Γιατί καθυστερούν οι πτήσεις από Γερμανία;

16-07-18 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Τα υπερβολικά πυκνά προγράμματα πτήσεων ευθύνονται για πλήθος καθυστερήσεων στις αναχωρήσεις από γερμανικά αεροδρόμια φέτος το καλοκαίρι. Σημαντικά οργανωτικά προβλήματα αντιμετωπίζουν παράλληλα Lufthansa και Eurowings. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW...

Το ξεκίνημα των σχολικών διακοπών στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο ομόσπονδο γερμανικό κρατίδιο με σχεδόν 18 εκατομμύρια κατοίκους, κάνει ακόμα πιο εμφανές το οργανωτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τους τελευταίους μήνες η Lufthansa και οι θυγατρικές της, όπως η εταιρία χαμηλού κόστους Eurowings. Όλα και συχνότερα επιβάτες διαμαρτύρονται φέτος το καλοκαίρι για καθυστερήσεις ακόμα και ακυρώσεις πτήσεων σε γερμανικά αεροδρόμια. Ο Κλάους Μίλερ από το διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής Ομοσπονδιακής Ένωσης Καταναλωτών μιλά στον ραδιοσταθμό DLF για τις αιτίες του προβλήματος:

«Τα τελευταίο διάστημα παρατηρούμε εκτόξευση παραπόνων για πολύωρες καθυστερήσεις πτήσεων. Σαφέστατα το πρόβλημα έχει τις ρίζες του στην πτώχευση της Air Berlin, της δεύτερης σε μέγεθος γερμανικής αεροπορικής εταιρίας, το κενό της οποίας δυσκολεύεται να καλύψει η διάδοχος εταιρία που είναι η Lufthansa και οι θυγατρικές της. Υπάρχουν όμως και άλλα προβλήματα, γνωστά εδώ και καιρό, όπως οι καθυστερήσεις στους ελέγχους ασφαλείας επιβατών και χειραποσκευών στα αεροδρόμια σε περιόδους αιχμής και δυστυχώς η τάση πολλών αεροπορικών εταιριών να καθυστερούν την καταβολή αποζημιώσεων σε καταναλωτές».

Τρεις τρόποι διεκδίκησης αποζημίωσης

Κατά την εκτίμηση του γερμανού ειδικού οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται και σε πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες αυτή την εποχή δεν οφείλονται μόνο σε απεργιακές κινητοποιήσεις, όπως στη Γαλλία, αλλά και στο υπερβολικά πυκνό πρόγραμμα πτήσεων που προκαλεί ένα φαινόμενο ντόμινο σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης μια πτήσης σε κάποιο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο.

Για τον επιβάτη που έχει ταλαιπωρηθεί και δικαιούται αποζημίωση υπάρχουν διάφορες δυνατότητες αντίδρασης δηλώνει ο Κλάους Μίλερ στη γερμανική ραδιοφωνία:

«Κατ΄ αρχήν οι επιβάτες πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τα δικαιώματά τους. Τόσο οι ενώσεις καταναλωτών όσο και η ΕΕ ή το διαδίκτυο παρέχουν την απαραίτητη πληροφόρηση. Σε περίπτωση που ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση υπάρχουν τρεις τρόποι: Διεκδικεί ο ίδιος αποζημίωση από την αεροπορική εταιρία. Χρειάζεται ωστόσο χρόνο και γερά νεύρα. Στη Γερμανία υπάρχει μετά τη δυνατότητα να απευθυνθεί στη αρμόδια υπηρεσία διευθέτησης για το επιβατικό κοινό (SÖP), η οποία βοηθά δωρεάν τους επιβάτες χωρίς προμήθεια. Και μετά υπάρχουν στο διαδίκτυο ιδιωτικές εταιρίες που αναλαμβάνουν τη διεκδίκηση χρεώνοντας ωστόσο το 20, 25 ή ακόμα και το 30% της τελικής αποζημίωσης που θα λάβει ο επιβάτης. Η τρίτη είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή αν ο καταναλωτής επιθυμεί μια όσο το δυνατόν ταχύτερη καταβολή της αποζημίωσης από τις αεροπορικές εταιρίες».

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour