Εκτός από τη Ρόδο, η Ryanair διακόπτει τις θερινές της πτήσεις από Αθήνα και προς τα Χανιά. Ήδη επιβάτες που είχαν κάνει κράτηση για το καλοκαίρι λαμβάνουν e mail από την εταιρεία, που τους ενημερώνει ότι ακυρώνονται οι κρατήσεις που είχαν κάνει από την 31η Μαϊου και μετά στην γραμμή Αθήνα – Χανιά και ότι επιστρέφονται τα χρήματά τους.
Στην ιστοσελίδα κρατήσεων της εταιρείας για τις πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος και Δασκαλογιάννης, η σχετική φόρμα εμφανίζεται μόνο για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο και μέχρι και τις 30 Μαίου.
Σύμφωνα με το χανιώτικο flashnews.gr, τρία σενάρια ακούγονται πολύ έντονα για τους λόγους, που διακόπτει τις συγκεκριμένες πτήσεις:
Το πρώτο σενάριο έχει να κάνει με ρίξη στη σχέση της Ryanair με τη Fraport. Οι υψηλές χρεώσεις της Fraport στο αεροδρόμιο Χανίων ήταν ένα από τα επιχειρήματα μάλιστα όσων είχαν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους ή την ανησυχία τους για την παραχώρηση του αεροδρομίου στη Fraport. Οι φόροι και χρεώσεις, σύμφωνα με αυτό το σενάριο, είναι αυτοί που κρίθηκαν ασύμφοροι από την Ryanair για το συγκεκριμένο δρομολόγιο με αποτέλεσμα τη διακοπή του. Μάλιστα, όπως είπαν πηγές στο flashnews.gr το πρόβλημα των δυο εταιρειών είναι βαθύτερο πανελλαδικά και όχι τοπικό των Χανίων και η διακοπή του δρομολογίου στα Χανιά επιλέχθηκε στρατηγικά.
Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τη λήξη "σύμβασης" που είχαν με την εταιρεία δήμοι των Χανίων με την οποία σύμβαση έδιναν ένα ποσό στη Ryanair προκειμένου αυτή να διατηρεί τα δρομολόγιά της στα Χανιά βοηθώντας έτσι στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης. Η φημολογία αυτή αναφέρει, ότι η σύμβαση έληξε και δεν κατάφερε να ανανεωθεί με την εταιρεία να κόβει με το μαχαίρι τα δρομολόγια. Ωστόσο, το σενάριο αυτό όπως ανέφεραν στο flashnews.gr καλά πληροφορημένες πηγές δεν ισχύει και πρόκειται περισσότερο για στοχευμένη φημολογία που απέχει όμως από την πραγματικότητα. Καμία σύμβαση, τονίζουν, δεν ναυάγησε ή έληξε και το πρόβλημα φαίνεται ότι είναι αλλού.
Το τρίτο σενάριο έχει να κάνει ακριβώς με αυτό που ανέφερε λιτά στην ανακοίνωσή της η Rynair, ότι πρόκειται δηλαδή για επιχειρησιακούς λόγους. Εμπλεκόμενοι με τον χώρο ανέφεραν στο flashnews.gr ότι είναι πολύ πιθανό η εταιρεία όντως να έχει πρόβλημα τόσο με τα αεροσκάφη όσο και με το προσωπικό - θυμίζουμε ότι έχει ακυρωθεί ακόμα και πτήση λόγω έλλειψης προσωπικού μετά από ασθένεια ατόμου πληρώματος. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πρακτικοί και επιχειρησιακοί οι λόγοι για τους οποίους δεν μπορεί η εταιρεία να καλύψει το δρομολόγιο αυτό. Μάλιστα, όπως μας είπαν είναι πολύ πιθανό να ακούσουμε για διακοπές δρομολογίων και σε άλλες περιοχές.
Σε κάθε περίπτωση την απάντηση τη γνωρίζει η ίδια η Ryanair, η οποία αναμένεται να ενημερώσει σύντομα με ανακοίνωσή της το κοινό, σημειώνεται στο ρεπορτάζ.
Η εταιρία προσφέρει, όπως και στην περίπτωση του δρομολογίου Αθήνα-Ρόδος, την επιλογή της αλλαγής πτήσης σε κοντινότερο αεροδρόμιο και την επιστροφή χρημάτων. Στην περίπτωση επιστροφής χρημάτων, οι επιβάτες οδηγούνται στην ακόλουθη σελίδα...