Μειώνεται σταδιακά το μερίδιο των παραδοσιακών προγραμματισμένων πτήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, καθώς έδαφος κερδίζουν οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιεί o οργανισμός Eurocontrol, ενώ πριν μια 10ετία το μερίδιο των παραδοσιακών προγραμματισμένενων πτήσεων ήταν 59% (έναντι 19% των low cost), το 2016 περιορίζεται σε 53% καθώς το μερίδιο των low cost σχεδόν διπλασιάζεται φθάνοντας το 30%.
Την περίοδο Ιανουάριος-Οκτώβριος 2017, οι παραδοσιακές πτήσεις είχαν μερίδιο ακόμη μικρότερο (52%) και οι low cost ακόμα μεγαλύτερο (31%).
Επιπλέον, την τελευταία 10ετία, το τομέας των παραδοσιακών πτήσεων έχασε το 10% των πτήσεων, ενώ των low cost είχε αύξηση 61%, κάτι που σημαίνει ότι ένα μέρος των ευρωπαϊκών αερομεταφορών πέρασε σε θυγατρικές low cost εταιρίες. Παρατηρείται δηλαδή ετήσια συρρίκνωση των παραδοσιακών πτήσεων κατά 1% και αύξηση των low cost κατά 5%.
Η τάση αυτή εντοπίζεται ακόμα κατά τη σύγκριση της εξέλιξης των παραδοσιακών και low cost τμημάτων της αγοράς όσον αφορά το μερίδιο επιβατικής κίνησης σε 5 μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες. Το 2016 το μερίδιο κίνησης των low cost στο Ην. Βασίλειο (52%) ξεπέρασε το μερίδιο των παραδοσιακών πτήσεων (48%). Οι χώρες που χάνουν τη μεγαλύτερη κίνηση παραδοσιακών πτήσεων σε όφελος των low cost είναι η Ιταλία και η Γαλλία.
Επίσης αξιοσημείωτη μετάβαση σε low cost παρατηρείται στα αεροδρόμια Fiumicino της Ρώμης, Barajas της Μαδρίτης, Kastrup της Κοπεγχάγης και Schiphol του Άμστερνταμ. Τα 10 αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη κίνηση παραδοσιακών πτήσεων στην Ευρώπη…