Τουρισμός: Η Ελλάδα τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών για τους Ευρωπαίους το καλοκαίρι του 2024
Γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία: Αύξηση 4,5% στις πωλήσεις τον Απρίλιο
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024 | ΟΙ δράσεις στο Μουσείο Ακρόπολης το Σαββατοκύριακο
Όμιλος Μήτση | Νέος προορισμός η Κέρκυρα, με την αγορά του Messonghi Beach Hotel και τη διαχείριση του Belvedere Hotel
Υπερ-τουρισμός | Sebastian Ebel: Η TUI παίρνει "πολύ, πολύ σοβαρά" τις διαδηλώσεις, αλλά δεν τις βλέπει ως απειλή
TUI Fly | Ένα αεροπλάνο πρεσβευτής της ιστορίας των 50 χρόνων της
Ε.Ξ. Σαντορίνης | Συνάντηση με τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τις λιμενικές υποδομές