H British Airways αναβιώνει το παρελθόν της γιορτάζοντας τα 100 χρόνια λειτουργίας

25-02-19 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

H British Airways αποκάλυψε την Παρασκευή το δεύτερο σετ σχεδίων στη σειρά των ιστορικών εμφανίσεων που αναβιώνουν με την ευκαιρία της εκατοστής επετείου της αεροπορικής εταιρείας. Ένα Airbus 319 θα αποκτήσει τα χρώματα ενός ακόμα “προγόνου” της British Airways, της εταιρείας σύντομων διαδρομών, British European Airways (BEA).

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται μετά την εξαιρετική υποδοχή που είχε η πρώτη ιστορική εμφάνιση – ένα 747 με τα χρώματα της British Overseas Airways Corporation (BOAC) – όπου πλήθη εμφανίστηκαν στην προσγείωσή του στο Heathrow την προηγούμενη Δευτέρα, με ακόμα περισσότερο κόσμο να εμφανίζεται την επόμενη ημέρα για να το δουν να απογειώνεται για την πρώτη του πτήση προς Νέα Υόρκη.

Το A319, reg G-EUPJ, μπήκε στο εργοστάσιο βαφής της IAC στο αεροδρόμιο Shannon Airport το σαββατοκύριακο που πέρασε, όπου θα αποκτήσει την εμφάνιση της BEA, εταιρεία η οποία πετούσε κυρίως πτήσεις εσωτερικού και πτήσεις προς την Ευρώπη από το 1959 έως το 1968. Παρόλα αυτά, θα υπάρξει μια σημαντική διαφορά με το αυθεντικό σχέδιο: το αεροσκάφος θα έχει ένα γκρι άνω φύλλο πτέρυγας, αντί για το παραδοσιακό κόκκινο, ώστε να συνάδει με τις τρέχουσες απαιτήσεις σχετικά με την ανακλαστικότητα των φτερών των αεροσκαφών. 

Το αεροσκάφος θα επιστρέψει στο Heathrow και θα ενταχθεί στο πρόγραμμα πτήσεων τον επόμενο μήνα πετώντας τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, με το σχέδιο να παραμένει πάνω στο αεροσκάφος μέχρι την απόσυρσή του το επόμενο έτος. Το αεροσκάφος θα εμφανίζεται με ειδική εικόνα της ιστορικής εμφάνισης στο site εντοπισμού Flightradar24 όπου θα μπορούν να παρακολουθήσουν τη διαδρομή του όλοι.

Ο Alex Cruz, πρόεδρος και CEO της British Airways, δήλωσε: “Υπήρξαν πολλές υποθέσεις σχετικά με το ποια θα ήταν η επόμενη μας ιστορική εμφάνιση, κατά συνέπεια μας είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να μπορούμε να το ανακοινώσουμε. Η Β.Ε.Α. είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας μας και πολλοί πελάτες αλλά και συνάδελφοι έχουν αγαπημένες αναμνήσεις από πτήσεις με αυτό το αεροσκάφος. Είμαστε σίγουροι ότι η τελευταία ιστορική εμφάνιση θα προκαλέσει ένα κύμα συναισθημάτων και υπερηφάνειας όχι μόνο για την British Airways, αλλά και για την εντυπωσιακή αεροπορική ιστορία του Ηνωμένου Βασιλείου και δεν υπάρχει καλύτερη συγκυρία για αυτό από τη χρονιά της εκατοστής μας επετείου, καθώς γιορτάζουμε τόσο την ιστορία μας όσο και τις προοπτικές που φέρνει το μέλλον. Ανυπομονώ να δω αυτό το κλασσικό σχέδιο να πετά στον ουρανό ξανά.”

Tόσο η ιστορική εμφάνιση της BEA όσο και της BOAC αποτελούν μέρος μιας ειδικής σειράς εμφανίσεων σχεδιασμένες για να τονίσουν την εκατοστή επέτειο της British Airways, καθώς η εταιρεία γιορτάζει το παρελθόν της ενώ παράλληλα ατενίζει το μέλλον. Περισσότερα ιστορικά σχέδια θα αποκαλυφθούν εν ευθέτω χρόνω, ενώ όλα τα νέα αεροσκάφη που θα προστίθενται στο στόλο, συμπεριλαμβανομένου και του Α350, θα συνεχίζουν να έχουν τη σημερινή εμφάνιση που προέρχεται από το Chatham Dockyard.

Στα πλαίσια της εκατονταετηρίδας της η British Airways θα προχωρήσει σε πολλές δραστηριότητες και εκδηλώσεις. Ενώ θα αναπολεί την ιστορία της, η αεροπορική εταιρεία φιλοξενεί και το ΒΑ 2119, ένα πρόγραμμα το οποίο θα ηγείται της συζήτησης γύρω από το μέλλον των πτήσεων και θα διερευνεί το μέλλον των ανανεώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα μελλοντικά επαγγέλματα στην αεροπορία και την εμπειρία των πελατών στο μέλλον.

Η αεροπορική εταιρεία θα συνεργαστεί με ειδικούς συνεργάτες για να εντοπίσει τους «100 Μεγάλους Βρετανούς της BA», άτομα από κάθε σημείο της χώρας που αυτή τη στιγμή συνεισφέρουν στη διαμόρφωση της σύγχρονης Βρετανίας και φυσικά, η χρονιά αυτή δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς κάποιες ιδιαίτερες πτήσεις αλλά και ιδιαίτερες στιγμές για τους πελάτες.

Το πρόγραμμα της εκατονταετηρίδας κινείται παράλληλα με το τρέχων πενταετές πρόγραμμα επενδύσεων, ύψους 6.5δις λιρών,  της εταιρείας με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών. Αυτό συμπεριλαμβάνει την εγκατάσταση WiFi υψηλής ποιότητας και ηλεκτρικής παροχής σε κάθε θέση, την ανακαίνιση εσωτερικού για 128 αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων καθώς και την παραλαβή 72 νέων αεροσκαφών. Αργότερα μέσα στο έτος αεροπορική εταιρεία θα παρουσιάσει και το νέο σχέδιο καθίσματος για την κατηγορία Club World το οποίο θα παρέχει απευθείας πρόσβαση στο διάδρομο.

Μια συνοπτική ιστορία της British Airways:

• Στις 25 Αυγούστου του 1919, η εταιρεία-πρόγονος της British Airways, η Aircraft Transport and Travel Limited (AT&T), λάνσαρε την παγκοσμίως πρώτη διεθνή και ημερήσια αεροπορική σύνδεση, μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού.

• Το 1924, οι τέσσερις κύριες ανερχόμενες αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας, που μέχρι τότε είχαν εξελιχθεί σε Instone, Handley Page, Daimler Airways (διάδοχος της AT&T) και η British Air Marine Navigation Company Limited, συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν την Imperial Airways Limited.

• Ως το 1925, η  Imperial Airways εξυπηρετούσε Παρίσι, Βρυξέλλες, Βασιλεία, Κολωνία και Ζυρίχη. Εντωμεταξύ, μικρότερες βρετανικές εταιρείες είχαν ξεκινήσει πτήσεις και το 1935 συνενώθηκαν για να δημιουργήσουν την αρχικά ιδιωτική British Airways Limited, η οποία έγινε ο βασικός βρετανικός ανταγωνιστής της Imperial Airways στις ευρωπαϊκές διαδρομές.

• Κατόπιν Κυβερνητικού ελέγχου η Imperial Airways και η British Airways κρατικοποιήθηκαν το 1939, σχηματίζοντας την British Overseas Airways Corporation (BOAC). Οι ηπειρωτικές ευρωπαϊκές διαδρομές και τα δρομολόγια εσωτερικού εξυπηρετούνταν από μια νέα εταιρεία, την British European Airways (BEA) από το 1946. Η BOAC εισήγαγε δρομολόγια προς Νέα Υόρκη το 1946, προς Ιαπωνία το 1948, προς Chicago το 1954 και προς τη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών το 1957. Η BEA ανέπτυξε ένα δίκτυο προορισμών εσωτερικού σε διάφορα σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένου του Μπέλφαστ, του Εδιμβούργου, της Γλασκόβης και του Μάντσεστερ.

• Από το 1946 έως το 1960, η BOAC και η BEA ήταν οι βασικές βρετανικές αεροπορικές εταιρείες με προγραμματισμένες διεθνείς υπηρεσίες πτήσης επιβατών και φορτίων  - και διατηρούσαν την πρωτοπόρα θέση της Βρετανίας στην βιομηχανία. Η δεκαετία του 1950s είδε τον κόσμο να μπαίνει στην εποχή του επιβατικού jet  και την BOAC σε ηγετικό ρόλο, με το αεροσκάφος Comet να πετάει για Γιοχάνεσμπουργκ το 1952, μειώνοντας τον μέχρι τότε χρόνο πτήσης στο μισό.

• Επιπλέον αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να περνούν στην ιδιοκτησία της BEA και το 1967 η κυβέρνηση πρότεινε ένα συμβούλιο χαρτοφυλακίου να αναλάβει την ευθύνη της BOAC και της BEA, με την δημιουργία μιας δεύτερης αεροπορικής εταιρείας, γεγονός που οδήγησε στην δημιουργία της British Caledonian το 1970.

• Δύο χρόνια αργότερα οι λειτουργίες της BOAC aκαι της  BEA συνδυάστηκαν κάτω από την επίβλεψη του νεοσυσταθέντος British Airways Board, με τις επιμέρους εταιρείες να ενοποιούνται ως British Airways το 1974.

• Τον Ιούλιο του 1979 η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πουλήσει τα μερίδιά της στην British Airways και το Φεβρουάριο του 1987 η British Airways ιδιωτικοποιήθηκε.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων