Η Lufthansa θέλει περισσότερες γυναίκες πιλότους

23-08-18 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ο μεγαλύτερος γερμανικός αερομεταφορέας καταβάλλει προσπάθειες να αυξήσει τις γυναίκες κυβερνήτες στα πιλοτήρια των αεροσκαφών του. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενες είναι λίγες.

Η πιλότος Έλκε Χίμπερ πετάει εδώ και χρόνια ως κυβερνήτης αεροσκαφών της Lufthansa. Σήμερα πιλοτάρει μάλιστα το Airbus A380, το μεγαλύτερο επιβατηγό αεροσκάφος του κόσμου. «Βεβαίως ήταν ζήτημα εξ αρχής το γεγονός ότι ως γυναίκα ήθελα να γίνω πιλότος», λέει η ίδια. Ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι δεν υπέστη διακρίσεις ή αδικίες στο επάγγελμά της επειδή είναι γυναίκα.

Η Lufthansa απασχολεί τα τελευταία 30 χρόνια γυναίκες πιλότους. Η 53χρονη Έλκε Χίμπερ ήταν η δέκατη γυναίκα που έλαβε τη σχετική εκπαίδευση στην εταιρεία. Σήμερα το ποσοστό των γυναικών στον όμιλο Lufthansa ανέρχεται σε μόλις 6%. Στις 23 Αυγούστου 1988 η Νίκολα Λίζι και η Έβι Χετσμάνσεντερ ήταν οι πρώτες συγκυβερνήτριες που πέταξαν με αεροσκάφος της εταιρείας. Σήμερα, 30 χρόνια μετά, παρά τις 600 και πλέον ενεργές πιλότους στον όμιλο Lufthansa, το ζήτημα της γυναικείας υποεκπροσώπησης στο συγκεκριμένο επάγγελμα διατηρείται. Το… πηδάλιο παραμένει σε συντριπτική πλειοψηφία σε αντρικά χέρια. Ο Σύνδεσμος Πιλότων ALPA εκτιμά ότι το ποσοστό των πιλότων γένους θηλυκού ανέρχεται παγκοσμίως σε μόλις 5%.

Πριν από δεκαετίες η παρουσία μιας γυναίκας στο πιλοτήριο αεροσκάφους ήταν για πολλούς αδιανόητη. Ενδεικτικό είναι ένα σχόλιο του Άλφρεντ Φερμάατεν, πρώην διευθυντή της σχολής πιλότων στη Γερμανία. «Είναι πιθανότερο να δούμε μια γυναίκα πρωταθλήτρια στην πυγμαχία βαρέων βαρών, παρά μια γυναίκα πιλότο στην Lufthansa», είχε πει τη δεκαετία του 1960.

Συνηθέστερη εικόνα οι γυναίκες αεροσυνοδοί

Αντίθετα η παρουσία νεαρών γυναικών στην καμπίνα των αεροσκαφών ήταν πάντοτε ευπρόσδεκτη. Σήμερα τέσσερις στους πέντε αεροσυνοδούς στη Lufthansa είναι γυναίκες. Τη δεκαετία του 1920 η Luft Hansa, όπως ονομαζόταν τότε, ήταν πρωτοποριακή, επιτρέποντας στην νεαρή Αντελίγκε Μάργκα να πετάξει με ένα αεροσκάφος της από το πιλοτήριο, για να γίνει έτσι πιθανόν η πρώτη γυναίκα συγκυβερνήτης στον κόσμο. Ωστόσο, η γοητευμένη από τις πτήσεις Αντ. Μάργκα δεν έμεινε πολύ στην εταιρεία –αργότερα αγόρασε ένα δικό της αεροπλάνο, με το οποίο ήθελε να πετάξει σε όλον τον κόσμο.

Την ίδια ώρα το ποσοστό των γυναικών στα διευθυντικά κλιμάκια του ομίλου Lufthansa έπεσε μετά την αποχώρηση της πρώην επικεφαλής οικονομικών Ζιμόνε Μένε από 40% σε 20%. Παρόλα αυτά η διεύθυνση του ομίλου επιθυμεί να αυξήσει τον αριθμό των γυναικών στο πιλοτήριο. Το ποσοστό των γυναικών επί του συνόλου των εκπαιδευόμενων πιλότων της εταιρείας σήμερα είναι 15%. Πάντως οι αιτήσεις ενδιαφερόμενων που διεκδικούν μια θέση εργασίας ως πιλότοι εξακολουθούν να γίνονται κατά κύριο λόγο από άντρες. Η Lufthansa δεν θέλει να επιβάλει ποσόστωση για τις γυναίκες απασχολούμενες, όμως θέλει να ξεκινήσει εκστρατεία προσέλκυσης γυναικών στον όμιλο

Πηγή: DW

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ