Άσκηση ετοιμότητας στο Ελ. Βενιζέλος

15-12-16 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Πραγματοποιήθηκε η Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2016 στο αεροδρόμιο Αθηνών την Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016, με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους εντός Αερολιμένα», σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης του Αερολιμένα, τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των διαθέσιμων μέσων και συστημάτων, καθώς επίσης και την εξάσκηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.

Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών του ΔΑΑ, συμμετείχαν οι φορείς:

Ø  Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου (ΥΠΑ/ΔΑΑ/ΕΚ-ΠΕΑ)

Ø  Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/Αεροπορική Αρχή (ΥΠΑ/ΑΑ)

Ø  Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα

Ø  Πυροσβεστικό Σώμα

Ø  Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα

Ø  Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας

Ø  Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα

Ø  Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων

Ø  Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας

Ø  Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Ø  Αεροπορική Εταιρεία (Aegean Airlines)

Ø  Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (Goldair Handling)

Ø  Ξενοδοχείο SOFITEL

Σενάριο άσκησης

Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης, «Αεροσκάφος Airbus A320 της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines που εκτελεί την επιβατική πτήση A3 2016 από το Παρίσι προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών  και μεταφέρει 72 επιβάτες και 6 άτομα πλήρωμα, κατά την προσγείωση στο διάδρομο “03L” του δυτικού συστήματος (“03L/21R”) δηλώνει πρόβλημα με φωτιά στον κινητήρα Νο2 και ζητά από τον Πύργο Ελέγχου άμεση βοήθεια εκπέμποντας σήμα κινδύνου (MAYDAY).  

O Πύργος Ελέγχου ενημερώνει την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα και μετέπειτα το Κέντρο Ελέγχου Αεροδρομίου. Στην εξέλιξη του συμβάντος, ο δεξιός κινητήρας του αεροσκάφους παρουσιάζει ανεξέλεγκτη φωτιά ενώ λόγω της υποχώρησης του δεξιού σκέλους του συστήματος προσγείωσης, χάνεται ο έλεγχος και το αεροσκάφος παρεκκλίνει της πορείας του και τελικά καταλήγει εκτός του διαδρόμου, παραπλεύρως του τροχοδρόμου TWY «Α» σε διαστρωμένη επιφάνεια. Λόγω της φωτιάς και του καπνού, οι επιβάτες εκκενώνουν το αεροσκάφος με τσουλήθρες από την αριστερή πλευρά. Η δεξιά πτέρυγα του αεροσκάφους τυλίγεται στις φλόγες, με την πυρκαγιά να επηρεάζει την καμπίνα, ενώ μεγάλη κηλίδα καυσίμου εξαπλώνεται στην περιοχή. Στο σημείο του ατυχήματος σπεύδει η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα».

Σύμφωνα με το σενάριο, «εντός της καμπίνας του αεροσκάφους υπάρχουν παγιδευμένα άτομα ενώ από τους 78 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, 8 επιβάτες είναι σοβαρά τραυματισμένοι και χρειάζεται να μεταφερθούν σε νοσοκομεία, 11 άτομα είναι ελαφρά τραυματίες, 46 άτομα είναι μη τραυματίες και 13 θα ανασυρθούν νεκροί (ανδρείκελα)».

διαβάστε ακόμα

Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές
Ε.Ξ. Ρόδου | Αίτημα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για Τμήμα Σπουδών Φιλοξενίας στη Ρόδο
H Πάρος φιλοξένησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστιοπλοΐας OPTIMIST–U13
Airbnb: Έκδοση Καλοκαιριού 2024 | Εξαιρετικές εμπειρίες από τους σπουδαιότερους θρύλους του κόσμου
Αλλάζουν τα πάντα στην παραλιακή Βάρκιζας - Σουνίου | 10 + 1 κυκλικοί κόμβοι και ποδηλατόδρομος
Ζάκυνθος: Ανοιχτά μέχρι τη 1 τα μεσάνυχτα τα καταστήματα κατά τη θερινή σεζόν
Ποδηλατικός Αγώνας ΔΕΗ International Tour of Hellas
Ταξίδι εξοικείωσης στην Καλαμάτα για Βρετανούς πράκτορες της ΑΒΤΑ ενόψει του συνεδρίου της στο Costa Navarino