Κορωνοϊός: Απώλειες έως 200 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής για την Air France

24-02-20 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Συνάντηση στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της Γαλλίας πραγματοποιήθηκε μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων επαγγελματικών ενώσεων, προκειμένου να καταγραφεί ο αντίκτυπος της επιδημίας του κορωνοϊού στη δραστηριότητα των γαλλικών επιχειρήσεων. Στόχος του γαλλικού Υπουργείου είναι καταρχήν να γίνει ένας απολογισμός, αλλά και ταυτόχρονα να προετοιμασθούν οι αρχές για τις δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν προσεχώς οι εταιρείες.

Οι τομείς που φαίνεται ότι επηρεάζονται περισσότερο από την επιδημία είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, οι εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές, οι χημικές και φαρμακευτικές βιομηχανίες και ο τομέας του τουρισμού. Ωστόσο, προς το παρόν, οι συνέπειες που συνδέονται με την επιδημία δεν είναι ακόμα ισχυρές ή δεν έχουν γίνει ιδιαίτερα εμφανείς, με εξαίρεση την εκτίμηση που ανακοίνωσε η Air France ότι ο κορωνοϊός έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στην εταιρεία 150-200 εκατ. ευρώ.

Σε μακροοικονομικό επίπεδο, οι οικονομολόγοι του γαλλικού Υπουργείου εκτιμούν ότι η επίδραση του κορωνοϊού θα μειώσει την αύξηση του γαλλικού ΑΕΠ κατά 0,1% κατά το τρέχον έτος. Ωστόσο, συνιστούν προσοχή, καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τη Σαγκάη έως το Ρότερνταμ απαιτείται διάστημα τεσσάρων έως πέντε εβδομάδων, ενώ η θέση σε καραντίνα περιοχών της Κίνας και η διακοπή λειτουργίας πολλών εργοστασίων άρχισε μόλις στις 24 Ιανουαρίου. Έτσι, εάν η κρίση διαρκέσει μέχρι τα μέσα Μαρτίου, τότε τα προβλήματα θα καταστούν δυσκολότερα.

Σημειώνεται ότι η Γαλλία πραγματοποίησε πέρυσι εισαγωγές από την Κίνα συνολικής αξίας 53 δισ. ευρώ. Οι κλάδοι, οι οποίοι διατρέχουν τους σοβαρότερους κινδύνους, είναι αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος προμηθεύεται από την Κίνα σειρά εξαρτημάτων, και αυτός της μαζικής διανομής, όπου οι πωλήσεις ενδυμάτων, καθώς και ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, συσκευών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών θα μπορούσαν τελικά να πληγούν από τον κορωνοϊό.

Ταυτόχρονα, ανησυχίες υπάρχουν και στον γαλλικό τομέα HORECA (Ξενοδοχεία, Εστιατόρια, Καφέ), καθώς οι Κινέζοι τουρίστες δαπανούν περίπου 4 δισ. ευρώ για να επισκεφθούν τη χώρα. Το ίδιο ισχύει και για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας, για την οποία η Κίνα αποτελεί σημαντικό αγοραστή. Αντίθετα, ο τομέας της αεροναυπηγικής, ο οποίος εξάγει μαζικά στην Κίνα (8 δισ. ευρώ το 2019) φαίνεται να πλήττεται ελαφρύτερα, καθώς οι συμβάσεις είναι μακροπρόθεσμες και οι συνέπειες θα πρέπει να είναι πιο ήπιες.

Συνολικά, ο Σύνδεσμος Γαλλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών MEDEF επιβεβαιώνει ότι η επιδημία του κορωνοϊού αναμένεται να πλήξει αρκετούς τομείς της γαλλικής οικονομίας, ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος με ακρίβεια.

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ