Γαλλία: Tέλος στις κοντινές πτήσεις για μείωση των εκπομπών - "Μια απαγόρευση άνευ ουσίας"

25-05-23 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Αίσθηση έχει προκαλέσει στον τουριστικό κόσμο της Γαλλίας η απόφαση της χώρας να απαγορεύσει τις πτήσεις εσωτερικού κοντινών αποστάσεων σε μια προσπάθεια να μειώσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αερομεταφορών. Σε άρθρο της, η Γαλλική εφημερίδα Le Monde, αναφέρει ότι το μέτρο αυτό στερείται ουσίας και θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών θερμοκηπίου.

Η απαγόρευση έχει στόχο να αντικατασταθούν οι πτήσεις από εναλλακτικές μορφές μεταφορών, και ισχύει για τρία δρομολόγια: Παρίσι (Orly) – Μπορντώ, Παρίσι (Orly) – Λιόν και Παρίσι (Orly) – Νάντ. Αυτά τα δρομολόγια αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο ποσοστό των αερομεταφορών εσωτερικού της χώρας, δηλαδή ένα δρομολόγιο στα 40.

Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν ανταποκρίνεται στις φιλοδοξίες που διατυπώθηκαν στη Σύμβαση Πολιτών και το Κλίμα, η οποία καλούσε για αντικατάσταση των πτήσεων με ταξίδια με τρένο διάρκειας έως τεσσάρων ωρών. Η απαγόρευση εκτιμάται ότι θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά σχεδόν 55.000 τόνους ετησίως, δηλαδή σε ένα μικρό ποσοστό των συνολικών εκπομπών από τις πτήσεις εσωτερικού και τη βιομηχανία αερομεταφορών συνολικά.

Το άρθρο συγκρίνει το αποτύπωμα άνθρακα διαφορετικών μορφών μεταφοράς, αναδεικνύοντας τις σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές των αυτοκινήτων και των τρένων υψηλής ταχύτητας σε σύγκριση με τις πτήσεις εσωτερικού.

 

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων