Οι δικαιολογίες των αεροπορικών εταιρειών για να αποφύγουν αποζημιώσεις

02-07-19 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

H AirHelp, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο για τα δικαιώματα των επιβατών, αποκαλύπτει τις δικαιολογίες που δίνουν συχνά οι αεροπορικές εταιρείες όταν έχουν καθυστερήσεις πτήσεων ώστε να αποφύγουν τις αποζημιώσεις.

Με τις αεροπορικές εταιρείες να απορρίπτουν σχεδόν τα μισά αιτήματα (47%) από όσα έχουν νόμιμα σταλεί στην AirHelp, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τι δικαιολογίες συχνά χρησιμοποιούν ως «Εξαιρετικές Περιπτώσεις» ώστε να δικαιολογούν την απόφασή τους αυτή. Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών EC 261 αναφέρει ότι δεν δικαιούνται να λάβουν αποζημίωση για προβληματικές πτήσεις που οφείλονται σε εξαιρετικές περιπτώσεις αφού δεν ευθύνονται για αυτές οι αεροπορικές εταιρείες. Αυτές οι καταστάσεις καλύπτουν περιστάσεις όπως απεργίες του αεροδρομίου ή θέματα ασφαλείας. Αυτά που δεν καλύπτουν είναι εσωτερικές απεργίες, αργοπορίες προσωπικού ή τεχνικά θέματα που έχουν να κάνουν με τη συντήρηση των αεροσκαφών.

Πράγματι, το περασμένο έτος, μια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είχε υποστηρίξει ότι οι εσωτερικές απεργίες δεν μπορούσαν να θεωρηθούν ως μια έκτακτη περίσταση και, ως εκ τούτου, οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αποζημιώνουν τους επιβάτες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις που οφείλονται σε αυτά τα γεγονότα. Αυτό υποστηρίχθηκε σε μια υπόθεση ορόσημο στο δικαστήριο της περιφέρειας της Λισαβόνας που αποφάνθηκε υπέρ της AirHelp, επιτρέποντάς της να κερδίσει αρκετές υποθέσεις που προέκυψαν από τις απεργίες του προσωπικού της Ryanair τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του 2018.

Οι εμπειρογνώμονες της AirHelp εξέτασαν προηγούμενες περιπτώσεις για να δώσουν ορισμένα παραδείγματα αληθινών περιπτώσεων όπου οι αεροπορικές εταιρείες έδωσαν ως δικαιολογία για μία προβληματική πτήση. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, όλοι οι επιβάτες είχαν δικαίωμα να πάρουν αποζημίωση, αλλά δεν ενημερώθηκαν ποτέ από την αεροπορική εταιρεία, και αντ' αυτού έλαβαν μόνο μία δικαιολογία για το πρόβλημα που υπήρχε. 

 Όπως δήλωσε ο Παναγιώτης Διβάνης, Ειδικός της AirHelp για τα δικαιώματα των επιβατών «Ενώ όντως υπάρχουν καταστάσεις εκτός του ελέγχου των αεροπορικών εταιρειών που τις απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης, υπάρχουν πολλές περιστάσεις που αποδίδονται ως έγκυρες δικαιολογίες και αφήνουν τους επιβάτες να πιστεύουν ότι δεν έχουν δικαίωμα αποζημίωσης. Ενώ ορισμένες από αυτές τις καταστάσεις είναι περίεργες, πολλές από αυτές είναι ξεκάθαρες αλλά η αεροπορική εταιρεία απλώς δεν μοιράζεται όλη την αλήθεια με τους πελάτες της. Κάτι που η AirHelp εργάζεται ακούραστα για να πολεμήσει. Με τις αεροπορικές εταιρείες να ξεφεύγουν με δικαιολογίες ώστε να δημιουργούν σύγχυση γύρω από τη νομιμότητα της αποζημίωσης, φαίνεται ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι επιβάτες αναζητώντας βοήθεια σε μια εταιρεία αποζημιώσεων μπορεί να αποφύγουν έναν τεράστιο πονοκέφαλο. Αν κάποιος δεν είναι σίγουρος για το αν δικαιούται αποζημίωση, μπορεί να το ανακαλύψει δωρεάν στο  airhelp.com 

 Τι γίνεται με τον κακό καιρό;

 Ο κακός καιρός θεωρείται πράγματι ως ανωτέρα βία ή έκτακτη κατάσταση και θεωρείται ότι βρίσκεται εκτός του ελέγχου των αεροπορικών εταιρειών, πράγμα που σημαίνει ότι στην περίπτωση αυτή δεν είναι υποχρεωμένες να δώσουν αποζημίωση. Έτσι, οι αεροπορικές εταιρείες είναι υπεύθυνες να είναι κατάλληλα προετοιμασμένες για την αντιμετώπιση καταστάσεων στις οποίες είχαν προηγουμένως γνώση και, αν δεν το κάνουν, ίσως χρειαστεί να αποζημιώσουν τους επιβάτες τους. Για παράδειγμα, εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν κατάφερε να προβλέψει ότι υπήρχαν επαρκείς ποσότητες αποψύξεως πριν από την πρόβλεψη μεγάλου χιονιά, θα μπορούσε να θεωρηθεί υπεύθυνη για μια προβληματική πτήση - ειδικά εάν οι πτήσεις που εκτελούσαν οι άλλες αεροπορικές εταιρείες ήταν σε θέση να αναχωρούν εγκαίρως. Εάν οι επιβάτες θέλουν να ελέγξουν εάν μια προβληματική πτήση δικαιούται αποζημίωση ή επιθυμούν να λάβουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους, μπορούν απλώς να επισκεφτούν το https://www.airhelp.com/el/

 Σε περίπτωση μιας προβληματικής πτήσης, πρέπει να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας – Εάν δικαιούστε αποζημίωση, τα χρήματα και τις υπηρεσίες που δικαιούστε

 Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό νόμο EC 261, αν η πτήση σας έχει καθυστερήσει περισσότερο από τρεις ώρες, ακυρωθεί ή σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης - μπορεί εσείς και οι άλλοι επιβάτες να δικαιούστε χρηματική αποζημίωση μέχρι €600 ανά άτομο. Όλοι οι επιβάτες που αναχωρούν από ένα ευρωπαϊκό αεροδρόμιο καλύπτονται από το νόμο EC 261 ενώ οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη από άλλους προορισμούς παγκοσμίως μπορούν να καλυφθούν κατά την πτήση σε ευρωπαϊκό αερομεταφορέα. Οι επιβάτες έχουν δικαίωμα μέχρι και τρία χρόνια μετά  να διεκδικήσουν οικονομική αποζημίωση μετά από μία προβληματική πτήση. Για άλλη μια φορά, οι επιβάτες που η πτήση τους ακυρώθηκε λόγω καταστάσεων εκτός ελέγχου των αεροπορικών εταιρειών δεν δικαιούνται αποζημίωση, αλλά αυτό δεν περιλαμβάνει περιστατικά όπως εσωτερικές απεργίες ή ζητήματα συντήρησης.

 Ποια πράγματα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση προβληματικής πτήσης:

Επικοινωνήστε με την αεροπορική εταιρεία για να κανονίσετε μία εναλλακτική πτήση στον προορισμό σας (ή επιστροφή χρημάτων).

Κρατήστε την κάρτα επιβίβασής σας και άλλα ταξιδιωτικά έγγραφα.

Ρωτήστε γιατί διακόπηκε η πτήση.

Ζητήστε από την αεροπορική εταιρεία να πληρώσει για τα γεύματα, τα ποτά και τη διαμονή σας όταν είναι απαραίτητο - έχετε το Δικαίωμα Φροντίδας, πράγμα που σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε τα παραπάνω.

Διατηρήστε τις αποδείξεις σας εάν η προβληματική πτήση σας καταλήξει να σας κοστίσει επιπλέον χρήματα.

Σημειώστε την ώρα άφιξης στον προορισμό σας.

Ελέγξτε εάν δικαιούστε αποζημίωση στο AirHelp.com

 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ