Με το νυχτερινό τρένο από το Βερολίνο στο Παρίσι

15-12-23 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το 2014 καταργήθηκαν οι κουκέτες στα τρένα μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού. Τώρα ξεκινά το "Nightjet" για να συμβάλει στην προστασία του κλίματος και να προωθήσει τη γαλλογερμανική φιλία. Διαβάστε το θέμα της DW...

Στις 20:18, ξεκινώντας από την πλατφόρμα 8 στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου , το "Nightjet" θα εκτελεί δρομολόγια κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή με προορισμό το Παρίσι. Η προγραμματισμένη άφιξη είναι 14 ώρες αργότερα, στις 10:25 π.μ. στο Γκαρ ντελ Εστ. Η σιδηροδρομική γραμμή έχει στόχο να ανταγωνιστεί τα αεροπορικά ταξίδια και να βοηθήσει στην προστασία του κλίματος.

Με αφορμή την 60ή επέτειο της Συνθήκης των Ηλυσίων εξάλλου οι υπουργοί Συγκοινωνιών Γερμανίας και Γαλλίας, Φόλκερ Βίσινγκ και Κλεμάν Μπον μοίρασαν και δεκάδες χιλιάδες δωρεάν εισιτήρια τρένου σε νέους ηλικίας 18 έως 27 ετών. Το σχέδιο TransEuropExpress 2.0 που αποφασίστηκε επί γερμανικής προεδρίας στην ΕΕ το 2020 έχει στόχο να συνδέσει 13 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις με νυχτερινά δρομολόγια, ανάμεσα τους τη Βιέννη με το Άμστερνταμ, τη Ζυρίχη με τη Βαρκελώνη και το Βερολίνο με το Παρίσι.

Ωστόσο υπάρχουν και διαφωνίες. Η γερμανική πλευρά προτιμά μια διαδρομή μέσω Ζααρμπρύκεν ενώ ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών προτιμά το τρένο να περνάει από το Στρασβούργο. Οι Γάλλοι θεωρούν το Στρασβούργο  "πρωτεύουσα της Ευρώπης" και ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον δήλωσε στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης ότι το φθινόπωρο η διαδρομή θα περνάει προσωρινά μόνο μέσω Ζααρμπρύκεν, αλλά το αργότερο από το 2025/26 μέσω Στρασβούργου. Το σχέδιο πάντως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Οικονομικές δυσκολίες

Το τρένο τέθηκε σε κανονική λειτουργία την Τρίτη με το ταξίδι από το Βερολίνο στο Παρίσι. Μεταξύ των επιβατών, εκτός από τον Γάλλο υπ. Συγκοινωνιών, ήταν και τέσσερις διευθυντές σιδηροδρόμων αλλά και 15 στελέχη του Γαλλογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας.  Σύμφωνα με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους, η ζήτηση για εισιτήρια είναι μεγάλη. Ωστόσο, η απόφαση για επαναλειτουργία των νυχτερινών τρένων είναι πολιτική και όχι οικονομική. Το 2016, η διοίκηση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων ανέθεσε σε συμβούλους διαχείρισης να υπολογίσουν εάν θα μπορούσε να διασωθεί τουλάχιστον ένα μέρος του στόλου των νυχτερινών τρένων. Η απάντηση των οικονομικών εμπειρογνωμόνων ήταν ότι τα νυχτερινά τρένα είναι ζημιογόνα.

Η Αυστρία έσωσε τα γερμανικά νυχτερινά τρένα

Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια εξακολουθούν να κυκλοφορούν τρένα με κουκέτες οφείλεται κυρίως στους Αυστριακούς, οι οποίοι αγόρασαν το ζημιογόνο τμήμα των νυχτερινών τρένων από τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους  το 2016. Σε αντίθεση με το γερμανικό κράτος, η Γαλλία τώρα θα επιδοτήσει την επαναλειτουργία των νυχτερινών τρένων μεταξύ των δύο πρωτευουσών με περίπου δέκα εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η γραμμή θα πρέπει όμως να είναι κερδοφόρα μετά από δύο έως τρία χρόνια. Το έργο θα επωφεληθεί επίσης και από βελγικές επιδοτήσεις που προβλέπονται. Το τρένο θα χωρίζεται στο Μανχάιμ και το ένα μέρος του θα ταξιδεύει μέσω Κολωνίας, Άαχεν και Λιέγης προς τη βελγική πρωτεύουσα.

Οι κρατικές επιδοτήσεις έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τις σιδηροδρομικές εταιρείες να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. Εάν κάνει κανείς έγκαιρα κράτηση, θα μπορεί να ταξιδέψει από το Παρίσι στο Βερολίνο με 29,90 ευρώ για ένα κάθισμα ή με 93 ευρώ για ένα κρεβάτι. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αν σκεφθεί κανείς ότι στη Γαλλία 215.000 άτομα έκαναν κράτηση για τρένο με κουκέτα το καλοκαίρι του 2023, δηλαδή 15 % περισσότεροι από ό,τι το προηγούμενο έτος. Στη Γερμανία διεξάγονται αυτή την περίοδο για λογαριασμό του υπουργείου Συγκοινωνιών τρεις έρευνες, ώστε να ερευνηθεί εάν και πώς μπορούν να γίνουν προσοδοφόρα τα νυχτερινά τρένα.

διαβάστε ακόμα

Κρήτη | Φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων από τη Ν. Αφρική και πανεπιστημιακού/αρθρογράφου ΑμεΑ
Επικυρώθηκε ο πίνακας επιτυχόντων στο πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του ξεναγού στο Α.Π.Θ.
Booking.com | Όλες οι νέες τάσεις στα οικογενειακά ταξίδια το 2024: Α.Ι., νταντάδες στις διακοπές και οι νέοι jet setters
Τα 4 ξενοδοχειακά deals στο α΄ 4μηνο του 2024
ΣΥΡΙΖΑ | Κίνδυνος απώλειας γαλάζιων σημαιών από τις ελληνικές παραλίες
KAYAK: Το Ηράκλειο Κρήτης στους 10 πιο περιζήτητους προορισμούς των Γερμανών για το καλοκαίρι του 2024
Δεύτερο Elia Lesvos Confest "Ελαιόλαδο και Υγεία" - φιλοξενείται σε ελαιοτριβείο της οικογένειας Ελύτη
Transavia France: Νέα χειμερινή σύνδεση Τουλούζη – Ντουμπάι - Αθήνα
Βενετία | Το τέλος εισόδου απέφερε στο Δήμο έσοδα 7 μηνών μέσα σε 8 ημέρες!
Τζουμέρκα | Πώς ο «Μύλος Κλίφκης» θα μετατραπεί σε χώρο εστίασης, αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού