H Ryanair θα προσφύγει κατά της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αφορά την κρατική ενίσχυση των εταιριών Finnair και SAS από τη Φινλανδία, τη Δανία και την Ελβετία, σε βάρος άλλων ευρωπαϊκών αερομεταφορέων.
Όπως επισημαίνει η Ryanair, η κυβέρνηση της Φινλανδίας χορήγησε εγγυητικό δανεισμό ύψους 600 εκατ. ευρώ στη Finnair, η οποία επωφελείται από περισσότερα από 1,2 δισ. ευρώ κρατικής χρηματοδότησης από τις αρχές της πανδημίας.
Οι κυβερνήσεις της Δανίας και της Ελβετίας χορήγησαν εγγύηση δανείου ύψους 137 εκατ. ευρώ στην SAS η οποία επωφελήθηκε επίσης από κρατική ενίσχυση ανακεφαλαιοποίησης από τις χώρες αυτές, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό ενισχύσεων που έχει λάβει η SAS σε περισσότερα από 1,3 δισ. ευρώ.
Ενώ η κρίση Covid-19 προκάλεσε ζημιές σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που συμβάλλουν στις οικονομίες και τη συνδεσιμότητα της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας, οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών αποφάσισαν να στηρίξουν μόνο τους αερομεταφορείς τους, επισημαίνει η Ryanair.
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, η Ryanair παρέπεμψε τις εγκρίσεις αυτών των παράνομων επιδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ τον Ιούνιο του 2020. Τώρα, η εταιρία θα ασκήσει έφεση στις σημερινές αποφάσεις του Γενικού Δικαστηρίου στο Δικαστήριο της ΕΕ.
Εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε: Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ΕΕ είναι η δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς αερομεταφορών. Οι εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας αντιβαίνουν στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου της ΕΕ. Οι σημερινές αποφάσεις γυρίζουν πίσω τη διαδικασία απελευθέρωσης των αερομεταφορών 30 χρόνια επιτρέποντας στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία να δίνουν προβάδισμα στους εθνικούς αερομεταφορείς τους έναντι ικανότερων ανταγωνιστών, αποκλειστικά βάσει εθνικότητας.
Τώρα θα ζητήσουμε από το Δικαστήριο της ΕΕ να ανατρέψει αυτές τις άδικες επιδοτήσεις προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών. Εάν η Ευρώπη πρόκειται να βγει από αυτήν την κρίση με μια λειτουργική ενιαία αγορά, πρέπει να επιτρέπεται στις αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται με ίσους όρους. Ο ανόθευτος ανταγωνισμός μπορεί να εξαλείψει την αναποτελεσματικότητα και να ωφελήσει τους καταναλωτές με χαμηλούς ναύλους και επιλογές. Οι επιδοτήσεις, από την άλλη πλευρά, ενθαρρύνουν την αναποτελεσματικότητα και θα βλάψουν τους καταναλωτές τις επόμενες δεκαετίες.