Η άσκηση του ΝΑΤΟ τον Ιούνιο θα επηρεάσει τις πτήσεις στα Ελληνικά νησιά - "Πονοκέφαλος" για τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης

08-06-23 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Εκατοντάδες πτήσεις την Ευρώπη μπορεί να παρουσιάσουν σοβαρές καθυστερήσεις τον Ιούνιο εξαιτίας της μεγαλύτερης άσκησης του ΝΑΤΟ στην ιστορία του που θα πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη από τις 12 έως τις 22 Ιουνίου.

Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί σε μια περίοδο αυξημένης ταξιδιωτικής κίνησης, κατά την οποία οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θα πιεστούν αρκετά προκειμένου να διαχειριστούν την επαναφορά του τουρισμού σε προπανδημικά επίπεδα και με την απεργιακή συνθήκη των αρχών στη Γαλλία.

Ανάμεσα στους προορισμούς που επηρεάζονται φαίνεται να είναι και τα Ελληνικά νησιά. Ειδικότερα, η άσκηση Air Defender 2023 θα «μπλοκάρει» μεγάλο μέρος του εναέριου χώρου της Ευρώπης, κυρίως επάνω από τη Γερμανία, ο οποίος θα πρέπει να παραμείνει κλειστός για τις εμπορικές πτήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, οι πιλότοι των εμπορικών πτήσεων θα πρέπει να παρακάμψουν τις ακόλουθες περιοχές εναέριου χώρου: Βόρεια, μέχρι τον εναέριο χώρο της Δανίας και της Ολλανδίας, ανατολικά κοντά στα σύνορα της Πολωνίας και της Τσεχίας και νότια από το Λουξεμβούργο, κατά μήκος των Γαλλικών συνόρων, και σχεδόν με τη λίμνη Κωστάντζα μέχρι την Ελβετία.

Καθεμία από τις παραπάνω ζώνες θα παραμείνει κλειστή ή με μεγάλους περιορισμούς για τις εμπορικές πτήσεις για αρκετές ώρες καθημερινά, παρότι οι ασκήσεις σταματούν προσωρινά το Σαββατοκύριακο 16 και 17 Ιουνίου.

Το νότιο τμήμα της άσκησης θα έχει ιδιαίτερα μεγάλο αντίκτυπο σε πολλές πτήσεις διακοπών από το Ην. Βασίλειο, σύμφωνα με δηλώσεις του ειδικού ταξιδιών Simon Calder στον Independent, με τις αναχωρήσεις από το Λονδίνο με προορισμό την Αττάλεια και από το Μάντσεστερ στα Ελληνικά νησιά να είναι ευάλωτες.

Η άσκηση θα επικεντρωθεί στον εναέριο χώρο της Γερμανίας και σε αυτήν θα συμμετάσχουν 10.000 στρατιωτικοί και 250 αεροσκάφη μάχης από 25 χώρες ανάμεσα στις οποίες είναι και οι ΗΠΑ. Καθημερινά θα πραγματοποιούνται 800 πτήσεις στο πλαίσιο της άσκησης, σύμφωνα με το Eurocontrol.

Από τις 800 εμπορικές πτήσεις που αναμένεται να αλλάξουν διαδρομή, οι 300 θα χρειαστεί να πετάξουν κατά 110 χλμ. μεγαλύτερη απόσταση, δηλαδή να μεγαλώσουν το ταξίδι κατά 7 λεπτά πτήσης. Παρά τη μικρή αυτή καθυστέρηση, αναμένεται να υπάρξουν σοβαρές συνέπειες στον συνολικό προγραμματισμό των πτήσεων στην Ευρώπη.

Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια, όπως το Χίθροου και το Γκάτουικ, αναμένεται να αποτελέσουν «πονοκέφαλο» για τις αερομεταφορές, καθώς τα ωράρια εργασίας και οι νυχτερινές βάρδιες δεν διασφαλίζουν ότι όλες οι καθυστερήσεις θα μπορούν να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα.

Οι low cost αεροπορικές εταιρίες όπως η Ryanair που έχουν χρονικό όριο μικρότερο από 30 λεπτά στην άφιξη και αναχώρηση των αεροσκαφών μπορεί να έχουν ταχύτερη συσσώρευση των καθυστερήσεων, ενώ η easyJet, που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία στο Γκάτουικ, πασχίζει να ειδοποιήσει τους επιβάτες ότι ο αντίκτυπος της άσκησης στη λειτουργία της θα είναι ελάχιστος.

 

 

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»