Επιστήμονας που επικαλείται η ΙΑΤΑ αμφισβητεί ότι ο κίνδυνος μετάδοσης κορωνοϊού στις πτήσεις είναι ελάχιστος

19-10-20 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ένας από τους επιστήμονες των οποίων τις έρευνες επικαλούνται οι αερομεταφορείς ως σημεία αναφοράς για να αποδείξουν ότι οι πτήσεις είναι ασφαλείς όσον αφορά τη διασπορά του κορωνοϊού, αμφισβητεί το συμπέρασμα αυτό λέγοντας ότι προκύπτει από κακούς μαθηματικούς υπολογισμούς.

Ο Δρ. David Freedman, ειδικός στις μολυσματικές ασθένειες, ανέφερε ότι αρνήθηκε να λάβει μέρος στην πρόσφατη παρουσίαση της Παγκόσμιας Ένωσης Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ, με τους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus AIR.PA, Boeing BA.N και Embraer EMBR3.SA, στην οποία έγινε επίκληση της επιστημονικής του έρευνας.

Ενώ αναγνωρίζει ότι ορισμένα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά, ο κ. Freedman υπογράμμισε ότι ο βασικός ισχυρισμός σχετικά με τη χαμηλή πιθανότητα να μολυνθεί κανείς από τον ιό στα αεροσκάφη, βασίζεται σε κακούς μαθηματικούς υπολογισμούς.

Στην εν λόγω παρουσίαση, στις 8 Οκτωβρίου, σημειώθηκαν τα κρούσματα που καταγράφονται σε επιστημονικές έρευνες ή από τους αερομεταφορείς της ΙΑΤΑ και συγκρίθηκαν με το σύνολο των επιβατών στις πτήσεις αυτή τη χρονιά. Όπως τόνισε ο ιατρικός σύμβουλος της ΙΑΤΑ, Δρ. David Powell, με μόλις 44 πιθανές περιπτώσεις μετάδοσης κορωνοϊού στις πτήσεις ανάμεσα σε 1,2 δισ. ταξιδιώτες, πρόκειται για μία περίπτωση ανά 27 εκατ. επιβάτες. Η ΙΑΤΑ ανέφερε ότι τα ευρήματά της συνάδουν με τους χαμηλούς αριθμούς που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στην έρευνα των Freedman και Wilder-Smith.

Ωστόσο, ο κ. Freedman εξέφρασε τον προβληματισμό του σχετικά με τον υπολογισμό κινδύνου της ΙΑΤΑ καθώς ο αριθμός των καταγεγραμμένων περιστατικών διασποράς κορωνοϊού δεν έχουν άμεση σύνδεση με τον πραγματικό, άγνωστο, αριθμό των περιπτώσεων διασποράς.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, τα 1,2 δισ. επιβάτες στις πτήσεις το 2020 δεν αποτελούν σωστό παρονομαστή γιατί ελάχιστοι εξ αυτών πέρασαν από τεστ. «Πώς μπορούμε να γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι μολύνθηκαν πραγματικά;», αναρωτήθηκε. Η έλλειψη αποδείξεων δεν αποτελεί απόδειξη έλλειψης, τόνισε.

Η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι οι υπολογισμοί της παραμένουν αξιόπιστες ενδείξεις χαμηλού κινδύνου στις πτήσεις, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης σχολιάζοντας την τοποθέτηση Freedman. 

Όπως επισημαίνει ο καθηγητής της Ιατρικής σχολής Emory της Ατλάντα, Δρ. Henry Wu, τα ευρήματα δεν καταλήγουν σε συμπέρασμα από μόνα τους γιατί η ελάχιστη δόση μόλυνσης παραμένει άγνωστη και ο κίνδυνος αυξάνεται με το χρόνο έκθεσης στον ιό. Όπως εξηγεί ο ίδιος, σε μια πτήση 10 ωρών υπάρχει 10 φορές μεγαλύτερος κίνδυνος από μια πτήση μίας ώρας. Ωστόσο, αναγνώρισε ότι η καμπίνα των αεροσκαφών είναι πιθανόν ένας από τους ασφαλέστερους χώρους, καθώς ο κίνδυνος πολλαπλασιάζεται με την παρουσία μερικών ωρών σε μπαρ με κόσμο.

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο