Η πανδημία θα στοιχίσει πάνω από 200 δισ. δολάρια στην παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών, σύμφωνα με δεδομένα που παρουσιάζει η Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ.
Για το 2021, αναμένονται απώλειες ύψους 52 δισ. δολαρίων (44,7 δισ. ευρώ), όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Willie Walsh. Ωστόσο, το χειρότερο σημείο της κρίσης έχει περάσει.
Για το 2022, ο οργανισμός εκτιμά ότι οι απώλειες θα διαμορφωθούν σε 12 δισ. δολάρια και η βιομηχανία θα επιστρέφει σε κέρδη το 2023. Το 2020, με την απότομη μείωση των αερομεταφορών, οι αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο είχαν αθροιστικές απώλειες 138 δισ. δολαρίων.
Παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση, η βιομηχανία η αποφάσισε να μεταβεί στην εποχή του ουδέτερου αποτυπώματος στο περιβάλλον μέχρι το 2050. Αυτό απαιτεί το συνδυασμό αειφόρων καυσίμων, νέου σχεδιασμού αεροσκαφών, μεγαλύτερης αποδοτικότητας και μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και αντιστάθμισμα των εκπομπών, υπογράμμισε ο κ. Walsh μιλώντας κατά το ετήσιο συνέδριο της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη.
Στο στόχο αυτό αντέδρασαν οι κινεζικές αεροπορικές εταιρίες, όμως η θέση τους δεν επικράτησε. Στόχος της βιομηχανίας πλέον είναι η επίσημη θέση της ΙΑΤΑ όμως οι αεροπορικές εταιρίες μεμονωμένα μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετικά μονοπάτια θέτοντας τους δικούς τους στόχους, επισήμανε ο κ. Walsh.
Οι εγχώριες πτήσεις σε ορισμένες αγορές έχουν σχεδόν φτάσει σε επίπεδα προ πανδημίας. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν, τόνισε. Ταυτόχρονα, απαίτησε τα μέτρα για τον κορωνοϊό να παραμείνουν σε ισχύ μόνο όσο χρειάζονται, "και ούτε μια μέρα περισσότερο". "Δεν πρέπει να υπάρχουν εμπόδια για τους εμβολιασμένους ταξιδιώτες", δήλωσε ο κ. Walsh.
Ο κλάδος ελπίζει επίσης σε περαιτέρω ανάκαμψη με το άνοιγμα των συνόρων των ΗΠΑ που ανακοινώθηκε στις αρχές Νοεμβρίου για τους εμβολιασμένους ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την ΕΕ, κάτι που αποτελούσε πάγιο αίτημα των αεροπορικών εταιριών.
Ο κ. Walsh δεν βλέπει πλέον κανέναν λόγο να διατηρούνται περιορισμοί στα ταξίδια: "Ο Covid-19 είναι παρών σε όλα τα μέρη του κόσμου". Και οι πτήσεις με τεστ έδειξαν ότι δεν ενέχουν πρόσθετο κίνδυνο. Για παράδειγμα, από τα 4,2 εκατομμύρια επιβατών που αφίχθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία από τον Φεβρουάριο έως το τέλος Αυγούστου, μόνο οιο 57.200 βρέθηκαν θετικοί.